Rchr
J-GLOBAL ID:200901070218945895   Update date: Mar. 23, 2024

Sato Rintaro

サトウ リンタロウ | Sato Rintaro
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (1): Feedback, Nonverbal communication(gestures), WTC, L1/ L2use
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2023 - 2026 「学習者の英語で主体的にコミュニケーションをしたいとする意欲」に関する実証研究
  • 2017 - 2023 カンボジア国教員養成大学設立のための基盤構築プロジェクト
  • 2015 - 2019 Teaching vocabulary and grammatical function to improve the fluency
  • 2015 - 2018 Research on English lessons in English, recasts and self-initiated, self-repair
  • 2009 - 2011 A Teacher Training Curriculum Setting for Elementary School English Activities
Papers (49):
  • Reflections and Interpretations: My Analysis of ‘An Interview With Dr. Kensaku Yoshida’. Osaka JALT Journal. 2024. 11. 1-5
  • Rintaro Sato. Japanese EFL Speakers’ Willingness to Communicate in L2 Conversations: The Effects of Code-switching and Translanguaging. TESL-EJ. 2023. 27. 3
  • Rintaro Sato. Examining fluctuations in the WTC of Japanese EFL speakers: Language proficiency, affective and conditional factors. Language Teaching Research. 2023. 27. 4. 136216882097782-136216882097782
  • Rintaro Sato. Relationship Among Willingness to Communicate, Accuracy, Fluency, and Complexity of Utterances in Japanese EFL Learners. Reports Vol. 14 of Japan Association for Language Education and Technology (LET), Kansai Chapter, Methodology Special Interest Group (SIG). 2023. 14. 1-24
  • 佐藤臨太郎. 日本のEFL環境における文法指導への一考(情意面に焦点を当てて). KELESジャーナル. 2022. 7. 54-60
more...
MISC (19):
  • English Lessons in English: as one possible way for escaping from "Native Worship". 2022. 71. 3. 70-71
  • 佐藤臨太郎, 前田康二. 奈良教育大学 将来を見据えた骨太の教員養成と教員研修. 英語教育 (大修館). 2019. 68. 3. 54-55
  • 佐藤臨太郎. カンボジア国教員養成大学設立のための基盤構築プロジェクトに携わって. 英語教育(大修館). 2019. 67. 11. 97-99
  • 佐藤臨太郎. 効果的なテストの作成ー生徒の力を伸ばすテストで、より良い授業をー. 『チャートネットワーク』 (数研出版). 2017. 84. 7-11
  • 佐藤臨太郎. 授業における教師のゼスチャーの効果について-より豊かな「英語での授業」目指して. 『チャートネットワーク』 (数研出版). 2016. 79. 9-12
more...
Books (11):
  • 英語テスト作成入門 改定新版
    金星堂 2024 ISBN:9784764712331
  • 効果的英語授業の設計 理解・練習・繰り返しを重視して
    開拓社 2022 ISBN:9784758923699
  • Let's Output in Basic English アウトプットのための基本英語
    金星堂 2020 ISBN:9784764741089
  • 『授業力アップのための英語教育学の基礎知識』第12章「文法の指導と評価」
    開拓社 2019 ISBN:9784758913539
  • 英語テスト作成入門 効果的なテストで授業を変える!
    金星堂 2017 ISBN:9784764711754
more...
Lectures and oral presentations  (124):
  • Reconsidering the L2 Motivational SelfSystem with a Focus on Own and Other Self Guides
    (43rd Thailand TESOL International Conference 2024 2024)
  • Examining the Relationship Between WTC and Utterance Quality in Japanese EFL Learners from the aspects of accuracy, and fluency (CAF)
    (2023)
  • Exploring the Interplay of WTC and the Quality of the Utterances by Japanese EFL Learners: The higher WTC, the better?
    (第48回全国英語教育学会香川県研究大会 2023)
  • Our Passion for Cambodia and Insights from "The Project for Establishing Foundations for Teacher Education College.”
    (奈良教育大学英語教育研究会兼中部地区英語教育学会奈良支部研究会 2023)
  • The Project for Establishing Foundations for Teacher Education College: Suggestions and Implication for Elementary School English Education in Japan
    (2023)
more...
Education (1):
  • University of Tsukuba Graduate School, Division of Education
Professional career (2):
  • 博士(学校教育学)(兵庫教育大学連合大学院)
  • 教育学修士(筑波大学修士課程)
Work history (2):
  • 2013/04 - 現在 Nara University of Education English Language Education
  • 2008 - 奈良教育大学 准教授
Committee career (7):
  • 2021/11 - 現在 JALT Japanese-Language Associate Editor:
  • 2008 - 現在 中部地区英語教育学会 運営委員
  • 2018 - 2021 関西英語教育学会 紀要編集委員
  • 2012/04 - 2016/03 外国語メディア学会 関西地区運営委員
  • 2010/04 - 2016/03 日本言語テスト学会 広報委員
Show all
Awards (3):
  • 2013/08/10 - 2013年全国英語教育学会教育奨励賞
  • 2006 - 日本英語教育研究所 第54回 中村英語教育賞
  • 2004 - 財団法人金子国際文化交流財団 第20回金子賞
Association Membership(s) (8):
中部地区英語教育学会 ,  関西英語教育学会 ,  外国語教育メディア学会 ,  日本言語テスト学会 ,  北海道英語教育学会 ,  全国英語教育学会 ,  The Japan Association For Language Teaching (JALT) ,  Asia TEFL
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page