Rchr
J-GLOBAL ID:200901057808809680   Update date: Mar. 12, 2024

Ito Takeshi

イトウ タケシ | Ito Takeshi
Affiliation and department:
Research field  (7): Food sciences ,  Environmental impact assessment ,  Disaster prevention engineering ,  Ecology and environmental science ,  Tourism studies ,  Science education ,  Environmental load reduction/restoration technology
Research keywords  (10): 大気汚染 ,  食品工学 ,  防災 ,  地域活性化 ,  環境教育 ,  発酵 ,  化学教育 ,  廃棄物処理 ,  エネルギー ,  理科教育
Research theme for competitive and other funds  (11):
  • 2021 - 2024 離島工学に基づいたロケートストーブースターリング発電・温水器の防災活用研究
  • 2021 - 2024 大気中オゾンがヒトの呼吸器および循環器系に及ぼす影響の解明
  • 2020 - 2022 高専生による離島における小学生を対象とした防災・環境教育プログラムの構築
  • 2018 - 2021 2020年船舶燃料油硫黄分規制強化による大気質改善効果の評価
  • 2019 - 2020 離島工学にもとづく地域創生に貢献できる人財育成プログラム
Show all
Papers (15):
  • Satoru Kobayashi, Yoshiko Yoda, Hiroshi Takagi, Takeshi Ito, Junko Wakamatsu, Ryohei Nakatsubo, Yosuke Horie, Takatoshi Hiraki, Masayuki Shima. Short-term effects of the chemical components of fine particulate matter on pulmonary function: A repeated panel study among adolescents. Science of The Total Environment. 2023. 895. 165195-165195
  • 小林 悟, 余田 佳子, 高木 洋, 伊藤 武志, 若松 純子, 中坪 良平, 堀江 洋佑, 平木 隆年, 島 正之. 大気中粒子状物質のイオン成分が学生の肺機能に及ぼす短期的影響. 日本衛生学雑誌. 2022. 77. Suppl. S198-S198
  • PreparationofaWaterGaugeanditsApplicationtotheMeasurementsof WaterLevelasaTeachingToolofExperimentsinEngineering. 2022 年 70 巻 2 号 p. 2_20-2_24. 2022. 70. 2. 20-24
  • Hiroshi OKANO, Kaori TADA, Takeshi ITO, Jun YANO. Preparation of Metal Air Battery Using Graphite Sheet and Application to Energy Education. Journal of JSEE. 2020. 68. 2. 2_28-2_32
  • O. Yanagisawa, G. Davaa, K. Kuzume, T. Tsutsui, T. Ito, O. Jambal, S. Khayankhyarvaa, Ts. Byambadorj, and O. Dashdondog. INTERNATIONAL EXCHANGE PROGRAM FOR DEVELOPMENT OF GLOBAL HUMAN RESOURCES AND JOINT RESEARCH. The 13th International Symposium on Advances in Technology Education 2019(ISATE2019). 2019. 509-514
more...
MISC (18):
more...
Books (3):
  • 新版 これでわかる化学
    三共出版 2023 ISBN:4782708181
  • これでわかる化学演習
    三共出版 2011
  • これでわかる化学
    三共出版 2009
Lectures and oral presentations  (46):
  • Development and Implementation of Environmental Education Programs on PM2.5 Using a Portable Sensor
    (16th International Symposium on Advances in Technology Education 2023)
  • Case Studies of Laboratories Using the Concept of "Remote Island Engineering" to Motivate Students to Research and Solve Local Problems
    (16th International Symposium on Advances in Technology Education 2023)
  • International exchange between Thai and Japanese students as a part of an environmental research project
    (16th International Symposium on Advances in Technology Education 2023)
  • ロケットストーブを用いた災害時給湯システムの検討と機能性の評価
    (超異分野学会 東京大会2023 2023)
  • 瀬戸内海離島における小型測定器を用いた微小粒子状物質解析
    (第63回 大気環境学会年会 2022)
more...
Works (2):
  • 環境教育を目的としたエコストーブの教材化とその教育効果の調査(科研費 挑戦的萌芽研究)
    2015 -
  • 大気環境の異なる地域におけるPM2.5 及びオゾンの呼吸器系への影響に関する疫学研究(環境研究総合推進費)
    2014 -
Education (2):
  • - 2005 Hiroshima University
  • - 2000 Hiroshima University Faculty of Engineering
Professional career (1):
  • 博士(工学)
Work history (4):
  • 2021/04 - 現在 National Institute of Technology, Yuge College
  • 2007 - 2021/03 National Institute of Technology, Yuge College
  • 2006 - 弓削商船高等専門学校 総合教育科 講師 採用
  • 2005 - 高松工業高等専門学校 一般教育科・化学 非常勤講師
Committee career (10):
  • 2017/11 - 現在 高等専門学校 教材収集共有システム事業キックオフ会議弓削商船連絡責任者
  • 2017/04 - 現在 弓削商船高等専門学校 学生主事補
  • 2011/04 - 現在 高等専門学校 ラグビー専門部会委員
  • 2007/04 - 現在 弓削商船高等専門学校 地域共同研究センターセンター員
  • 2023/04 - 2024/03 愛媛県立弓削高校 学校防災教育実践委員会
Show all
Awards (4):
  • 2023/03 - 一般財団法人ざぶん環境・文化プロジェクト 2022年度ざぶんSDGs大賞 環境SDGs賞(国土交通大臣賞) SLOWS(ゆたかなミライを考える)
  • 2022/03 - 超異分野学会 東京大会2022 ものづくり研究センター賞 ロケットストーブとスターリングエンジンを組み合わせた可搬式発電設備の開発
  • 2017/02 - 愛媛県体育協会 愛媛県体育協会優秀スポーツ選手賞(連続優勝部門)<団体> 受賞 (ラグビー部)
  • 2006 - 生物工学会 論文賞 受賞
Association Membership(s) (5):
防災教育学会 ,  生物工学会 ,  大気環境学会 ,  THE CHEMICAL SOCIETY OF JAPAN ,  JAPANESE SOCIETY FOR ENGINEERING EDUCATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page