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J-GLOBAL ID:200901062592264122
Update date: Feb. 01, 2024
Komiya Kazutaka
コミヤ カズタカ | Komiya Kazutaka
Affiliation and department:
Job title:
教授
Research field (1):
Commerce
Research keywords (5):
アパレル産業に関する研究
, 商業集積・商店街の研究
, 中小企業のマーケティングの研究
, 小売業のサプライチェーンの研究
, Distribution System
Research theme for competitive and other funds (11):
- 2021 - 2026 小売企業の仕入プロセス革新による優位性構築に関する研究
- 2019 - 2023 中小企業の起業家志向性とネットワーク・ケイパビリティ
- 2020 - 2023 ネットワーク・オーケストレーションの再検討:ネットワーク・ジレンマの克服に向けて
- 2017 - 2020 小売企業の仕入活動におけるプロセス革新の組織的条件に関する研究
- 2016 - 2018 中小企業の新規事業開発 -ネットワーク形成と協働の観点から-
- 2014 - 2017 小売事業システムの観点から見た小売企業と取引先企業の協働スタイルの研究
- 2013 - 2016 小売企業の仕入活動におけるプロセス革新と仕入先企業への関係管理の展開
- 2013 - 2015 地域企業の海外市場開発
- 2010 - 2012 集積を活用した事業システムの国際比較 -日本と韓国のアパレル産業を対象として-
- 2007 - 2009 アパレル産業の生産・流通における国際分業体制の研究
- 2004 - 2005 都市商業地の空間的動態に関する研究
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Papers (18):
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Bình Nghiêm-Phú, Kazutaka Komiya. Consumer Attitudes toward Cause-related Products: A Study of Japanese Customers and Beneficiary-Made Items. International Journal of Business and Society. 2023. 24. 1. 254-271
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Komiya,K, Akiyama,S, Inoguchi,J, Kim,W. "Innovation of Product Meanings and Interactions with Key Interpreters. the Proceeding of the 36th Annual IMP Conference 2020, Örebro University School of Business, Örebro, Sweden. 2020
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WU.X, Urakami, T, Komiya, K. Inoguch, I, Kim, W. Own brand strategy of apparel manufacturers: A comparative study of Japan and South Korea. the Proceeding of the Academic Conference on Economics, Management and Marketing in Prague 2018,Czech Association of Scientific and Technical Societies,Czech Republic. 2018
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Market Orientation and Market Intelligence Generation of New Business developments: Multiple-Case Studies of Small to Medium-Sized Enterprises in Japan. The Proceeding of the 31st Annual IMP Conference 2015, University of Southern Denmark, Denmark. 2015
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Komiya, K, Inoguch, I, Kim, W, Urakami, T. Market Orientation and Organizational Performance of New Business Development: Multiple-case Studies of Small to Medium-sized Enterprises in Japan. The Proceeding of the 6th IMP Asia Conference 2014, Sanur Paradise Plaza Hotel, Bali, Indonesia. 2014
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MISC (27):
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小宮一高. 正当性と資源動員-関係の中からいかに資源を獲得するか-. ロジスティクス・レビュー(サカタウェアハウス株式会社・ウェブ・ジャーナル). 2019. 第413号
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小宮一高, 秋山秀一. 小野金物産業におけるブランド開発-『播州刃物』ブランドによる海外市場の開拓-. 兵庫県立大学政策科学研究所 Discussion Paper. 2018. No.105
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Komiya,K. Case: New Business Development Processes of Market Oriented SMEs in the Japanese Apparel Industry. The Institute of Economic Research Working Paper Series,Kagawa University. 2016. No.205
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尾田 美和子, 小宮 一高, 原 直行. Current Situation of the Nishijin Weaving Industry. 香川大学経済論叢. 2015. 88. 1. 75-128
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小宮 一高. School Uniform Industries of the United Kingdom and Japan : From the Perspective of the Supply Chain. 香川大学経済論叢. 2015. 87. 3. 501-513
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Books (2):
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地域観光の文化と戦略
リーブル出版 2010
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地域商業の競争構造
中央経済社 2009
Education (3):
- 1996 - 2001 Kobe University
- 1992 - 1996 Kobe University of Commerce
- 1989 - 1992 兵庫県立鳴尾高等学校
Professional career (2):
- Ph.D. (Commerce) (Kobe University)
- 修士(商学) (神戸大学)
Work history (4):
- 2018/04 - 現在 University of Hyogo School of Economics and Management Professor
- 2014/03 - 2018/03 Kagawa University Faculty of Economics Professor
- 2002/05 - 2014/02 Kagawa University Faculty of Economics Associate Professor
- 2001/04 - 2002/04 Kagawa University Faculty of Economics Lecturer
Awards (1):
- 2015/01 - IMP Asia 2014 Selected paper
Association Membership(s) (3):
JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION
, 組織学会
, 日本商品学会
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