Rchr
J-GLOBAL ID:200901069422114732   Update date: Sep. 28, 2022

Koizumi Masashi

コイズミ マサシ | Koizumi Masashi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (1): Teaching English to Speakers of Other Languages
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 小学校英語教育
  • 現職英語教員の教育研修の実態と将来像に関する研究
  • 英語教科書データベースの研究
  • A Study of teaching English at elementary schools in Japan
  • A Study of In-service Teacher Education in Japan
Show all
MISC (8):
  • Media-Oriented Activities in Authorized Textbooks. 2003. 72号, 385-407. 72. 385-407
  • Media-Oriented Activities in Authorized Textbooks. Senshu Jinbun Ronshu. 2003. vol. 72, 385-407
  • 「学習指導要領における英語教育観の変遷」. 英語教員研修研究会.『現職英語教員の教育研修の実態と将来像に関する総合的研究』. 平成12年度科学究費補助金基盤研究(B)12480055研究成果報告書.(共著). 2001. 118-154
  • Principles of Language Laboratory Lessons. 1992. 26
  • LL教室を利用した聴き取りテストおよび発話テストの開発. 財団法人日本英語検定協会STEP BULLETIN vol.1. 1989. 1. 1
more...
Books (1):
  • 「オーラルコミュニケーション展開事例集」(共著)
    一橋出版(編集委員・執筆) 1990
Education (4):
  • - 1999 The University of Tokyo
  • - 1999 The University of Tokyo Graduate School, Division of General Culture
  • - 1974 University of Tsukuba
  • - 1974 University of Tsukuba Faculty of Literature
Professional career (1):
  • (BLANK)
Work history (5):
  • 2007/04 - 現在 Tokyo Kasei University Faculty of Humanities Professor
  • 2005/04 - 2007/03 Kinki University Department of Language Education Professor
  • 1991/04 - 2005/03 Ministry of Education Elementary and Secondary Education Bureau Senior textbook specialist
  • 1976/04 - 1991/03 Tokyo Gakugei University Affiliated upper secondary school Teacher
  • 1974/04 - 1976/03 Kanagawa Prefecure Kanagawa Prefectural Konandai Upper Secondary School Teacher
Committee career (2):
  • - 現在 日本児童英語教育学会 理事
  • 財団法人語学教育研究所 理事
Association Membership(s) (5):
THE ASSOCIATION OF ENGLISH TEACHING IN ELEMENTARY SCHOOL ,  JASTEC ,  財団法人語学教育研究所 ,  全国英語教育学会 ,  関東甲信越英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page