Rchr
J-GLOBAL ID:200901057343108060   Update date: Feb. 14, 2005

Misawa Giichi

ミサワ ギイチ | Misawa Giichi
Affiliation and department:
Job title: 教授,部長,名誉教授(筑波大学),学長
Research field  (2): Education - general ,  Social psychology
Research keywords  (4): 運動障害児の教育とリハビリテーション ,  運動障害心理 ,  Education and Rehabilitation for Physically Disabled Students ,  Psychology of Physical Disability
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 特殊教育と職業リハビリテーションとの関連
  • Relationship between special education and vocational rehabilitation
MISC (5):
  • リハビリテーションの連携にかかわる諸問題. リハビリテーション連携科学. 2000. 1. 1. 1-5
  • Mutial Collaboration of Professionals in the Rehabilitation Activities. Collaboration Science in Rehabilitation. 2000. 1. 1. 1-5
  • 教育と福祉・労働との接点に立って. 養護学校の教育と展望. 1994
  • アメリカにおける障害児のキャリア・ディベロップメントに関する研究動向. 特殊教育学研究. 1990. 28. 3
  • QOLから見た進路指導. 日本肢体不自由教育研究会. 1990. 96
Books (7):
  • Comparative Studies in Special Education (Contributor in Japan)
    Gallaudet University Press. 1994
  • 障害児のための教師教育(共著)
    中央法規出版株式会社 1993
  • 運動障害の心理と指導(共著)
    株式会社 日本文化科学社 1993
  • Teacher Education for Children with Handicaps
    1993
  • Psychology and Teaching of Physical Disabilities
    1993
more...
Education (2):
  • - 1953 東京文理科大学 心理学
  • - 1953 Tokyo University of Literature and Science
Work history (12):
  • 2000 - 2002 Kinjo University
  • 2000 - 2002 President, University of Kinjo
  • 1994 - 2000 つくば国際大学教授 学部長
  • 1994 - 2000 Tsukuba International Univ.Prof.and Dean
  • 1978 - 1994 筑波大学教授(心身障害学系)
Show all
Committee career (5):
  • 1999 - 2002 日本リハビリテーション連携科学学会 理事長
  • 1997 - 2000 留学生教育学会 理事,監事
  • 1997 - 1999 日本産業カウンセリング学会 理事
  • 1992 - 1994 国際特殊教育学会 International Association of Special Education 理事,編集委員
  • 1992 - 日本特殊教育学会 理事,名誉会員
Awards (1):
  • 1993 - 第14回辻村賞
Association Membership(s) (6):
日本リハビリテーション連携科学学会 ,  留学生教育学会 ,  日本産業カウンセリング学会 ,  国際特殊教育学会 International Association of Special Education ,  日本心理学会 ,  日本特殊教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page