Rchr
J-GLOBAL ID:200901066545023627   Update date: Feb. 01, 2024

山本 奈央

ヤマモト ナオ | 山本 奈央
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (4): インターネット ,  ブランドによる自己呈示 ,  ブランドロイヤルティ ,  消費者行動
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2019 - 2022 スマートフォン利用は頸部痛の真の原因か?:学際チームによるパラドックスの解明
  • 2017 - 2021 ソーシャルメディア上での自己呈示とブランド選好の関係
  • 2017 - 2020 Tracking of Information Gathering and Preference Construction in Shopping Behavior of EC and Real Shop
  • 2016 - 2019 Prevention measures for non-specific musculoskeletal symptom using smartphone app: action-oriented solutions by interdisciplinary approach
  • 2014 - 2016 Empirical studies to compare the loyal customers outside the brand community with the brand community members
Show all
MISC (9):
  • 山本奈央. 消費による自己表現の限界に関する研究の動向. 名古屋市立大学経済学会 ディスカッション・ペーパー. 2023. 688. 1-14
  • 山本奈央. 小売業における感情と満足に関する探索的研究 制御焦点理論をもとに. 名古屋市立大学経済学会ディスカッションペーパーno.624. 2018
  • Understanding the Consumers' Psychology and Behavior : Aiming at the Application to Marketing(7)The Self-expression with a Brand in a Social Media Era. JOURNAL of the JAPAN RESEARCH ASSOCIATION for TEXTILE END-USES. 2018. 59. 11. 856-861
  • 栗木契, 山本奈央. 企業ウェブサイトのマーケティング利用における戦略目的と成果の関係についての探索的研究. 本マーケティング学会 ワーキングペーパー. 2016. 2. 8. 1-23
  • 山本 奈央. 書評 1からのリテール・マネジメント[清水信年 坂田隆文 編著]. 総合政策フォーラム. 2013. 8. 8. 51-53
more...
Books (10):
  • マーケティングの力
    2023 ISBN:9784641166134
  • 1からのブランド経営
    碩学舎 2021 ISBN:4502384712
  • サービスと消費者行動
    千倉書房 2020
  • 1からのマーケティング・デザイン = The 1st step of marketing design
    碩学舎,中央経済グループパブリッシング (発売) 2016 ISBN:9784502200212
  • 1からの消費者行動
    碩学舎,中央経済グループパブリッシング (発売) 2016 ISBN:9784502161513
more...
Professional career (1):
  • 神戸大学大学院経営学研究科博士後期課程修了/博士(商学)
Work history (3):
  • 2019/04 - 現在 Nagoya City University Graduate School of Economics Department of Management
  • 2011/04 - 現在 Nagoya City University
  • 2009/04 - 2011/03 Tokyo International University School of Business and Commerce
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page