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J-GLOBAL ID:200901062982775551   Update date: Jan. 17, 2024

Furuya Takao

フルヤ タカオ | Furuya Takao
Affiliation and department:
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (11): Teacher Training and teaching Practicum ,  Listening Comprehension ,  Vocabulary Acquisition ,  教員養成 ,  聴解理解 ,  Foreign Language Teaching(English Language Teaching ) ,  外国語教育(英語教育) ,  語彙習得 ,  英語科教育学 ,  外国語教育 ,  Teaching English as a second language
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2000 - 2008 A resarch relating to reading comrehension and listening comprerension
  • The study on English reading and listening comprehension, Vocabulary Acquisition, How are teachers' decision-making abilities established?
  • 英語の読解と聴解に係わる研究、語彙習得、教師の意思決定能力の形成過程
MISC (30):
  • 清水公男, 古家貴雄. 日本の英語教員養成の課題についての基礎的研究. 山梨大学教育人間科学部紀要. 2009. 10. 129-137
  • 日本の英語の教員養成に関する問題点とその解決への提案:英語科学生に関する授業構成能力の育成とその問題点を含めて -英語教育実践研究ノート(4)-. 山梨大学教育人間科学部紀要. 2007. 8. 85-93
  • 英語教師に関わる様々な意志決定要因とその判断能力を育てる授業の試みについて. 新しい英語教育のために -理論と実践の接点を求めて-. 2007. 297-309
  • TOEFL・TOEICで英語教師の力量が測れるのか-その基本的考察-. 中部地区英語教育学会紀要. 2007. 36. 235-242
  • FURUYA Takao. What Kinds of Difficulties Do Student Teachers Encounter When They Plan and Do Their Micro-Teaching?. ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan. 2006. 17. 253-262
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Books (7):
  • 音読指導-それに対する疑問と実践の視点
    東京書籍 2005
  • 語彙を覚えやすくするものは何か?
    大修館書店 2003
  • プロセス・シラバス
    大修館書店 2000
  • 1年間のカリキュラム計画・指導目標をふり返る視点
    大修館書店 2000
  • The problems of listening ability of a college student in the liberal arts class and its problem solving approaches
    The learning practices of English classes-Elementary school to college- 1997
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Lectures and oral presentations  (13):
  • 英語教員養成における言語教師認知研究の意義
    (2008)
  • 教師の自律を促すための意思決定能力の重要性と能力育成への実践的試み-学生の模擬授業への取り組みを通して-
    (2008)
  • 小中連携に関する教員意識への小学校英語教育経験の及ぼす影響
    (2008)
  • 果たして、日本の大学の英語教員養成はうまくいっているのか?
    (2007)
  • 語彙学習ストラテジーにおける精緻化作業の意義と効果に関する実証的研究-語彙分類作業の効果を中心として-
    (2007)
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Education (4):
  • - 1986 Shizuoka University
  • - 1986 Shizuoka University Graduate School, Division of Education
  • - 1982 Chuo University
  • - 1982 Chuo University Faculty of Literature
Professional career (1):
  • (BLANK)
Work history (8):
  • 2007/06 - University of Yamanashi Human Science (Science education), Graduate Faculty of Interdisciplinary Research Faculty of Education
  • 2007/04 - University of Yamanashi Human Science (Science education), Graduate Faculty of Interdisciplinary Research Faculty of Education
  • 1998/04 - University of Yamanashi Human Science (Science education), Graduate Faculty of Interdisciplinary Research Faculty of Education
  • 1994/04 - University of Yamanashi Graduate Faculty of Interdisciplinary Research Faculty of Education, Education (Childhood developmental education)
  • 1992/10 - University of Yamanashi Graduate Faculty of Interdisciplinary Research Faculty of Education, Education (Childhood developmental education)
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Committee career (6):
  • 2007/10 - 中部地区英語教育学会 紀要編集委員
  • 2006/04 - 大学英語教育学会関東支部 企画研究委員
  • 2002/04 - 2006/03 関東甲信越英語教育学会 紀要査読委員
  • 2005/10 - 小学校英語教育学会 理事
  • 2005/04 - 全国英語教育学会 紀要査読委員
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Awards (2):
  • 第9回テレビ山梨サイエンス振興基金受賞
  • ELEC賞(財団法人英語教育協議会)奨励賞
Association Membership(s) (10):
日本英語教育史学会 ,  小学校英語教育学会 ,  九州英語教育学会 ,  関東甲信越英語教育学会 ,  語学ラボラトリー学会 ,  日本教科教育学会 ,  全国英語教育学会 ,  語学教育研究所 ,  大学英語教育学会 ,  中部地区英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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