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J-GLOBAL ID:200901058440023289   Update date: May. 09, 2021

Kiichiro Narita

ナリタ キイチロウ | Kiichiro Narita
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): https://tokinomahoroba.blogspot.com
Research field  (2): Education - general ,  History - General
Research keywords  (7): Education for Sustainable Development ,  Auto-Ethnography ,  社会科教育 ,  e- Curriculum Design Mandala ,  Holistic Education/Care ,  Life-History Design Mandala ,  水の思想・川の組織論
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2016 - 2019 A study of the development of teacher in-service training in the global times
  • 2013 - 2016 Comparative Research on Learning Outcomes at Voluntary School Network
  • 2012 - 2015 The development of the teacher leaders training program to promote ESD practice
  • 1990 - 1990 消費者教育の教材開発と実践-コンビニエンス・ストアと消費者意識の調査分析による
  • 1987 - 1987 社会科教育における「新聞学習」の研究-「NIE(教育に新聞を)計画の実践的検討-
MISC (94):
  • Questions from 'Returnees' and the Significance of Teachers' Response Experiences : Autoethnographic Research 1978-2006. 2020. 26. 13-22
  • 成田 喜一郎, ナリタ キイチロウ, 成田 喜一郎(学校法人自由学園). 奈良少年刑務所「社会性涵養プログラム」の有意味性 : ホリスティック教育/ケア学の視点から. 東京学芸大学教職大学院年報. 2019. 7. 7. 9-20
  • 成田 喜一郎, ナリタ キイチロウ, 成田 喜一郎(自由学園). 本書との対話の試み 曽我幸代著『社会変容をめざすESD : ケアを通した自己変容をもとに』. ホリスティック教育/ケア研究. 2019. 22. 104-106
  • Report on the Second Conference of Japanese Society for Holistic Education/Care. 2019. 22. 1-2
  • 成田 喜一郎, ナリタ キイチロウ, 成田 喜一郎(学校法人自由学園最高学部 特任教授/東京学芸大学 個人研究員). ESD/GAP/SDGs通信2018 TAMAKUSU : Education/教育の「当たり前」を問い直す. TAMAKUSU. 2019. 2018
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Books (35):
  • 国際理解教育を問い直す:現代的課題への15のアプローチ
    明石書店 2021
  • 国際バカロレア教育と教員養成 : 未来をつくる教師教育
    学文社 2020 ISBN:9784762029530
  • 中学社会公民 : ともに生きる
    教育出版 2020 ISBN:9784316204376
  • 対話がつむぐホリスティックな教育 : 変容をもたらす多様な実践
    創成社 2017 ISBN:9784794450630
  • 緑陰に学ぶ : 角替晃先生追悼論集
    東京学芸大学出版会 2016 ISBN:9784901665469
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Lectures and oral presentations  (6):
  • オートエスノグラフィーとしての国際理解教育実践史
    (日本理解教育学会第23回研究大会自由研究発表第2分科会 2013)
  • What is the meaning of ESD now?:Post-3.11 Japan (Great East Japan Earthquake and nuclear reactor accident) and the Future of Education
    (2011)
  • ライフヒストリー曼荼羅図でふり返る自分史:お互いのストーリーを敬聴し合う大切さ
    (2011年度ホリスティック教育研究大会 2011)
  • Methodologies of ESD‘Approach to ESD’
    (2009)
  • 持続可能な「和み安らぎ」のための教育実践とその理論と方法-次世代市民=子どもたちへのホリスティック・アプローチ-
    (円卓会議 子どもの安全活力の構築 大人の知恵と実践-子どもの安全空間の構造と安全・安心なコミュニティの設計のために- 2008)
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Education (1):
  • 1975 - 1978 早稲田大学大学院 史学専攻
Work history (4):
  • 2018/04 - Tokyo Gakugei University
  • 2018/04 - 自由学園最高学部 特任教授
  • 2017/04 - 2018/03 Tokyo Gakugei University
  • 2008/04 - 2017/03 Tokyo Gakugei University Graduate School of Teacher Education
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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