Rchr
J-GLOBAL ID:200901058072372618
Update date: Jul. 08, 2022
Yasui Takao
ヤスイ タカオ | Yasui Takao
Affiliation and department:
Tokyo Institute of Technology School of Engineering
About Tokyo Institute of Technology School of Engineering
Search "Tokyo Institute of Technology School of Engineering"
Detailed information
Job title:
Assistant Professor
Research field (3):
Machine elements and tribology
, Design engineering
, Educational technology
Research keywords (6):
教育工学
, 製図
, 設計工学
, Educational Engineering
, Drafting
, Design Engineering
Research theme for competitive and other funds (6):
2000 - 2002 インターネットを利用した遠隔教育システムの開発
2000 - 2002 Development of the remoteness education system which utilized Internet
簡易三次元形状表示システムの開発
インターネットを利用した製図CAIシステムの開発
Development of the Simple Display System with 3D Shape
Development of the Drafting Rule CAI System which used Internet
Show all
MISC (8):
林艶 萩原一郎, 安井位夫, 尾坪. e-ラーニングにおけるコンテンツ開発. 2004. 23. 2. 109-113
萩原一郎, 安井位夫, 林艶. インターネットを用いたe-ラーニングシステムの開発. シミュレーション. 2004. 23. 2. 114-117
W Li, Hagiwara, I, T Yasui, HA Chen. A method of generating scratched look calligraphy characters using mathematical morphology. JOURNAL OF COMPUTATIONAL AND APPLIED MATHEMATICS. 2003. 159. 1. 85-90
安井位夫, 中嶋久嘉, 上野広ほか. 創成型教育科目の一つの試み. 日本機械学会2002年度年次大会ワークショップ併設ポスターセッション資料集. 2002. 21-22
安井位夫, 中嶋久嘉, 上野広. 東京工業大学機械科学科における設計・製図・もの作り教育. 設計工学. 2002. 38. 11. 43-48
more...
Books (1):
創成型教育科目の一つの試み
機械の研究 2003
Lectures and oral presentations (5):
製図の理解度を考慮した基礎製図CAIシステムの開発
(日本設計工学会平成20年度秋季大会研究発表講演会 2008)
手描き製図と2次元CAD製図における基礎製図教育の効果について
(日本設計工学会平成19年度春季大会 2007)
手描き製図と2次元CAD製図における基礎製図教育の効果について(第2報)
(日本設計工学会平成19年度秋季大会研究発表講演会 2007)
インターネットを利用した機械製図CAIシステムの開発(第2報)
(2002)
インターネットを用いたe-ラーニングシステム
(2002)
Education (1):
- 1981 Aoyama Gakuin University College of Science and Engineering
Professional career (1):
工学士 (青山学院大学)
Committee career (1):
1999 - 日本設計工学会 幹事
Association Membership(s) (3):
日本図学会
, 日本機械学会
, 日本設計工学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM