Rchr
J-GLOBAL ID:200901069268676730   Update date: May. 02, 2014

Shiiyama Katsumi

シイヤマ カツミ | Shiiyama Katsumi
Affiliation and department:
Research field  (1): Primary/secondary education and curricula
Research keywords  (3): クラリネット演奏法 ,  吹奏楽指導法 ,  幼児期の音楽教育
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • クラリネットの奏法について
  • マーチング指導法
MISC (11):
  • 日本の幼児教育における音楽教育の方向性について-アメリカにおける音楽教育からの一考察-. 国際幼児教育研究(国際幼児教育学会編). 1999. 第6. 13
  • The Future Direction the Music Education in Japan Kindergarten Classcs 〜A Study from the Viewpoint of the Music Education in the United States〜. The Journal of the International Association of Early Childhood Education. 1999. 第6. 13
  • スタイル・アナリシスによる楽曲分析-W.A.モーツァルト作曲「クラリネット協奏曲第一楽章」-. 久留米信愛女学院短期大学研究紀要. 1998. 21. 87
  • A comprehensive style analysis-"Clarinet Concert 1st. Movement"by W. A. Mozart-. Kurume Shin-ai Womens' College Bulletin. 1998. 21. 87
  • スタイル・アナリシスによる楽曲分析 -カール・シュターミッツ作曲「クラリネット協奏曲 第3番」-. 久留米信愛女学院短期大学 研究紀要. 1996. 20. 75
more...
Works (12):
  • 連文その仲間たち Autumn Concert2003
    2003 -
  • 推山克己クラリネットリサイタル
    2000 -
  • 久留米連合文化会50周年記念音楽会に出演 演奏曲目L.シュボア作曲「6つのドイツ歌曲」
    1999 -
  • グループ"春の声"ジョイント・コンサート 演奏曲目C.パスカル作品「6つの小品」
    1999 -
  • 久留米駐屯地音楽隊(陸上自衛隊)第4回定期演奏会にソリストとして出演。演奏曲目C.M.ウェーバー作曲「コンツェルティーノ」
    1997 -
more...
Education (2):
  • - 1984 Osaka Kyoiku University Faculty of Education
  • - 1984 Osaka Kyoiku University Faculty of Education
Work history (3):
  • 2006/04 - 現在 KURUME SHIN-AI JOGAKUIN COLLEGE Department of Preschool Education
  • 1984 - 1988 Kurume Shin-ai Women's College, Research Assistant
  • Kurume Shin-ai Women's College, Lecturer
Committee career (9):
  • 2013/11 - 現在 大刀洗町 大刀洗町子ども・子育て会議委員
  • 2013/10 - 現在 久留米市 久留米市子ども・子育て会議委員
  • 2013 - 現在 久留米連合文化会 洋楽部部長
  • 2010 - 現在 久留米市 久留米市社会教育委員
  • 2009 - 現在 特定非営利活動法人久留米音楽協会 理事
Show all
Awards (1):
  • 1996 - 久留米連合文化会賞
Association Membership(s) (4):
日本福祉・芸術学会 ,  日本管打・吹奏楽学会 ,  国際幼児教育学会 ,  日本音楽教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page