Rchr
J-GLOBAL ID:200901057958627777   Update date: Apr. 17, 2024

Hayashi Keiko

ハヤシ ケイコ | Hayashi Keiko
Affiliation and department:
Job title: 助教授
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (11): 海外の言語教育政策 ,  多重知能理論と英語教育 ,  ライティング ,  リーディングとライティングの統合的指導 ,  英語教授法 ,  認知発達と言語発達 ,  第一言語獲得 ,  第二言語習得・学習 ,  Cognitive Development and Language Acquisition ,  First Language Acquisition ,  Second Language Acquisition
Research theme for competitive and other funds  (12):
  • 2005 - 2008 多重知能理論および脳科学と外国語指導法
  • 2005 - 2008 Foreign Language Teaching/Learning with Multiple Intelligences and Brain Science
  • 1989 - 認知発達と言語習得
  • 海外の外国語教育政策
  • 英語教授法
Show all
Papers (6):
  • HAYASHI Keiko. English Education from the Perspective of Multiple Intelligences Theory:The Effect of MI English Teaching Method. The English Teachers' Magazine. 2011. Vol.60. No.6. 54-56
  • HAYASHI Keiko. English Education from the Perspective of Multiple Intelliigences Theory:Examples of Integrative Approach apply MI theory. The English Teachers' Magazine. 2011. Vol.60. No. 5. 54-56
  • HAYASHI Keiko. English Education from the Perspective of Multiple Intelligences:The Examples of Japan Applying MI theory. The English Teachers’ Magazine. 2011. Vol.60. No.4. 54-56
  • HAYASHI Keiko. English Education from the Perspective of Multiple Intelligences:The Overseas' Examples of Foreign Language Education Applying MI theory. The English Teachers' Magazine:. 2011. Vol.60. No.3. 54-56
  • HAYASHI Keiko. English Education from the Perspective of Multiple Intelligences:Beyond the Individual Differences in English Learning (The new serial No. 2). The English Teachers' Magazine. 2011. Vol.60. No. 2. 50-52
more...
MISC (51):
  • 多重知能理論と外国語指導法ー個人の知能を生かした理解のための指導法ー. EVERGREEN, 和歌山. 2009
  • リーディングとライティングの統合的アプローチー理解のための指導を目指して The Integrative Approach between Reading and Writing: The Teaching for understanding. JACET 関西支部ライティング指導研究会紀要. 2009. 第8号
  • 親の話し方と子どもの英語(外国語)学習 および多重知能理論を生かす 英語指導法. 第24回 広島女学院大学公開セミナー紀要。広島女学院大学総合研究所. 2007. pp.30頁
  • NISHIJIMA Hisao, HAYASHI Keiko, MASAKI Michiko, KINSHI Kayoko, KURU Yukiko. Developing a Writing Rubric for Classroom Use in Japanese Higher Education :. JACET journal. 2007. No.45. 109-116
  • オランダの多言語教育からのヒント. 『英語教育』大修館書店「特集」世界の外国語教育、日本の英語教育. 2006. 2006年2月号
more...
Books (16):
  • 『MI(多重知能)理論を応用した新英語指導法-個性を尊重し理解を深めあう協同学習』
    東京:くろしお出版 2011
  • 『小学校の英語教育』
    東京:明石書店 2011
  • 『EUの言語教育政策』
    くろしお出版(東京) 2010
  • 『言語・文化研究の諸相-藤井健夫先生退任記念論集』
    大阪教育図書 2008
  • 『小学校英語と中学校英語を結ぶー英語教育における小中連携』
    高陵社書店 2007 ISBN:9784771107625
more...
Lectures and oral presentations  (45):
  • 欧州・アジアと日本の小学校教員養成 と小中連携
    (第二回英語教育総合学会 大阪大学 2011)
  • スウェーデンの小学校英語教育における
    (JACET関西支部40周年大会 武庫川女子大学 2011)
  • プロセス・ライティングについて考える
    (JACET関西支部2011年度第2回講演会神戸国際会館 2011)
  • 多重知能理論の観点から考える 学習者主体の理解のための英語指導法
    (和歌山英語教育研究会招待講演和歌山大学L105教室 2011)
  • From Theory to Practice: Learner-Centered Instruction from the Perspective of Multiple Intelligences
    (2011)
more...
Works (3):
  • Learning Strategies for Vocabulary Acquisition in an EFL Setting
    1998 -
  • The Influence of Vocabulary on English Composition
    1997 -
  • 第二言語獲得における環境要因 -親の言語態度と認知発達- 第24回人文学会研究発表
    1994 -
Committee career (5):
  • 2006 - 2008 大学英語教育学会(JACET) 関西支部研究企画委員長
  • 2005 - 2007 中部英語教育学会 運営委員、紀要委員
  • 2002 - 2005 大学英語教育学会(JACET) 評議員(関西支部)
  • 2001 - 2004 和歌山英語教育研究会 運営委員/理事
  • 1997 - 1998 大学英語教育学会(JACET) 関西支部「海外の外国語教育研究会」副代表/関西支部「ライティリング指導研究会」代表
Association Membership(s) (8):
大学英語教育学会(JACET) ,  中部英語教育学会 ,  和歌山英語教育研究会 ,  IATEFL(The International Association of Teachers of English asa Foreign Language) ,  American Association for Applied Linguistics (AAAL) ,  Teachers of English to Speakers of Other Languages ,  大学英語教育学会(JACET) ,  人文学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page