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J-GLOBAL ID:200901056527674941   Update date: Mar. 11, 2015

Asou Kawai

アソウ カワイ | Asou Kawai
Affiliation and department:
Job title: Senior Assistant Professor
Research field  (1): Clinical nursing
Research keywords  (2): 看護学 ,  Science of nursing
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 慢性疾患をもつ高齢患者のセルフケア支援プログラムの開発
  • Clinical application of the self-care support program for the aged patients who have chronic illness.
MISC (19):
Books (8):
  • 2010年 教科別看護師国家試験対策問題集(分担執筆:成人看護学)
    メディカ出版 2009
  • 2009年 教科別 看護師国家試験対策問題集(分担執筆:成人看護学)
    メディカ出版 2008 ISBN:9784840425148
  • 2008年 教科別看護師国家試験対策問題集(分担執筆:成人看護学)
    メディカ出版 2007
  • 糖尿病看護の実践知 事例からの学びを共有するために(分担執筆:インスリン注射が導入される高齢患者への注射手技指導)
    医学書院 2007 ISBN:9784260005661
  • 2007年教科別看護師国家試験対策問題集(分担執筆:成人看護学)
    メディカ出版 2006
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Lectures and oral presentations  (48):
  • A Study of the Meaning of Discourse on Disaster Experiences for Victims of the Great East Japan Earthquake
    (The 3rd Reserch Conference of World Society of Disaster Nursing 2014)
  • 慢性疾患をもつ老年期の被災者の健康管理 -被災者の生活に焦点をあてて-
    (日本災害看護学会 第16回年次大会 2014)
  • 慢性閉塞性肺疾患患者が自覚する症状変化と受療行動の関係
    (日本看護研究学会第39回学術集会 2013)
  • 慢性疾患を持つ東日本大震災における老年期の被災者の健康管理
    (日本災害看護学会 第15回年次大会 2013)
  • 糖尿病と大腸がんを併せ持つ高齢患者へのセルフケア支援の一事例
    (第18回日本糖尿病教育・看護学会学術集会 2013)
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Works (14):
  • 災害初期から中長期における被災者および支援者の継続的な心理的支援体制の構築, 基盤研究(C)(一般)
    2014 -
  • 糖尿病とその他の疾患を併せ持つ高齢患者の看護支援システムの構築, 基盤研究(C)(一般)
    2014 -
  • 認知機能低下が生じた高齢インスリン療法患者・家族への援助指針の開発, 基盤研究(C)
    2013 -
  • その他の疾患を併せ持つ高齢糖尿病患者への療養行動支援~看護師の視点から~
    2011 - 2012
  • 眼科病棟での糖尿病患者教育の実際と患者の糖尿病に関する認識の変化
    2011 - 2012
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Education (1):
  • - 2003 Chiba University
Work history (1):
  • 2003 - - 福井大学医学部看護学科, 助教
Committee career (8):
  • 2011 - 日本看護学教育学会 一般会員
  • 2011 - 日本災害看護学会 一般会員
  • 2006 - 千葉看護学会 一般会員
  • 2004 - 日本看護科学学会 一般会員
  • 2004 - 日本看護研究学会 一般会員
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Association Membership(s) (8):
日本看護科学学会 ,  日本看護研究学会 ,  日本糖尿病教育・看護学会 ,  日本難病看護学会 ,  日本老年看護学 ,  千葉看護学会 ,  日本看護学教育学会 ,  日本災害看護学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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