Rchr
J-GLOBAL ID:200901067234832285   Update date: Dec. 14, 2009

Saito Takako

サイトウ タカコ | Saito Takako
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://www2n-seiryo.ac.jp
Research field  (3): Education - general ,  Social psychology ,  Sociology
Research keywords  (9): 治療教育学 ,  児童福祉 ,  福祉社会学 ,  教育心理学 ,  Educational Treatment ,  Psychology ,  Child Welfare ,  Welfare Sociology ,  Educational Psychology
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2000 - 2005 治療にはたす色彩と香
  • 2000 - Color-aroma therapy
  • 1999 - 子育て支援
  • 1999 - Family Support
  • 1992 - 家庭教育
Show all
MISC (35):
  • Study on Color Effects for Health. Research Report of Niigata Seiryo Women's Junior College. 2003. 33, 27-33
  • 色彩と健康. 新潟青陵女子短期大学研究報告. 2003. 33, 27-33
  • Study on Color Effects for Health. Research Report of Niigata Seiryo Women's Junior College. 2003. 33, 27-33
  • 2段階方式による「総合演習」の実践. 新潟青陵女子短期大学研究報告. 2001. 31, 25-47
  • 保育所における職員研修の現状と課題I. 新潟中央短期大学暁星論叢. 1995. 36-49
more...
Books (14):
  • 養護原理総論
    保育出版社 1997
  • Principles of Childcare
    Hoiku Publishing Company 1997
  • 教育心理学
    チャイルド社 1987
  • 養護原理
    チャイルド社 1987
  • Educational Psychology
    Child Company 1987
more...
Works (2):
  • 福祉施設における職員研修の現状と養成校の課題
    1994 -
  • Training Condition of nurses in the Welfare Facilities
    1994 -
Education (4):
  • - 1967 Tohoku University
  • - 1967 Tohoku University
  • - 1964 Tohoku University
  • - 1964 Tohoku University
Professional career (1):
  • Master of Pedagogy (Tohoku University)
Work history (8):
  • 1973 - 2003 新潟青陵女子短期大学 幼児教育学科
  • 1973 - 2003 Researcher, Depertment of Infant Education,
  • 1969 - 1973 Miyagi University of Education Faculty of Education
  • 1969 - 1973 Research Assistant, Faculty of Education,
  • 1967 - 1969 仙台キリスト教育児院 児童指導員(心理治療)
Show all
Committee career (1):
  • 1992 - 新潟心理学会 理事
Association Membership(s) (5):
日本保育学会 ,  新潟心理学会 ,  日本デザイン学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page