Rchr
J-GLOBAL ID:200901063011132049   Update date: Aug. 15, 2022

Matsuhata Kiichi

マツハタ キイチ | Matsuhata Kiichi
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (2): 英語教育学 ,  English Language Education
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 異文化間コミュニケーション能力の育成に関する研究
  • Developing Intercultural Communication Abilities
MISC (18):
  • Relationships of L2 Listening Ability to Oral Reading Rate and Comprehension. Annual Review of English Language Education in Japan. 2002. 13号
  • Relationship of L2 Listening Ability to Oral Reading Rate and Comprehension. Annual Review of English Language Education in Japan. 2002. 13
  • The Relationship of Field Dependent/Independent Cognitive Styles to the Use of istening Comprehension Strategies by EFL Learners. Annual Review of English Language Education in Japan(全国英語教育学会誌). 2001. 12号
  • TSUCHIYA Noriko, MATSUHATA Kiichi. The Relationship of FIeld Dependent/Independent Cognitive Styles to the Use of Listening Comprehension Strategies by EFL Learners. Annual Review of English Language Education in Japan. 2001. 12. 71-80
  • ニューフォニックス教授法体系化への試み. 中国地区英語教育学会紀要. 2000. 30. 8
more...
Books (12):
  • 英語教育人間学の展開-英語教育と国際理解教育の接点を求めて
    開隆堂出版 2002
  • コミュニケーション能力の育成と評価(共著)
    開隆堂 1995
  • 英語コミュニケーション能力評価実例事典(共著)
    大修館書店 1994
  • 『英語科教育実践講座・第12巻:コミュニケーション能力の評価』「高等学校におけるコミュニケーションを図ろうとする態度の評価」
    日本文報社 1993
  • Evaluating Positive Attitude toward Communication
    1993
more...
Works (2):
  • 『外国語教育とコミュニケーション』(翻訳)(共著)
    1982 -
  • 『言語テスト』(翻訳・解説)(共著)
    1971 -
Education (4):
  • - 1966 Hiroshima University
  • - 1966 Hiroshima University Graduate School, Division of Education
  • - 1964 Hiroshima University School of Education
  • - 1964 Hiroshima University Faculty of Education
Professional career (1):
  • (BLANK)
Committee career (2):
  • 1992 - 2001 中国地区英語教育学会 副会長
  • 1990 - 1996 全国英語教育学会 理事,紀要編集委員長,会長
Association Membership(s) (2):
全国英語教育学会 ,  中国地区英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page