Rchr
J-GLOBAL ID:200901057635912626   Update date: Jan. 17, 2024

Hayashi Chiyo

ハヤシ チヨ | Hayashi Chiyo
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (6): Individual differences ,  Phonological attainment ,  動機付け ,  リーディング ,  第2言語習得 ,  English Language Education
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2015 - 2019 L2リーディングにおけるモチベーションと読解力を高める教材・指導法の研究
  • 2010 - 2012 英語学習者の読解力向上のための動機付け
  • 2004 - 第2言語習得における発音の習得課程
  • English Language Education
Papers (39):
  • HAYASHI Chiyo. Choice in EFL classrooms. Journal of Language Learner Development. 2018. 1. 4-14
  • 林 千代. 動機づけを高める統合的な英語授業. 英語教育. 2017. 66. 9. 68-69
  • 林 千代. Music College Students' Beliefs for Learning English : A Preliminary Study. 研究紀要 = Kunitachi College of Music journal. 2017. 52. 153-162
  • HAYASHI Chiyo. Japanese learners' motivation for reading English. Temple University. 2015. 1-324
  • HAYASHI Chiyo. Motivation for L1 reading. 2014. 48. 125-136
more...
MISC (4):
  • 林 千代, 本島 阿佐子, 山内 のり子. Let's Sing American Songs(2). 国立音楽大学音楽研究所年報 = Kunitachi College of Music Research Institute bulletin. 2017. 30. 1-14
  • 林 千代. Expanding our horizons through music and foreign languages. 国立音楽大学研究紀要. 2016. 51. 289-294
  • 林 千代, 本島 阿佐子, 山内 のり子. Let's Sing American Songs. 国立音楽大学音楽研究所年報. 2016. 29. 1-20
  • Hayashi Chiyo. Culture Program Report(REPORT OF SUMMER COURSES IN JAPANESE). ICU studies in Japanese language education. 2004. 1. 71-78
Books (6):
  • Japanese college students' motivation for reading English
    2018
  • L2学習者のリーディングモチベーション研究と読解モデルの構築
    科研費報告書 2013
  • Learn English through Jazz and Pops
    2012
  • 高等教育における英語授業の研究
    松柏社 2007
  • 第二言語における発音習得プロセスの実証的研究(平成16年度~17年 科学研究費補助金研究成果報告書)
    早稲田大学 2006
more...
Lectures and oral presentations  (44):
  • Teaching English pronunciation to music majors with a web-based platform
    (2018)
  • Using Web-based materials in EFL classrooms: Learning English and content from TED talks
    (2018)
  • Motivating EFL Learners: using TED Talks in English classrooms
    (2018)
  • Web教材を活用した「ブレンド型学習」とその効果
    (大学英語教育学会教育セミナー 2018)
  • Motivating less proficient English learners with English songs
    (2018)
more...
Works (1):
  • Final Report on 2004 SCJ Culture Program (国際基督教大学サマープログラム)
    2004 -
Education (3):
  • 2006 - 2015 Temple University
  • 1981 - 1983 イースタンミシガン大学 文学研究科 英米文学
  • - 1983 Eastern Michigan University Graduate School, Division of Letters English and American Literature
Professional career (2):
  • Master of Arts (Eastern Michigan University)
  • 博士 (テンプル大学)
Work history (2):
  • 2007/04 - 現在 Kunitachi College of Music Music Department Professor
  • 2004/04 - 2007/03 International Christian Univerisity
Committee career (5):
  • 2017/04 - 現在 大学英語教育学会 学習者要因研究会代表
  • 2005 - 現在 授業学研究委員会副委員長(2005年~現在に至る)
  • 2003/04 - 現在 大学英語教育学会(JACET) 国際大会運営委員
  • 2003 - 2005 全国語学教育学会(JALT) JALT West Tokyo プログラムコーディネーター
  • 2003 - 2005 JALT West Tokyo プログラムコーディネーター(2003年~2005年)
Awards (1):
  • 2007 - 大学英語学会(JACET)実践賞
Association Membership(s) (9):
AAAL ,  Asia TEFL ,  国際応用言語学会(AILA) ,  全国英語教育学会 ,  全国語学教育学会(JALT) ,  大学英語教育学会 ,  JALT ,  JACET ,  The Japan Society of English Language Education (JASELE)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page