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J-GLOBAL ID:200901071238226905   Update date: May. 31, 2023

YOKOYAMA Yoshiki

ヨコヤマ ヨシキ | YOKOYAMA Yoshiki
Affiliation and department:
Research field  (2): English linguistics ,  Foreign language education
Research keywords  (1): second language acquisition
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2019 - 2024 多層言語環境における第二言語話者像-トランスランゲージング志向の会話方略
  • 2016 - 2018 小・中・高の英語の教科書・教材におけるスピーキング活動のタスク性からの分析
  • 2016 - 2018 タスクとコミュニケーションへの態度(WTC)の研究
  • 2015 - 2018 東アジア圏の複言語主義共同体の構築-多言語社会香港からの示唆
  • 2012 - 2015 遠隔性を持つタスクの言語切り替えに及ぼす効果
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Papers (61):
  • コミュニケーションへの意欲がコミュニケーション活動の言語パフォーマンスに与える影響について. 北海道教育大学紀要 教育科学編. 2019. 70. 1. 175-184
  • 多層言語社会における教育政策と制度について-香港の後期イマージョン教育の現状と展望-. 東アジア圏の複言語主義共同体の構築. 2018. 68-78
  • 山下純一 志村昭暢 臼田悦之 竹内典彦 河上昌志 中村洋 小山友花里 沢谷佑輔 萬谷隆一. タスク性からみた中学校英語教科書のコミュニケーション活動についてー教科書間の比較とタスク性に差が出る要因ー. 北海道英語教育学会紀要. 2017. 16. 16. 19-34
  • 志村昭暢 山下純一 臼田悦之 萬谷隆一 中村洋 竹内典彦 河上昌志. 小学校外国語活動教材と中学校英語教科書のコミュニケーション活動の比較-タスク性と動機づけを高める要素を中心に-. JES Journal. 2015. 15. 111-124
  • Shimura Akinobu, Sano Aiko, Sakai Yuko, Yokoyama Yoshiki, Kawai Yasushi. Combining MOLT Perspectives to COLT Schemes in Assessing Instructional Events :. Research bulletin of English teaching. 2015. 12. 12. 1-25
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MISC (5):
  • Yokoyama Y. EFL Learners' Code-switching Strategies in a Decision-making Task and Jigsaw Task(research paper,Tomorrow's Learners, Tomorrow's Teachers : Autonomous Development in College English Language Learning and Teaching). 2010. 49. 91-92
  • Yokoyama Yoshiki. 2. EFL Learners' L1 Use and Code-switching in Tasks(Theme: What is Global English Communicative Competence?: A Reconsideration of English Education in Japan). 2008. 47. 256-257
  • 江草 千春, 横山 吉樹. 日本におけるタスク研究の最近の動向--タスクの特徴,手順,縦断的研究のキーワードから. 英語教育. 2006. 55. 4. 45-47
  • Yamashita Junichi, Yokoyama Yoshiki. EFL Learners' Reading Processes : Effects of Text Modification and Development of Reading Strategies(Exploring the Evolving Goals of English Education). 2005. 44. 192-193
  • Analysis of Non-native Speakers' Discourse : What Makes the Breakdown of Communication ?. 1991. 30. 71-74
Books (58):
  • コミュニケーションへの意欲(WTC)とタスクについて
    第44回全国英語教育学会京都研究大会発表予稿集 pp.58-59 2018
  • 中学校英語教科書のコミュニケーション活動の分析-タスク性とタスク分類項目の視点から-
    全国英語教育学会島根研究大会発表予稿集(2017,pp.78-79) 2017
  • タスク性を取り入れたスピーキング活動の実践-中学校・高校の接続の視点から-
    全国英語教育学会島根研究大会発表予稿集(2017,pp.269) 2017
  • イマージョン教育再考-香港後期イマージョン教育の現実と問題点
    全国英語教育学会島根研究大会発表予稿集(2017,pp. 440-441) 2017
  • Greetings from the JACET Hokkaido Chapter on the occasion of the 10th Anniversary of the JACET Kanto Chapter
    Special Issues on the 10th Anniversary of the JACET Kanto Chapter(2017, p.14) 2017
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Lectures and oral presentations  (76):
  • How is tranlanguaging assessed and measured?
    (2019 International Symposium: Multi-layered Language Society and Pluringualism in Asia 2019)
  • コミュニケーションへの意欲(WTC)とタスクについて
    (第44回全国英語教育学会京都研究大会 2018)
  • 中学校英語教科書のコミュニケーション活動の分析-タスク性とタスク分類項目の関係から-
    (第43回全国英語教育学会島根研究大会 2017)
  • タスクを取り入れたスピーキング活動の実践-中学校・高校の接続の視点から-
    (第43回全国英語教育学会島根研究大会 2017)
  • イマージョン教育再考
    (第43回全国英語教育学会島根研究大会 2017)
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Education (3):
  • 2001 - 2009 Hokkaido University International Media and Communication
  • 1986 - 1988 The University of Arizona English Department
  • 1975 - 1979 Tokyo University of Foreign Studies Faculty of Foreign Language
Professional career (3):
  • Doctor of Philosophy in International Media and Communication (Hokkaido University)
  • Master of Arts (The University of America)
  • Bachelor of Arts (Tokyo University of Foreign Studies)
Work history (8):
  • 2017/10 - 現在 Hokkaido University of Education
  • 2006/04 - 2021/03 Hokkaido University of Education
  • 2015/08 - 2017/09 Hokkaido University of Education
  • 1989/04 - 2016/09 Hokkaido Musashi Women's Junior College
  • 2002/10 - 2006/03 Hokkaido University of Education
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Committee career (25):
  • 2010 - 現在 Japan Association of College English Teaching
  • 2010 - 現在 大学英語教育学会 大学英語教育学会 紀要編集委員
  • 2010 - 現在 大学英語学会 大学英語教育学会 紀要編集委員
  • 2014/07 - 2017/06 Japan Association of College English Teaching
  • 2014/07 - 2017/06 大学英語教育学会 社団法人大学英語教育学会 理事
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Awards (1):
  • 2013/08 - 全国英語教育学会 学会賞(学術奨励賞)
Association Membership(s) (5):
全国英語教育学会 ,  北海道英語教育学会 ,  東北北海道地区大学等高等共通教育研究会 ,  Japan Association of College English Teaching ,  小学校英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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