Rchr
J-GLOBAL ID:200901073279861120   Update date: Apr. 28, 2014

Ishii Takanori

イシイ タカノリ | Ishii Takanori
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Cultural anthropology and folklore ,  Sports science
Research keywords  (5): 文化人類学 ,  体育学 ,  スポーツ人類学 ,  Sport anthropology ,  Physical Education
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2001 - スポーツする身体の構築
  • 東アジアのスポーツ研究
  • 東南アジアのスポーツ研究
  • ビルマの伝統スポーツの研究
  • ethnic sport in east Asia
Show all
MISC (55):
  • 伝統的な『型』の学習がもたらす感覚と認識-剣道を例として-. 学術フロンティア報告書2008. 2009. 日本語33-41、クメール語105-112
  • 末成道男, 阮有通 編, 新江利彦. フエ市における空手道の受容と変化. トゥアティエン・フエ省における伝統文化の変容-人類学・歴史学および内・外の視点からの接近-. 2009. 日本語107-128、越語361-381
  • ミャンマー伝統スポーツ「ラッウェ」の変容-民族のスポーツから国家のスポーツへ-. 『アジアの経済発展と伝統文化の変容』(東洋大学アジア文化研究所・アジア地域センター編). 2007. 130-151
  • 時本識資との共著. 東南アジアのスポーツ政策-ミャンマーとベトナムの事例-. 『アジアの経済発展と伝統文化の変容』(東洋大学アジア文化研究所・アジア地域センター編). 2007. 108-129頁(108-119頁を執筆)
  • (全文ビルマ語)ミャンマーにおける伝統スポーツの伝承形態-チンロンを例にして-. 学術フロンティア報告書2005. 2006. 1-11
more...
Books (20):
  • カレント・トピックス 健康スポーツ学概論(共著)
    八千代出版 2009
  • [新版]東南アジアを知る辞典
    平凡社 2008
  • (DVD)A basic study about the computerization process of the text in Asian languages(共著)
    東洋大学 2007
  • 体力とはなにか-運動処方のその前に-(共著)
    NAP Limited 2007
  • 最新スポーツ科学辞典(共著)
    平凡社 2006
more...
Works (18):
  • ビルマのスポーツ調査
    2002 -
  • ラオス・ベトナムのスポーツ行政調査
    2002 -
  • ビルマ・ラオスのスポーツ行政調査
    2001 -
  • ビルマのスポーツ調査
    2001 -
  • ビルマの伝統スポーツ調査
    1999 - 2000
more...
Education (4):
  • - 1985 Nippon Sport Science University
  • - 1985 Nippon Sport Science University
  • - 1983 Nippon Sport Science University
  • - 1983 Nippon Sport Science University
Professional career (2):
  • Master of Physical Education (Nippon Sport Science University)
  • Doctor of Sociology (Toyo University)
Committee career (2):
  • 2000 - 日本体育学会 評議員
  • 1999 - 日本スポーツ人類学会 理事
Association Membership(s) (6):
日本スポーツ人類学会 ,  日本民俗学会 ,  日本民族学会 ,  日本武道学会 ,  スポーツ史学会 ,  日本体育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page