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J-GLOBAL ID:200901063526217268   Update date: Feb. 01, 2024

Ishihara Shinji

イシハラ シンジ | Ishihara Shinji
Affiliation and department:
Job title: Lecturer
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (7): マーケティング ,  地域ブランド ,  地域経営 ,  地域産業 ,  Regional Society ,  Information Society ,  Agricultural Business
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2016 - 2020 Practical study about product development method and the market adaptability by cooperation between companies
  • 2012 - 2017 Approaches of problem-solving during community life rebuilding after the Great East Japan Earthquake
  • 2012 - 2014 Practical Study about Possibility of Distribution and Usefulness of the Primary Products for Unused Regional Resources
  • 2008 - 開発型地域ブランドの形成手法に関する研究
  • 2005 - 農業生産者,地域住民が主体となる新しい農業ビジネスの展開法に関する研究
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Papers (1):
  • 奥山 みどり, 小川 宣子, 大竹 美登利, 坂田 隆, 佐々井 啓, 中島 明子, 浜島 京子, 生田 英輔, 吉井 美奈子, 萬羽 郁子, et al. 東日本大震災におけるボランティアによる炊き出しメニューの栄養評価からみた食品及び料理提案の試み. 日本家政学会誌. 2015. 4. 66. 12-20
MISC (47):
  • Shinji Ishihara, Hidekatsu Suzuki, DongHoon Lee. A Study about the Current Situation of Fishery Industry in Ishinomaki City, Miyagi Prefecture : Based on the Survey Results for the Affected Companies. 2020. 130. 59-79
  • Ishinomaki Food Culture-Based Products Development : A Study. 2017. 28. 9-24
  • A Study about the Current Status and Method of Value Creation for the Oncorhynchus Kisutch in Miyagi Pref. 2017. 54. 101-110
  • How Disaster Affected Business Has Recovered and Attempts of Product Development Through Cross-Industrial collaboration. 2016. 482. 17-20
  • Ishihara Shinji. Trial for Product Development by Cross-Sectoral Cooperation in Disaster Area. Journal of Cookery Science of Japan. 2016. 49. 2. 184-185
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Books (20):
  • The Core of Place Marketing
    2022 ISBN:9784496055782
  • Introduction to the core of marketing
    2021 ISBN:9784496055171
  • 産業復興の経営学 : 大震災の経験を踏まえて
    同友館 2017 ISBN:9784496052972
  • 東日本大震災石巻市における復興への足取り : 家政学の視点で生活復興を見守って
    建帛社 2016 ISBN:9784767965215
  • 新版地域マーケティングの核心 : 地域ブランドの構築と支持される地域づくり
    同友館 2016 ISBN:9784496052286
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Works (12):
  • はちのへ観光誘客推進委員会委員兼事業開発部会副部会長
    2009 -
  • 八戸前沖さばブランド推進協議会理事兼副幹事長
    2008 -
  • 八戸前沖さばブランド推進協議会設立準備会委員
    2007 -
  • 八戸地域ふるさと市町村圏計画審議会委員
    2007 -
  • 八戸商工会議所はちのへ観光誘客推進委員会事業開発部会委員
    2007 -
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Education (1):
  • 2006 - 2009 Hirosaki University Graduate School of Regional Studies
Professional career (1):
  • 博士(学術) (弘前大学)
Work history (10):
  • 2018/04 - 現在 Miyagi Gakuin Women's University Faculty of Contemporary Business Professor
  • 2013/04 - 2018/03 Ishinomaki Senshu University Facultyl of Business Administration Professor
  • 2010/04 - 2013/03 Ishinomaki Senshu University School of Business Administration
  • 2010/04 - 2012/03 Hachinohe University Hachinohe University
  • 2007 - 2010/03 Hachinohe University Hachinohe University
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Association Membership(s) (4):
実践経営学会 ,  日本地域政策学会 ,  日本中小企業学会 ,  日本流通学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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