Rchr
J-GLOBAL ID:200901060020020556   Update date: May. 19, 2020

Kishi Shizue

キシ シズエ | Kishi Shizue
Affiliation and department:
Job title: professor
Research field  (2): Social psychology ,  Commerce
Research keywords  (6): 消費者行動 ,  コミュニケーション ,  広告 ,  Consumer Behavior ,  Communications ,  Advertising
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 消費者の情報行動と広告効果
  • 広告と消費者行動
  • 広告のコミュニケーション効果
  • Advertising and consumer behavior
  • Communication effects of advertising
MISC (70):
  • 消費者情報行動と広告効果に関する研究-情報行動の分析方法を中心に. 東京経大学誌(経営学). 2010. 266. 55-70
  • コミュニケーション・プランニングの課題. 日経広告研究所報. 2009. 246. 2-8
  • 広告の「ちから」と企業のコミュニケーション力. Ad Studies. 2007. 19. 15-19
  • Effects of Advertising in the Consumer Decision-Making Process: A Japanese Perspective. The Proceedings of the AAA/KAS 2007 Asia-Pacific Conference. 2007. 12-13
  • ブランド戦略とIMC. Ad Studies. 2006. 15. 15-18
more...
Books (27):
  • 戦略的マーケティング・コミュニケーション-IMCの理論と実際(J.R.ロシター&S.ベルマン著、東急エージェンシーマーコム研究会訳、監訳)
    東急エージェンシー 2009 ISBN:9784884971083
  • 「ブランド・コミュニケーション」
    『基礎から学べる広告の総合講座2009年版』第12講、日経広告研究所 2008
  • 現代広告論(新版、共著)
    有斐閣 2008 ISBN:9784641123564
  • 「メディアとメッセージ」『消費者・コミュニケーション戦略』
    有斐閣 2006
  • 消費者行動と広告
    広告に携わる人の総合講座 平成15年版 日経広告研究所 2003
more...
Works (6):
  • 消費者行動と広告効果
    1999 -
  • ブランド構築における広告表現の一貫性
    1999 -
  • Consumer Behavior and Advertising Effects
    1999 -
  • Consistency in Advertising Creative Strategies
    1999 -
  • 広告とブランドの超長期記憶
    1998 -
more...
Professional career (2):
  • M.S.in Advertising (University of Illinois at Urbana-Champaign)
  • Ph.D.in Communications (University of Illinois at Urbana-Champaign Institute of Communications Research)
Committee career (4):
  • 1993 - 2005 日本マーケティング・サイエンス学会 学会誌編集委員
  • 2002 - 日本商業学会 理事
  • 1998 - 日本広告学会 常任理事
  • 1996 - 日本消費者行動研究学会 会長
Awards (1):
  • 2001 - 日本広告学会・学会賞(現代広告論)
Association Membership(s) (5):
アメリカ広告学会 ,  日本商業学会 ,  日本マーケティング・サイエンス学会 ,  日本消費者行動研究学会 ,  日本広告学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page