Rchr
J-GLOBAL ID:200901073127511603   Update date: Jul. 10, 2020

Horiuchi Ibuki

ホリウチ イブキ | Horiuchi Ibuki
Affiliation and department:
Job title: Professor
Other affiliations (1):
Research field  (2): Art history ,  Aesthetics and art studies
Research keywords  (4): 音楽文化 ,  ピアノ演奏 ,  music culture ,  Piano technique
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 1980 - 音楽文化運営
  • 1980 - ピアノ演奏法
  • 1980 - Piano playing
MISC (10):
  • Ibuki HORIUCHI. Whither culture. Bulletin of Faculty of Education,Nagasaki University Combined Issue Vol.5. 2019. 第5集. 3-24
  • 新井友梨, 堀内伊吹. 長崎市における公共文化施設の効果的配置について. 教育実践総合センター紀要. 2012. 11
  • 新井友梨, 堀内伊吹. 音楽による国際交流と大学の役割. 教育実践総合センター紀要. 2011. 10
  • 新井友梨, 堀内伊吹. コスト削減時代の豊かな文化ホール戦略~とぎつカナリーホール自主文化事業の継続と発展の視点から~. 教育実践センター紀要. 2010
  • 堀内伊吹. 1982年夏バートインシュルのブラームス(II)-3つの間奏曲op.117の演奏に関する一考察-. 長崎大学教育学部人文科学研究報告. 1992. 44. 44. 17-26
more...
Works (78):
  • East-Asia Music Festival (Changwon National University Building No.61 Concert Hall)
    Ibuki HORIUCHI 2019 - 2019
  • intermezzo
    Ibuki HORIUCHI 2019 -
  • Piano Concerto No/27 in B-Flat Major K.595 (III)
    Ibuki HORIUCHI 2019 -
  • 全九州大学音楽学会研究発表
    堀内 伊吹 2018 - 2018
  • 2018、Spring Music Fwatival of SHNU Music College
    HORIUCHI Ibuki 2018 - 2018
more...
Education (2):
  • - 1976 Tokyo University of the Arts
  • - 1976 Tokyo University of the Arts
Work history (2):
  • 1999 - Nagasaki University Faculty of Education
  • 1999 - Professor,Art Expression,Faculty of Education,Nagasaki University
Committee career (12):
  • 2019/01 - 現在 長崎県 長崎県地域ブランディング推進委員会座長
  • 2016/07 - 現在 長崎市 長崎市文化振興審議会委員長
  • 2014/04 - 現在 長崎県学芸文化課 若い芽のコンサート推進委員長
  • 2015/04 - 2019/03 長崎県 長崎県政策評価委員会委員長
  • 2016/05 - 2018/04 長崎市 長崎市公民館運営審議会委員長
Show all
Awards (3):
  • 2016/02 - 長崎県教育委員会 長崎県教育委員会特別教育功労者表彰
  • 1998 - 長崎県 長崎県地域文化章
  • 1998 - Regional Culture Section, Nagasaki Prefecture
Association Membership(s) (2):
長崎市自主文化検討委員会委員長 ,  全九州大学音楽学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page