Rchr
J-GLOBAL ID:200901067099339700   Update date: Mar. 29, 2019

Gemma Hidehito

ゲンマ ヒデヒト | Gemma Hidehito
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Local studies ,  Cultural anthropology and folklore
Research keywords  (2): 消費文化と大衆音楽 ,  表象文化と共同体
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 1995 - 2020 The Influence of Advertising on the Formation of the Sense of Community : Comparison between Japan and the U. S. A.
  • 1995 - 2020 The Orientational Function of Advertising
  • 1995 - 2020 共同体意識形成過程における広告の影響-日米比較
  • 1995 - 2020 広告のオリエンテーション機能
MISC (26):
  • 源馬 英人. ポピュラックス期(1954-64)のアメリカ製自動車とその広告. 言語文化(同志社大学言語文化学会). 2003. 6-2. 299-330
  • American Cars and Their Advertisements in the Populuxe Period. Doshisha Studies in Language and Culture. 2003. 6-2. 299-330
  • 源馬 英人. 情報衣裳としての広告. ヒューマン・コミュニケーション研究(日本コミュニケーション学会). 2000. 28. 15-29
  • 源馬 英人. 鏡像のオリエンテーション:広告メッセージの社会的機能. 言語文化(同志社大学言語文化学会). 2000. 2-4. 597-634
  • Advertising as an Information Garment. Human Communication Studies. 2000. 28. 15-29
more...
Books (1):
  • A Mirror of Words
    1988
Education (4):
  • - 1980 Doshisha University
  • - 1980 Doshisha University
  • - 1978 Doshisha University Department of English
  • - 1978 Doshisha University
Professional career (1):
  • Master of Literature (Doshisha University)
Association Membership(s) (3):
日本サウンドスケープ協会 ,  日本アメリカ学会 ,  The Japanese Association for American Studies
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page