Rchr
J-GLOBAL ID:200901057065832844
Update date: Sep. 20, 2024
sayuri nakamura
sayuri nakamura
Affiliation and department:
Research field (1):
Clinical nursing
Research theme for competitive and other funds (2):
- 2024 - 2028 Development of a nursing education program to prevent subcutaneous induration that causes disturbances in blood glucose level
- 2020 - 2023 Examination of the development and effect of an intravenous drip management education program to enhance nursing practice
Papers (22):
-
Sayuri Nakamura, Naoko Kageura, Makoto Oe, Yuko Matsui, Tomomi Horiguchi, Terumi Ueda, Natsuko Seto, Toshihiko Yanagita, Junko Sugama. Assessment of insulin balls: A scoping review. Journal of International Nursing Research. 2024. 2024. 1. 1-9
-
影浦直子, 中村小百合, 堀田由季佳, 織田千賀子, 近藤 彰, 鈴木敦詞, 須釜淳子, 竹原君江. 大学病院に入院した成人期における糖尿病患者のヘルスリテラシーとその関連要因. 糖尿病. 2023. 66. 12. 839-849
-
Tomomi Horiguchi, Sayuri Nakamura, Yuko Matsui, Terumi Ueda, Naoko Kageura, Makoto Oe, Natsuko Seto, Toshihiko Yanagita, Junko Sugama. Effectiveness of management protocol for insulin balls in diabetics: a scoping review. Diabetology International. 2023. 15. 1. 41-57
-
中村小百合, 影浦直子, 大江真琴, 松井優子, 堀口智美, 上田映美, 瀬戸奈津子, 柳田俊彦, 須釜淳子. 日本看護科学学会と日本薬理学会との共同学術企画の紹介:インスリンボールのアセスメントと予防ケアに関するスコーピングレビュー. 日本薬理学会誌. 2023. 158. 178-181
-
Tetsuya Nakamura, Sayuri Nakamura, Naoko Kageura, Akira Kondo, Yukika Hotta, Chikako Oda. Relationships between cognitive appraisal and roles/personality traits in basic life support. Fujita Medical Journal. 2022. 9. 1. 22-29
more...
Books (3):
-
ヘンダーソン・ゴードンの考えに基づく実践看護アセスメント第3版 事例展開
ヌーヴェルヒロカワ 2011
-
事例を通してやさしく学ぶ中範囲理論入門第2版 エンパワーメント理論
日総研 2009
-
シリーズ ナーシング・ロードマップ 疾患別成人看護 内分泌・代謝疾患
中央法規 2009
Lectures and oral presentations (45):
-
新人看護師が臨床現場でのギャップを埋めるための新たな教育プログラムの提案
(第28回日本看護管理学会学術集会 2024)
-
デジタル時代の臨床判断力の育成~看図アプローチを用いて~
(第34回日本看護学教育学会学術集会交流セッション 2024)
-
インスリンボールの管理方法:スコーピングレビュー
(第43回日本看護科学学会学術集会 2023)
-
インスリンボールのアセスメント:スコーピングレビュー
(第43回日本看護科学学会学術集会 2023)
-
アセンブリ教育による共感能力の向上
(第16回日本保健福祉連携教育学会学術集会 2023)
more...
Professional career (1):
Awards (1):
- 2020/10 - 第13回日本保健医療福祉連携教育学会学術集会長賞 チーム基盤型学習(TBL)を活用した専門職連携教育の自己評価とピア評価との関連
Return to Previous Page