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J-GLOBAL ID:200901068962702157   Update date: Aug. 05, 2021

Sugimoto Hiroyuki

スギモト ヒロユキ | Sugimoto Hiroyuki
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (4): マーケティング・サイエンス ,  卸売 ,  マーケティング ,  流通
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2019 - 2019 産学連携ゼミナール「卸団地の街づくり」
  • 2014 - 2017 卸売業者の効率性に関する理論的・実証的研究
  • 2000 - 2001 アズワン株式会社・関西学院大学(商学部)産学共同研究 「多品種卸売業における新しいビジネス・モデルの研究」
Papers (18):
  • 杉本宏幸. 卸売企業による商圏調整のヨーロッパへの適用. (福岡大学)商学論叢. 2019. 64. 2
  • Hiroyuki Sugimoto. Wholesaler's Scale and Retail Structure. (福岡大学)商学論叢. 2018. 62. 3. 341-380
  • Hiroyuki Sugimoto. Wholesalers' Effect on Retail Gross Margin in Food industry. (福岡大学)商学論叢. 2017. 61. 4. 219-244
  • Hiroyuki Sugimoto. Relationship between Wholesale Productivity and Retail Store Density. (福岡大学)商学論叢. 2016. 60. 3. 479-499
  • Hiroyuki Sugimoto. Correlation Analysis between Wholesale Productivity and Retail Store Density by using Prefecture Data. (福岡大学)商学論叢. 2015. 59. 4. 417-443
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MISC (2):
  • 杉本宏幸. 書評:マルチチャネル小売業のマーケティング戦略と消費者のチャネル選択に関する考察. 中小企業季報. 2017. 2017. 3. 33-34
  • A Preliminary Consideration toward Measurement and Interpretation of Labor Productivity in Distribution. 福岡大学商学論叢. 2008. 52. 3・4. 671-695
Books (2):
  • サービスと消費者行動
    千倉書房 2020
  • 小売マーケティング研究のニューフロンティア
    関西学院大学出版会 2015 ISBN:9784862831927
Lectures and oral presentations  (22):
  • 卸売企業による商圏規模調整を通じたチャネル間競争
    (日本マーケティング・サイエンス学会第105回研究大会 2019)
  • 複数市場における卸売業者の商圏規模調整
    (日本商業学会九州部会 2019)
  • 卸売業者の活動と小売空間競争
    (日本商業学会第68回全国研究大会 2018)
  • 卸売業者による商圏調整と小売空間競争
    (日本商業学会九州部会 2018)
  • 小売空間市場群に対する卸売活動の影響-モデルと実証
    (日本マーケティング・サイエンス学会第102回研究大会 2017)
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Education (3):
  • - 2005 Kwansei Gakuin University 商学
  • - 2005 Kwansei Gakuin University 商学
  • - 1997 Kagawa University 情報管理学科
Professional career (2):
  • 博士(商学) (関西学院大学)
  • 修士(商学) (関西学院大学)
Work history (3):
  • 2010/09/01 - 2011/08/31 Visiting Academic at Institute for Retail Studies, University of Stirling, Scotland, UK
  • 2003 - 2004 京都産業大学経営学部 非常勤講師
  • 2002 - 2004 関西学院大学大学商学部 非常勤講師
Committee career (1):
  • 2009 - サービス産業生産性向上モデル検討委員会, 九州経済産業局 委員
Association Membership(s) (4):
日本消費者行動研究学会 ,  The European Marketing Academy ,  日本マーケティング・サイエンス学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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