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J-GLOBAL ID:200901062310728571   Update date: Sep. 01, 2020

Takashima Katsuyoshi

タカシマ カツヨシ | Takashima Katsuyoshi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (3): commerce ,  distribution ,  marketing
Research theme for competitive and other funds  (13):
  • 2017 - 2021 小売企業の仕入活動におけるプロセス革新の組織的条件に関する研究
  • 2016 - 2020 小売企業の成長戦略を支える組織基盤構築の促進要因と成果に関する研究
  • 2013 - 2017 小売企業の仕入活動におけるプロセス革新と仕入先企業への関係管理の展開
  • 2012 - 2016 小売企業における加速的成長のための基盤構築に関する研究
  • 2016 - 国際市場におけるマーケティング戦略と国内市場の整合性:日本と韓国の製造企業の比較
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Papers (44):
  • Katsuyoshi Takashima. Retail Formats of Electronic Commerce. Journal of Economics & Business Administration. 2020. 221. 2. 25-39
  • Changju Kim, Katsuyoshi Takashima. Effects of retail organisation design on improving private label merchandising. European Journal of Marketing. 2019. 53. 12. 2582-2603
  • TAKASHIMA Katsuyoshi, 金雲鎬. オムニチャネル化の組織的課題. Journal of Economics & Business Administration. 2019. 217. 3. 1-10
  • Changju Kim, Katsuyoshi Takashima. The impact of retail buyer innovativeness on suppliers’ adaptive selling in Japanese buyer-supplier relationships. Journal of Marketing Channels. 2019. 25. 4. 173-183
  • TAKASHIMA Katsuyoshi, MONDEN Aika, ZENNYO Yusuke. Revenue-Sharing Contracts under Demand Uncertainty in Shopping Center. Real Estate Economics. 2018
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MISC (14):
  • TAKASHIMA KATSUYOSHI. 消費者の潜在的ニーズを捉える難しさ-課題解決としてのブランディングー. Business Insight. 2019. 27. 1. 2-7
  • TAKASHIMA Katsuyoshi. スマート化・AI導入の課題. ビジネス・インサイト. 2018. 26. 2. 2-7
  • TAKASHIMA Katsuyoshi. SNS広告を捉える視点. ビジネス・インサイト. 2017. 90. 2-3
  • TAKASHIMA Katsuyoshi. マーケティング論から見たコモディティ化の問題. 国民経済雑誌別冊「経済学・経営学学習のために」. 2011. 平成23年度後期号
  • TAKASHIMA Katsuyoshi. 営業改革の壁を越えるために. 季刊「企業経営」. 2011. 98. 4-7
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Books (13):
  • 菜鳥與資深業務員都該上的45堂銷售課
    東販出版 2017
  • 45のエピソードからみる営業の課題解決
    同文舘 2016
  • 小売企業の基盤強化-流通パワーシフトにおける関係と組織の再編-
    有斐閣 2015
  • 現代商業学新版
    有斐閣 2012
  • 小売業革新
    千倉書房版 2010
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Lectures and oral presentations  (12):
  • 革新的MDの規定条件:プロセス・コンフリクトの調整効果
    (日本商業学会関西部会研究会 2015)
  • Suppliers' Adaptive Selling in Retail Capabilities: the Role of Dependency Management
    (International Conference of Asian Marketing Associations 2015)
  • 小売プロセス革新の組織的基盤に関する考察
    (日本商業学会第4回全国研究報告会 2013)
  • 小売企業におけるコンフリクトのリバーサルムーブメント現象に関する実証研究
    (日本商業学会第63回全国研究大会 2013)
  • ベンダーによるMD提案の規定因:取引費用に基づく考察
    (日本商業学会第63回全国研究大会 2013)
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Education (1):
  • - 1987 神戸大学 大学院経営学研究科博士課程後期課程単位修得退学
Professional career (2):
  • 商学修士 (神戸大学)
  • 博士(商学) (神戸大学)
Committee career (6):
  • 2015/06 - 2019/05 日本商業学会 会長
  • 2010/05 - 2015/05 日本商業学会 副会長
  • 2010/05 - 2015/05 日本商業学会 理事
  • 2004/05 - 2010/05 日本原価計算研究学会 編集委員『原価計算研究』
  • 2002/05 - 2004/05 日本商業学会 部会代表理事
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Awards (3):
  • 2016/06 - 日本商業学会 日本商業学会優秀賞 小売企業の基盤強化-流通パワーシフトにおける関係と組織の再編
  • 2001/05 - 日本商業学会 日本商業学会・論文賞 営業管理様式の選択に関する新視点
  • 1995/05 - 日本商業学会 日本商業学会・優秀賞 マーケティング・チャネル組織論
Association Membership(s) (1):
日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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