Rchr
J-GLOBAL ID:200901071001574720   Update date: Jun. 03, 2007

Uejo Norio

ウエジョウ ノリオ | Uejo Norio
Affiliation and department:
Job title: Others
Research field  (3): Sociology ,  Art history ,  Aesthetics and art studies
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • -
  • -
MISC (8):
  • 公共広告は社会を変える. 電通. 2001
  • 公共広告の研究(21回連載). 日経広告研究所 日経広告研究所報. 2001. 第35巻4号136頁-第37巻2号98頁(連載中)
  • Public Service Advertising Changes the Society. 2001
  • Public Service Advertising Reseach(serial in 21). Nikkei Advertising Research InstituteBulletin of Nikkei Advertising Research Institute. 2001
  • 広告文稿策略. 中国復旦大学出版社. 1999
more...
Books (10):
  • 『広告コピー概論』
    宣伝会議新社 1998
  • 『アメリカを読む』第4章広告コミュニケーションとアメリカ社会
    大修館書店 1998
  • "The Concept of Copy Writing"
    Sendenkaigi-Shinsha 1998
  • "Reading U.S.A." (Advertising as A Tool of Communication and American Society)
    Taishukan-Shoten 1998
  • 『映像学原論』 第一章:映像の概念と映像研究の特色
    ミネルヴァ書房 1990
more...
Professional career (1):
  • Master of Economics
Work history (10):
  • Kansai University
  • 電通/コピーライター、クリエイティブディレクター
  • 経済雑誌「アトム」/記者
  • 大阪大学、同志社大学、京都市立芸術大学、大阪芸術大学
  • Kansai University
Show all
Awards (6):
  • 2002/04/01 - 日本広告学会賞
  • 2002/04/01 - Japan Academy of Advertising Award
  • 2001/04/01 - 日本広告学会賞
  • 2001/04/01 - Japan Academy of Advertising Award
  • 1978/04/01 - 日本広告学会賞
Show all
Association Membership(s) (8):
イベント学会 ,  日本マスコミュニケーション学会 ,  日本映像学会 ,  日本広告学会 ,  Japan Instituto of Eventology ,  The Japan Society for Studies in Journalism and Mass Communication ,  Japan Society of Image Arts and Sciences ,  Japan Academy of Advertising
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page