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J-GLOBAL ID:200901063419047465   Update date: Jan. 18, 2023

Shindo Miki

シンドウ ミキ | Shindo Miki
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://www.teu.ac.jp/info/lab/teacher/media_dep/209.html
Research field  (4): Commerce ,  Business administration ,  Software ,  Entertainment and game informatics
Research keywords  (1): Digital Marketing, Business Model, Video Streaming, Advertising Research,Entertainment Industry, Free/Open Source Software
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • デジタルマーケティング
  • フリー/オープンソースソフトウェア
  • メディアのデジタル化
  • エンタテインメント産業
  • ビジネスモデル
Papers (27):
  • 水上 祐治, 林 誠, 蔵本 薫, 権 善喜, 川中 孝章, 進藤 美希, 本多 啓介, 井田 昌之, 大畠 昭子, 山下 洋史. 社会科学とデータサイエンスによる「ヒューマン・リソース」研究-Human Resource Research through Social Science and Data Science-創立40周年記念特別号. 日本経営システム学会誌 = Journal of Japan Association for Management Systems. 2022. 38. 4. 1-13
  • 池田 優, 進藤 美希, 井田 昌之, 鈴木 重徳. 日本の大学のコーポレート・コミュニケーションに関する一考察 : 私立工科系大学における事例を中心に-A Study on Corporate Communication in Japanese Universities : Focusing on Private Engineering Universities Cases. 日本情報ディレクトリ学会誌 = Journal of Japan Society of Directories / 日本情報ディレクトリ学会 編. 2022. 20. 2-11
  • 太田 太郎, 進藤 美希. 動物を活用した広告効果向上とブランドリフトに関する研究-A Study on the Use of Animals to Increase Advertising Effectiveness and Brand. 日本情報ディレクトリ学会誌 = Journal of Japan Society of Directories / 日本情報ディレクトリ学会 編. 2022. 20. 90-95
  • 水上祐治, 林誠, 蔵本薫, KWON Sunhee, 川中孝章, 進藤美希, 本多啓介, 井田昌之, 大畠昭子, 山下洋史. Human Resource Research through Social Science and Data Science. 日本経営システム学会誌. 2022. 38. 4
  • 進藤 美希. 伝統メディアにおける広告ビジネスのデジタル・トランスフォーメーションに関する研究 : デジタル広告効果研究会報告. 日経広告研究所報 / 日経広告研究所 [編]. 2021. 55. 3. 18-27
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MISC (7):
  • 高橋良輔, 鈴木重徳, 進藤美希. VRを用いた広告コミュニケーションの研究. 第22回日本情報ディレクトリ学会 全国大会(東京) 予稿集. 2018. 22. 1-6
  • 菅 尚樹, 鈴木 重徳, 池田 優, 進藤 美希. 日本の中堅私立工科系大学のブランド構築に関する研究. 第20回日本情報ディレクトリ学会 全国大会(東京) 予稿集. 2016. 20. 1-6
  • 進藤 美希, 鈴木 重徳. 利用者のストレス低減に配慮したスマートフォン向け動画広告に関する一考察. 本広告学会第46回全国大会用要旨集. 2015. 46. 29-32
  • 菅直樹, 鈴木重徳, 進藤美希. 教育機関としての私立大学のブランド構築に関する研究. 第19回日本情報ディレクトリ学会 全国大会(大阪) 予稿集. 2015. 19. 75-78
  • Miki Shindo, Kaho MAEDA, Shigenori SUZUKI. How to make the beset user of Social Media Character (SMC) for High Involvement, Low frequency and High Price Products or services on Twitter. Direct Marketing Review. 2015. 14. 85-105
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Books (3):
  • メディア学入門
    コロナ社 2020 ISBN:9784339027969
  • コミュニティメディア
    コロナ社 2013 ISBN:9784339027877
  • インターネットマーケティング = Internet marketing
    白桃書房 2009 ISBN:9784561651833
Education (3):
  • - 2005 Aoyama Gakuin University
  • - 1996 Aoyama Gakuin University
  • - 1988 Tokyo Woman's Christian University College of Arts and Sciences Department of English
Professional career (2):
  • 博士(経営管理) (青山学院大学)
  • 修士(国際経営学) (青山学院大学)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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