Rchr
J-GLOBAL ID:200901069785724346   Update date: Feb. 14, 2024

Kawai Tadahito

カワイ タダヒト | Kawai Tadahito
Affiliation and department:
Research field  (2): Social psychology ,  Literature - European
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 韓国の英語教育
  • 学校英文法
  • English Education in Korea
  • School English Grammar
MISC (64):
  • アジアの早期英語教育事情. 児童心理. 2004. No. 814
  • Conditions of Early English Teaching in Asia. 2004. Child Study
  • 日本の明確な英語教育政策の必要性. 関西大学外国語教育研究. 2001. 創刊号1-18頁
  • Necessity for Clear English Teaching Policy in Japan. Journal of Foreign Language Educational and Research. 2001
  • 高等学校の英語教科書からみる日本人の価値観とその背景. 関西大学英文学会・英文学論集. 1999. 39号
more...
Books (12):
  • 日本の学校英語教育はどこへ行くの?
    松柏社 2005
  • Where is Japan's English Education in School heading for?
    Shohakusha 2005
  • 世界の外国語教育政策 -日本の外国語教育の再構築にむけてー
    東信堂 2004
  • 韓国の英語教育政策 -日本の英語教育政策の問題点を探る-
    関西大学出版部 2004
  • Language Teaching Policy in the 21st Century
    Toshindo 2004
more...
Works (5):
  • 外国語研究-言語・文化・教育の諸相
    2002 -
  • Foreign Language studies-Perspectives from language・culture・education
    2002 -
  • ヨーロッパ及びアジアの外国語教育政策の現状とその背景を考察したうえで日本の外国語(英語)教育政策(早期英語教育から大学の英語教育まで)が保持している問題点、及びその背景を実証的に指摘、分析し、今後の日本における英語教育政策を具体的に示した。
    2001 -
  • 世界25か国の外国語教育(翻訳・共著)
    1999 -
  • Profiles of Language Education in 25 Countries(Translation Jointly Authored)
    1999 -
Professional career (1):
  • Master of Arts
Work history (6):
  • Kansai University
  • Kindai University
  • 帝塚山高等学校/教諭
  • Kansai University/professor
  • Kinki University/full-time lecturer, associate professor, professor
Show all
Association Membership(s) (8):
関西英語教育学会 ,  日本アジア英語学会 ,  日本英語コミユニケーシヨン学会 ,  大学英語教育学会 ,  The Kansai English Language Education Society ,  The Japanese Association for Asian English ,  The Japanese Association for studies in English Communication ,  The Japan Associatiion of College English Teachers
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page