Rchr
J-GLOBAL ID:200901070887074344   Update date: Jan. 17, 2024

Muramatsu Sonoe

ムラマツ ソノエ | Muramatsu Sonoe
Affiliation and department:
Research field  (5): Hygiene and public health (non-laboratory) ,  Hygiene and public health (laboratory) ,  Healthcare management, medical sociology ,  Nutrition and health science ,  Physical and health education
Research keywords  (8): ,  肥満 ,  喫煙 ,  健康増進 ,  bone ,  over weight ,  smoking ,  health promotion
Research theme for competitive and other funds  (13):
  • 船員の疾病分析とヘルスプロモーション
  • 青少年の日常ストレスと対処行動に関する共同研究 1999-(国内共同研究)
  • 健康習慣とセルフエスティームに関する研究 1998-(国内共同研究)
  • 航海実習における健康管理 1998-(学内共同研究)
  • 航海実習における健康管理
Show all
MISC (52):
  • 呼吸器系がんと喫煙本数に関する研究. 愛知教育大学保健管理センター紀要. 2003. 2,37-45
  • 長期航海船舶乗組員の骨量変化. 東京水産大学論集. 2003. 39, 25-33
  • 長期航海中の実習生の健康とストレス. 東京水産大学論集. 2003. 39, 35-44
  • 2002年度(平成14年度)東京水産大学新入生の体格と体力. 東京水産大学論集. 2003. 39, 63-79
  • 2001年度(平成13年度)東京水産大学新入生の体格と体力. 東京水産大学論集. 2003. 38,89-105
more...
Books (2):
  • 健康科学の課題と展望(共著)
    東山書房 1990
  • A View and a Problem of the Health Science
    Higashiyama Shobo 1990
Works (7):
  • 青少年のこころの健康づくりに関する教育保健学的実証研究
    2002 - 2003
  • A Study on the Improvement of Eating Habits and Exercise among Young People-Health Educational Approarch-
    2002 -
  • 青少年の食生活習慣・運動習慣改善のための教育保健学的研究
    2000 - 2001
  • A Study on the Improvement of Life Stile among Young People-Health Educational Approarch
    2001 -
  • 青少年のライフスタイル改善に関する教育保健学的研究
    1999 - 2000
more...
Education (1):
  • - 1972 東京教育大学 体育学部 健康教育
Professional career (1):
  • Doctor of Health Sciences (The University of Tokyo)
Work history (6):
  • 1984 - 1993 東海学園女子短期大学 助教授
  • 1984 - 1993 Tokaigakuen junior college, Associate Professor
  • 1978 - 1984 東海学園女子短期大学 講師
  • 1978 - 1984 Tokaigakuen junior college, Assistant Professor
  • 1972 - 1978 東海学園女子短期大学 助手
Show all
Association Membership(s) (6):
日本教育医学会 ,  日本民族衛生学会 ,  日本健康科学学会 ,  日本体育学会 ,  日本公衆衛生学会 ,  日本学校保健学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page