Rchr
J-GLOBAL ID:200901059521358834
Update date: Mar. 27, 2024
Imazu Kojiro
イマヅ コウジロウ | Imazu Kojiro
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Affiliation and department:
星槎大学大学院教育学研究科 博士後期課程
About 星槎大学大学院教育学研究科 博士後期課程
Search "星槎大学大学院教育学研究科 博士後期課程"
Detailed information
Job title:
教授
Homepage URL (1):
https://gred.seisa.ac.jp
Research field (3):
Sociology of education
, Education - general
, Sociology
Research keywords (4):
Clinical Sociology of the School
, Teacher Education
, Sociology of Human Development
, 青少年社会学
Research theme for competitive and other funds (8):
2019 - 2022 Analysis on the restaint factors in Japanese cultural and institutional milieu.
2014 - 2018 Developing Programs for Teacher Education as Adult Learning
2007 - 2008 In-service Education of Incompetent Teachers
2002 - 2003 高大接続の改善を目指す自薦型AO入試の基礎的開発研究
1996 - 1998 A Case Study of Curriculum Development of New Subject "Interdisciplinary Studies of Human Activities"
1993 - 1994 Theoretical and Empirical Study on Teacher Development
1990 - 1990 U. S. -Japan Joint Research on Productivity of Graduate Education
1989 - 1989 U.S.-Japan Joint Research on Productivity of Graduate Education
Show all
Papers (1):
教員と保育士の養成における「サービス・ラーニング」の試み. 2015. 44. 1. none
MISC (73):
今津孝次郎. サービス・ラーニングと「非認知能力」の育成. 東邦学誌. 2021. 50. 2. 53-79
Function of a Relearning Mind : A Survey of the Workers in Small- and Medium-Sized Enterprises in Provincial Cities. 2021. 21. 74-88
今津孝次郎. コロナ禍の下で「共生」と「博士課程教育」を問い直す-社会人院生との「対話」を通して-. 星槎大学紀要『共生科学研究』. 2021. 16. 51-58
今津孝次郎. 教育分野における博士課程の諸問題と諸課題-星槎大学大学院「博士(教育)」の新たな構築を目指して. 星槎大学大学院紀要. 2020. 2. 1. 1-36
今津孝次郎. 教師教育にとって「大学」と「学校現場」の関係を問い直す. 名古屋大学大学院教育発達科学研究科附属高大接続研究センター紀要. 2019. 4. 43-59
more...
Books (17):
教員養成におけるアクティブ・ラーニングの実践研究
唯学書房 2024 ISBN:9784908407420
「学校いじめ」のメカニズムと危機管理-「いじめ防止対策推進法」の光と影ー
黎明書房 2024 ISBN:9784654023981
Reconsidering Recurrent Education for an Age of the 100-year Life in Japan
2023 ISBN:9784798918129
中国語版『変動社会的教師教育』
浙江大学出版社 2022 ISBN:9787308226493
いじめ・虐待・体罰をその一言で語らない : 教育のことばを問い直す
新曜社 2019 ISBN:9784788516519
more...
Works (7):
「指導力不足教員」の現職教育に関する総合的研究
2007 -
「多文化共生地域社会」創造の諸条件に関する実証的研究
2002 - 2002
教員研修留学プログラム チュータリングの戦略 第2版
2002 -
東海地域の新来外国人学校 増補改訂版
2001 -
東海地域の新来外国人学校
2000 -
more...
Education (4):
1995 - 博士(教育学)名古屋大学(論教博第58号)
1974 - 京都大学大学院教育学研究科博士後期課程単位取得満期退学
1971 - 京都大学大学院教育学研究科修士課程修了 教育学修士
1968 - 京都大学教育学部卒業 教育学士
Professional career (2):
MA(Education) (Kyoto University)
Ph.D. (Nagoya University)
Work history (9):
2023/04 - 現在 星槎大学大学院特任教授
2020/04 - 2023/03 星槎大学大学院教育学研究科博士後期課程 教授
2020/09 - Aichi Toho University
2013/04 - 2020/03 愛知東邦大学教育学部 教授
2009/04 - Nagoya University
2000/04 - 2009/03 名古屋大学大学院教育発達科学研究科 教授
1992/04 - 2000/03 名古屋大学教育学部 教授
1986/04 - 1992/03 名古屋大学教育学部 助教授
1976/04 - 1986/03 三重大学教育学部 助教授
Show all
Committee career (8):
2023/05 - 現在 関西社会学会 参与
2015/11 - 現在 愛知県いじめ問題調査委員会委員(委員長)
2011 - 2015 日本教育社会学会 理事
1999/04 - 2007/03 名古屋大学出版会理事
2001/04 - 2003/03 中部教育学会 理事, 学会誌『中部教育学会紀要』編集委員
1995 - 1998 関西社会学会 理事, 研究活動委員
1992 - 1998 日本教師教育学会 年報編集委員
1988 - 1991 日本社会学会 研究活動委員
Show all
Association Membership(s) (6):
日本社会学会
, 日本教師教育学会
, 日本教育社会学会
, 日本教育学会
, 中部教育学会
, 関西社会学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM