Rchr
J-GLOBAL ID:200901059104214510   Update date: Feb. 02, 2009

Kimura Hideaki

キムラ ヒデアキ | Kimura Hideaki
Affiliation and department:
Research field  (1): Archaeology
Research keywords  (2): 考古学 ,  Archaeology
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 日本人および日本文化の起源に関する学際的研究
  • 東北アジアにおける先史文化の研究
MISC (83):
  • シベリア・極東における昨今の研究. 日本旧石器学会ニュースレター. 2004. 2, 7
  • 白滝黒曜石原産地における石刃生産. 石刃技法の展開と石材環境. 2004. 25-30
  • Recent perspective on studies among Siberia and Far East. News letters of Japan Palaeolithic Study Association. 2004. 2, 7
  • The blade manufacturing in obsidian mine area at Shirataki. The development of Blade industry and setting of stone material. 2004. 25-30
  • マリタ遺跡の石刃石器群. Archaeology, Ethnology & Anthropology of Eurasia. 2003. 13, 11-33
more...
Books (71):
  • 白滝幌加沢遺跡と黒曜石原産地
    札幌大学埋蔵文化財展示室 2003
  • 小清水町アオシマナイ遺跡
    札幌大学埋蔵文化財展示室 2003
  • Shirataki Horokazawa site and obsidian mine area
    The Archaeological museum of Sapporo Univ. 2003
  • The archaeological site of Aoshimanai
    The archaeological museum of Sapporo Univ. 2003
  • Long Journey to Prehistori Japan(Catalog, Collaboration)
    NHK, NHK Promotions 2001
more...
Works (16):
  • 小清水町アオシマナイ遺跡の考古学的調査
    1996 - 2000
  • Archaeological Survey on the Aoshimanai site, Koshimizu-cho
    1996 - 2000
  • 白滝幌加沢遺跡遠間地点の考古学的調査
    1988 - 1999
  • Archaeological Survey on the Loc. Toma of the Horokazawa site
    1988 - 1999
  • 国際シンポジウム「北方ユーラシアにおける細石刃石器群の起源と拡散」
    1992 -
more...
Education (4):
  • - 1968 Meiji University
  • - 1968 Meiji University Graduate School, Division of Letters
  • - 1966 Meiji University School of Arts and Letters Depatment of History and Geography
  • - 1966 Meiji University Faculty of Literature
Professional career (2):
  • (BLANK)
  • (BLANK)
Committee career (1):
  • 1991 - 1994 北海道考古学会 委員長
Awards (2):
  • 1998 - 岩宿文化賞
  • 1998 - 雄山閣考古学特別賞
Association Membership(s) (4):
考古学研究会 ,  日本第4紀学会 ,  日本考古学協会 ,  北海道考古学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page