Rchr
J-GLOBAL ID:200901057958627777
Update date: Apr. 17, 2024
Hayashi Keiko
ハヤシ ケイコ | Hayashi Keiko
Affiliation and department:
Job title:
助教授
Research field (1):
Foreign language education
Research keywords (11):
海外の言語教育政策
, 多重知能理論と英語教育
, ライティング
, リーディングとライティングの統合的指導
, 英語教授法
, 認知発達と言語発達
, 第一言語獲得
, 第二言語習得・学習
, Cognitive Development and Language Acquisition
, First Language Acquisition
, Second Language Acquisition
Research theme for competitive and other funds (12):
- 2005 - 2008 多重知能理論および脳科学と外国語指導法
- 2005 - 2008 Foreign Language Teaching/Learning with Multiple Intelligences and Brain Science
- 1989 - 認知発達と言語習得
- 海外の外国語教育政策
- 英語教授法
- 第一言語獲得
- 第二言語習得・学習
- Child Language Acquisition and Cognitive Development
- Methodology of English Teaching
- Cognitive Development and Language Acquisition
- First Language Acquisition
- Second Language Acquisition
Show all
Papers (6):
-
HAYASHI Keiko. English Education from the Perspective of Multiple Intelligences Theory:The Effect of MI English Teaching Method. The English Teachers' Magazine. 2011. Vol.60. No.6. 54-56
-
HAYASHI Keiko. English Education from the Perspective of Multiple Intelliigences Theory:Examples of Integrative Approach apply MI theory. The English Teachers' Magazine. 2011. Vol.60. No. 5. 54-56
-
HAYASHI Keiko. English Education from the Perspective of Multiple Intelligences:The Examples of Japan Applying MI theory. The English Teachers’ Magazine. 2011. Vol.60. No.4. 54-56
-
HAYASHI Keiko. English Education from the Perspective of Multiple Intelligences:The Overseas' Examples of Foreign Language Education Applying MI theory. The English Teachers' Magazine:. 2011. Vol.60. No.3. 54-56
-
HAYASHI Keiko. English Education from the Perspective of Multiple Intelligences:Beyond the Individual Differences in English Learning (The new serial No. 2). The English Teachers' Magazine. 2011. Vol.60. No. 2. 50-52
more...
MISC (51):
-
多重知能理論と外国語指導法ー個人の知能を生かした理解のための指導法ー. EVERGREEN, 和歌山. 2009
-
リーディングとライティングの統合的アプローチー理解のための指導を目指して The Integrative Approach between Reading and Writing: The Teaching for understanding. JACET 関西支部ライティング指導研究会紀要. 2009. 第8号
-
親の話し方と子どもの英語(外国語)学習 および多重知能理論を生かす 英語指導法. 第24回 広島女学院大学公開セミナー紀要。広島女学院大学総合研究所. 2007. pp.30頁
-
NISHIJIMA Hisao, HAYASHI Keiko, MASAKI Michiko, KINSHI Kayoko, KURU Yukiko. Developing a Writing Rubric for Classroom Use in Japanese Higher Education :. JACET journal. 2007. No.45. 109-116
-
オランダの多言語教育からのヒント. 『英語教育』大修館書店「特集」世界の外国語教育、日本の英語教育. 2006. 2006年2月号
more...
Books (16):
-
『MI(多重知能)理論を応用した新英語指導法-個性を尊重し理解を深めあう協同学習』
東京:くろしお出版 2011
-
『小学校の英語教育』
東京:明石書店 2011
-
『EUの言語教育政策』
くろしお出版(東京) 2010
-
『言語・文化研究の諸相-藤井健夫先生退任記念論集』
大阪教育図書 2008
-
『小学校英語と中学校英語を結ぶー英語教育における小中連携』
高陵社書店 2007 ISBN:9784771107625
more...
Lectures and oral presentations (45):
-
欧州・アジアと日本の小学校教員養成 と小中連携
(第二回英語教育総合学会 大阪大学 2011)
-
スウェーデンの小学校英語教育における
(JACET関西支部40周年大会 武庫川女子大学 2011)
-
プロセス・ライティングについて考える
(JACET関西支部2011年度第2回講演会神戸国際会館 2011)
-
多重知能理論の観点から考える 学習者主体の理解のための英語指導法
(和歌山英語教育研究会招待講演和歌山大学L105教室 2011)
-
From Theory to Practice: Learner-Centered Instruction from the Perspective of Multiple Intelligences
(2011)
more...
Works (3):
-
Learning Strategies for Vocabulary Acquisition in an EFL Setting
1998 -
-
The Influence of Vocabulary on English Composition
1997 -
-
第二言語獲得における環境要因 -親の言語態度と認知発達- 第24回人文学会研究発表
1994 -
Committee career (5):
- 2006 - 2008 大学英語教育学会(JACET) 関西支部研究企画委員長
- 2005 - 2007 中部英語教育学会 運営委員、紀要委員
- 2002 - 2005 大学英語教育学会(JACET) 評議員(関西支部)
- 2001 - 2004 和歌山英語教育研究会 運営委員/理事
- 1997 - 1998 大学英語教育学会(JACET) 関西支部「海外の外国語教育研究会」副代表/関西支部「ライティリング指導研究会」代表
Association Membership(s) (8):
大学英語教育学会(JACET)
, 中部英語教育学会
, 和歌山英語教育研究会
, IATEFL(The International Association of Teachers of English asa Foreign Language)
, American Association for Applied Linguistics (AAAL)
, Teachers of English to Speakers of Other Languages
, 大学英語教育学会(JACET)
, 人文学会
Return to Previous Page