Rchr
J-GLOBAL ID:200901068962702157   Update date: May. 31, 2024

Sugimoto Hiroyuki

スギモト ヒロユキ | Sugimoto Hiroyuki
Affiliation and department:
Research field  (2): Commerce ,  Commerce
Research keywords  (6): マーケティング ,  流通 ,  wholesaler ,  retailer support activities ,  段階間競争 ,  マーケティング・サイエンス
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2023 - 2026 卸売業者の共存関係に関する理論的・実証的研究
  • 2019 - 2019 産学連携ゼミナール「卸団地の街づくり」
  • 2014 - 2018 Theoretical and empirical study of wholesalers efficiency
  • 2000 - 2001 多品種卸売業における新しいビジネス・モデルの研究
Papers (18):
  • Hiroyuki Sugimoto. Who have coexisted with wholesalers?. 2024. 64. 4. 361-391
  • 杉本宏幸. 卸売企業による商圏調整のヨーロッパへの適用. (福岡大学)商学論叢. 2019. 64. 2
  • Hiroyuki Sugimoto. Wholesaler's Scale and Retail Structure. (福岡大学)商学論叢. 2018. 62. 3. 341-380
  • Hiroyuki Sugimoto. Wholesalers' Effect on Retail Gross Margin in Food industry. (福岡大学)商学論叢. 2017. 61. 4. 219-244
  • Hiroyuki Sugimoto. Relationship between Wholesale Productivity and Retail Store Density. (福岡大学)商学論叢. 2016. 60. 3. 479-499
more...
MISC (8):
  • 杉本宏幸. JIMS研究大会報告要約 第114回研究大会報告要約 <プロジェクト報告 A 3> 市場に関する研究部会 「卸売業者によるリテールサポート:モデル分析」. マーケティング・サイエンス. 2024. 31. 1. 74-74
  • Hiroyuki Sugimoto, Masao Nakanishi. JIMS研究大会報告要約 第105回研究大会報告要約 <プロジェクト報告 A 1> 市場に関する研究部会 「卸売企業による商圏規模調整を通じたチャネル間競争」. 2019. 27. 1. 82-83
  • 杉本宏幸. 書評:マルチチャネル小売業のマーケティング戦略と消費者のチャネル選択に関する考察. 中小企業季報. 2017. 2017. 3. 33-34
  • Hiroyuki Sugimoto, Masao Nakanishi. JIMS研究大会報告要約 第102回研究大会<プロジェクト報告 A1> □市場に関する研究部会「小売空間市場群に対する卸売活動の影響-モデルと実証」. 2017. 25. 1. 73-73
  • 杉本宏幸. JIMS研究大会報告要約 第98回研究大会 <プロジェクト報告 B4> □市場に関する研究部会 「飲食料品の小売粗マージン率とチャネル構造の検討」. マーケティング・サイエンス. 2016. 24. 1. 105-106
more...
Books (3):
  • 流通と商業データブック;理論と現象から考える
    有斐閣 2022 ISBN:9784641165991
  • サービスと消費者行動
    千倉書房 2020 ISBN:9784805111895
  • 小売マーケティング研究のニューフロンティア
    関西学院大学出版会 2015 ISBN:9784862831927
Lectures and oral presentations  (27):
  • マーケティング支援としてのラックジョビング
    (日本商業学会 第74回 全国研究大会 2024)
  • 卸売業者によるリテールサポート:モデル分析
    (日本マーケティング・サイエンス学会 第114回研究大会 2023)
  • 卸売業者によるリテールサポートーラックジョバーのモデル分析ー
    (日本商業学会九州部会 2023)
  • 卸売関連研究について -先行研究の仮説と商業センサス-
    (日本商業学会九州部会 2022)
  • The role of wholesalers in retail competition: who has suivived with wholesalers?
    (日本商業学会関西部会1月部会 2022)
more...
Education (3):
  • 1999 - 2005 Kwansei Gakuin University Graduate School of Business Administration
  • 1997 - 1999 Kwansei Gakuin University Graduate School of Business Administration
  • 1993 - 1997 Kagawa University Faculty of Economics 情報管理学科
Professional career (2):
  • 博士(商学) (関西学院大学)
  • 修士(商学) (関西学院大学)
Work history (4):
  • 2017/04 - 現在 Fukuoka University Faculty of Commerce, Department of Commerce Professor
  • 2007/04 - 2017/03 Fukuoka University Faculty of Commerce, Department of Commerce
  • 2010/09/01 - 2011/08/31 Visiting Academic at Institute for Retail Studies, University of Stirling, Scotland, UK
  • 2004/04 - 2007/03 Fukuoka University Faculty of Commerce, Department of Commerce Lecturer
Committee career (1):
  • 2009 - サービス産業生産性向上モデル検討委員会, 九州経済産業局 委員
Association Membership(s) (4):
日本消費者行動研究学会 ,  The European Marketing Academy ,  日本マーケティング・サイエンス学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page