Rchr
J-GLOBAL ID:200901072626114910   Update date: Mar. 29, 2024

Uchida Junichi

ウチダ ジユンイチ | Uchida Junichi
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://www.otaru-uc.ac.jp/~uchida/
Research field  (2): Tourism studies ,  Business administration
Research keywords  (9): サービスマネジメント ,  観光経営 ,  地域ブランド ,  プレイス・ブランディング ,  産学官連携 ,  産業集積 ,  産業クラスター ,  コミュニティ・ガバナンス ,  デスティネーション・マーケティング
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2020 - 2023 地域再生に向けた地域外関係者のかかわりと観光地域ガバナンスに関する研究
  • 2017 - 2020 On the Construction of Tourism Governance for Resource Management and Regional Rejuvenation
  • 2017 - 2020 Research on Tourism in East Asia in the Era of Augmented Reality
  • 2017 - 2019 観光のサービス・イノベーションにプレイス・ブランディングが与える影響に関する研究
  • 2014 - 2017 Possibilities in the Integration of Community and Tourism Governance in Resources Management
Show all
Papers (37):
  • MORISHIGE Masayuki, UCHIDA Junichi, SHIKIDA Asami, KAIZU Yurie. Implementing Community Development through Typology of Engagement with Outsiders: The Case of Long-stay Projects in Kushiro City, Hokkaido. The Toursm Studies. 2020. 32. 1. 47-59
  • Shuang Song, Hidenori Kawamura, Junichi Uchida, Hajime Saito. Determining tourist satisfaction from travel reviews. Information Technology & Tourism. 2019. 21. 3. 337-367
  • 西村 友幸, 内田 純一. 悲観と楽観の交織 - コミュニティ・マトリックスに日本の近未来を見る -. 横幹. 2018. 12. 2. 126-129
  • MORISHIGE Masayuki, KAIZU Yurie, UCHIDA Junichi, SHIKIDA Asami. Current Status and Possibilities of Study on Tourism Governance for Tourism-based Community Development. TheTourism Studies. 2018. 30. 1. 29-36
  • 内田 純一. 地方からのサービス・イノベーション創出~観光クラスターをめざす地域資源ベース戦略~. NETT. 2017. 97. 28-31
more...
MISC (34):
  • 内田純一. サービス商品の“値上げ力”を考える. ほくよう調査レポート. 2023. 327. 24-30
  • 内田純一. 観光ガバナンスがなぜいま注目されるのか ~投資先・進出先・旅行先に選ばれる地域へ~. ほくよう調査レポート. 2023. 322. 12-18
  • 内田純一. DX推進に求められる互酬的な顧客関係 ~新しいサービス価値の創出に向けて~. ほくよう調査レポート(北洋銀行). 2022. (316). 26-32
  • トリプルヘリックス(産学官)からクアドラプルヘリックス(産学官民)の時代へ. The Japan Academic Society for Ventures and Entrepreneurs News. 2022. 97. 1-1
  • 内田純一. コロナ後の「スキンプフレーション」発生の脅威~サービスを削らず、顧客との共同生産を導入せよ~. ほくよう調査レポート(北洋銀行). 2021. (305). 26-32
more...
Books (7):
  • いま私たちをつなぐもの-拡張現実時代の観光とメディア
    弘文堂 2021 ISBN:9784335552045
  • 観光情報学入門
    近代科学社 2015 ISBN:9784764904828
  • 観光まちづくりのマーケティング
    学芸出版社 2010 ISBN:4761524960
  • トリプルヘリックス-大学・産業界・政府のイノベーション・システム
    芙蓉書房出版 2009 ISBN:4829504617
  • 観光の地域ブランディング-交流によるまちづくりのしくみ
    学芸出版社 2009 ISBN:4761524677
more...
Lectures and oral presentations  (37):
  • 지역진흥 담당자로서의 지역 미디어 역할: 일본 홋카이도 산업창출 사례를 중심으로(地域振興の担い手としての地域メディアの役割: 北海道における産業創出の事例を中心に)
    (국가균형발전을 위한 지역언론의 역할(国家均衡発展と地域メディア) 2021)
  • 地域外関係者の地域へのかかわりの変容とその要因の分析
    (第34回日本観光研究学会全国大会 2019)
  • 観光入込客数調査のための口コミデータ分析の活用の可能性
    (第16回観光情報学会全国大会 2019)
  • Classification of Outsider's Engagement for Tourism Governance
    (JITR Annual Conference, 2018 2018)
  • Study on the survey and matching of destination and tourist models: Introducing intrinsic travel motives to recommender system
    (2018)
more...
Education (3):
  • - 2006 Hokkaido University
  • 2000 - 2002 Hokkaido University Graduate School of Economics and Business Administration Division of Mordern Economics and Management
  • 1991 - 1995 Tama University School of Management & Information Sciences Department of Management and Information Sciences
Professional career (3):
  • Ph.D. (Hokkaido University)
  • 修士(経営学) (北海道大学)
  • 学士(経営学) (多摩大学)
Work history (5):
  • 2017/10 - 現在 Otaru University of Commerce Graduate School of Commerce
  • 2016/04 - 2017/09 Otaru University of Commerce Graduate School of Commerce
  • 2009/04 - 2016/03 Hokkaido University Center for Advanced Tourism Studies
  • 2007/04 - 2009/03 Hokkaido University Center for Advanced Tourism Studies
  • 2002/04 - 2007/03 Hokkaido University
Awards (3):
  • 2016/12 - 日本ベンチャー学会 第9回レフェリー賞
  • 2012/05 - Society for Tourism Informatics Excellence Award of Society for Tourism Informatics
  • 2004/09 - Japan Information-Culture Society Research Award of Japan Information-Culture Society
Association Membership(s) (9):
JAPAN INSTITUTE OF TOURISM RESEARCH ,  HOKKAIDO ASSOCIATION FOR URBAN STUDIES ,  サービス学会 ,  JAPAN MARKETING ACADEMY ,  SOCIETY FOR TOURISM INFORMATICS ,  THE ACADEMIC ASSOCIATION FOR ORGANIZATIONAL SCIENCE ,  JAPAN SOCIETY FOR CORPORATE COMMUNICATION STUDIES ,  JAPAN ACADEMIC SOCIETY FOR VENTURES AND ENTREPRENEURS ,  THE JAPAN SOCIETY OF STRATEGIC STUDIES
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page