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J-GLOBAL ID:200901071454647320   Update date: Aug. 29, 2024

Yutaka Hamaoka

ハマオカ ユタカ | Yutaka Hamaoka
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://news.fbc.keio.ac.jp/~hamaoka
Research field  (2): Commerce ,  Healthcare management, medical sociology
Research keywords  (9): product development ,  active consumer ,  radiation epidemiology ,  coevolutionary marketing ,  word of mouth ,  innovation ,  オープン・イノベーション ,  ユーザー・イノベーション ,  Marketing Science
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2021 - 2025 Reconsideration of Radiation Protection System from the Perspectives of Historical and Social Studies of Science, Based on Citizen Values
  • 2021 - 2025 A Longitudinal Study on Japanese Firm's R&D and New Product Development: Coevolutionary Perspective
  • 2015 - 2019 Longitudinal Survey on R&D and New Product Development III
  • 2011 - 2015 Changes in R&D and New Product Development in Japanese Manufactures
  • 2007 - 2010 R&D and New Product Development in Japanese Manufactures : A Longitudinal Survey
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Papers (76):
  • 濱岡 豊. 研究開発についての調査2023 17年間の変化と単純集計結果. 三田商学研究. 2024. 67. 1. 57-86
  • 濱岡 豊. 製品開発についての調査2022 16年間の変化と単純集計結果. 三田商学研究. 2023. 66. 2. 101-131
  • 濱岡 豊. 社会科学者の社会的責任」『三田商学研究』,Vol.66, No.3, pp.29-74. 三田商学研究. 2023. 66. 3. 29-74
  • Yoh Tanimoto, Yutaka Hamaoka, Kyo Kageura, Shin-ichi Kurokawa, Jun Makino, Masaki Oshikawa. The mishandling of scientifically flawed articles about radiation exposure, retracted for ethical reasons, impedes understanding of the scientific issues pointed out by Letters to the Editor. The Journal of Scientific Practice and Integrity. 2022
  • K Kageura, Y Hamaoka, S Kurokawa, J Makino, M Oshikawa, Y Tanimoto. On commentary: ‘The responsibility of the Japanese media, the Fukushima accident and the use of personal data’ by T. Sawano et al. QJM: An International Journal of Medicine. 2022. 114. 12. 901-902
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Books (9):
  • 消費者間の相互作用についての研究 クチコミ、eクチコミを中心に
    慶應義塾大学出版会 2009
  • 『Webマーケティングの科学』
    千倉書房 2007
  • 経済・経営のための統計学
    有斐閣 2005
  • マーケティング戦略シリーズ4 消費者行動
    有斐閣 2005
  • Anatomyof Buzz
    日本経済新聞社 2001
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Lectures and oral presentations  (72):
  • ユーザーによる製品革新と用途革新
    (研究・イノベーション学会 第37回年次学術大会 2023)
  • 日本企業の製品開発:16年間の継続調査より: ユーザー・イノベーションを中心に
    (研究・イノベーション学会 第37回年次学術大会( 2023)
  • 日本企業の研究開発:15年間の継続調査より: オープン・イノベーションを中心に
    (研究・イノベーション学会 第36回年次学術大会 2022)
  • 日本企業におけるオープン/ユーザー・イノベーションの動向 15年間の継続調査より
    (日本マーケティング・サイエンス学会 2022)
  • COVID-19パンデミックが製品開発プロセス・成果に与えた影響
    (研究・イノベーション学会 第36回年次学術大会 2021)
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Works (5):
  • 「経済・経営のための統計学」有斐閣の分担執筆
    HAMAOKA YUTAKA 2005 - 現在
  • プロジェクト演習を組み合わせた授業「製品開発論」の実施
    HAMAOKA YUTAKA 2003 - 現在
  • インターンシップ科目「社会との対話」の設置への参画
    HAMAOKA YUTAKA 1999 - 現在
  • 情報処理科目「データとの対話」の設置への参画
    HAMAOKA YUTAKA 1997 - 現在
  • 授業用資料配付、レポート受付のためのホームページ整備
    HAMAOKA YUTAKA 1996 - 現在
Education (3):
  • 1995 - The University of Tokyo The Graduate School of Engineering
  • 1989 - The University of Tokyo The Graduate School of Engineering
  • 1987 - Tohoku University Faculty of Engineering
Professional career (1):
  • 学術 (The University of Tokyo)
Work history (4):
  • 2005/04 - 現在 Keio University Faculty of Business and Commerce Professor
  • 1998/04 - 2005/03 慶應大学 商学部 助教授
  • 1996/04 - 1998/03 慶應大学 商学部 専任講師
  • 1989/04 - 1992/05 (株)野村総合研究所
Awards (2):
  • 2012/03/07 - 情報処理学会全国大会論文賞 Twitterにおけるコミュニケーションの社会ネットワーク分析
  • 2007/11 - 助成研究論文吉田秀雄賞 常勤研究者の部第2席 eクチコミを組み込んだ新しい広告効果測定体系の開発
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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