Rchr
J-GLOBAL ID:200901073644623489   Update date: Aug. 16, 2022

Suzuki Kyoko

スズキ キョウコ | Suzuki Kyoko
Research field  (7): Educational technology ,  Primary/secondary education and curricula ,  Education - general ,  Educational psychology ,  Local studies ,  Educational technology ,  Science education
Research keywords  (21): environmental studies ,  performance assessment ,  評価基準 ,  E-learning ,  Pre-service teachers training programs ,  Instructional designs ,  Math education ,  portfolio ,  教材開発 ,  授業研究 ,  Collaboration ,  Computer literacy ,  Instructional methods ,  Collegiate teaching ,  Scoring rubrics ,  Testing ,  Performance assessment ,  Measurement ,  Educational Psychology ,  Mathematics Education ,  Educational Measurement
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2014 - 2015 野生動物との共生と教育に関する調査
Papers (24):
  • 鈴木京子. アメリカ・プラグマティズムによる授業の研究 -アセスメント・デザインとその活用-. 算数・数学の授業. 2011. 144. 3-11
  • Kyoko Suzuki. Measuring the Process of Thinking in Performance-based Assessment; An Insight on Maturity Levels and Scoring. 日本大学工学部紀要. 2010. 52. 1. 79-88
  • Kyoko Suzuki. Generalizability Theory for measuring the process of thinking: Incorrect answer could score the highest!?. 日本大学工学部紀要. 2010. 51. 2. 81-99
  • 鈴木京子. プロセスの多様性を評価するパフォーマンス・アセスメント. 教科研究 中学校数学. 2005. 177. 23
  • 鈴木京子. プロセスを評価する -パフォーマンス・アセスメントの測定論敵意義ー. 日本教育方法学会第40回記念大会発表要旨. 2004. 2004年10月. 90
more...
Books (1):
  • シリーズ・授業づくりの理論2:教科と教材の開発
    日本書籍 1994
Lectures and oral presentations  (10):
  • 教師教育研究の課題と「数楽」授業の創造
    (第60回日本大学工学部学術研究報告会 教育に関する部会 2017)
  • 協働とものづくりによる「数楽」授業の創造-17年間の実践から見る成果と課題ー
    (東北地区私立大学教職課程連絡協議会秋季研究大会 2017)
  • ケニアにおける野生動物との共生と勘法保全に関する調査報告
    (平成27年度第58回日本大学工学部学術研究報告会 総合教育部会 2015)
  • 数学教育は環境問題とは関係ないのか? - 数学科教員養成における教材開発の視点について -
    (平成25年度第56回日本大学工学部学術研究報告会 総合教育部会 2013)
  • 原発事故から2年-福島からのメッセージー
    (東北地区私立大学教職課程研究連絡協議会 2013年度総会・春季研究大会 メイン講演 2013)
more...
Education (5):
  • - 1998 The University of Illinois at Urbana-Champaign Educational Psychology Educational Measurement & Statistics
  • - 1987 Graduate School at The University of Tokyo Graduate School, Division of Education School Education
  • - 1985 Graduate School at Tsuda College Graduate School, Division of Natural Science Mathematics
  • - 1980 Tsuda College Graduate School, Division of Natural Science Mathematics
  • - 1977 Tsuda College Faculty of Arts and Science Mathematics
Professional career (4):
  • M.A. (The University of Tokyo)
  • M.S. (Tsuda College)
  • Ph.D. (イリノイ大学 アーバナ・シャンペン校)
  • Doctor of Philosophy (The University of Illinois at Urbana-Champaign)
Work history (5):
  • 2001/04 - 日本大学工学部総合教育
  • 2000/04 - 2001/03 大東文化大学経済学部
  • 1998/09 - 1999/09 Educational Testing Service (Princeton, NJ, USA) パフォーマンスアセスメント 研究所 Post doctoral fellow
  • 1992/06/01 - 1998/06 The University of Illinois at Urbana-Champaign (USA) Department of Educational Psychology Research assistant/Teaching assistant
  • 1988/04 - 1991/03 神奈川大学付属中・高等学校
Committee career (2):
  • 1999 - 1999 アメリカ教育学会(AERA) 年会プロポーサルレビューアー
  • 1998 - 1999 アメリカ評価学会(NCME) 年会プロポーサルレビューアー
Awards (2):
  • 1998 - ETSポストドクトラルフェロー賞
  • 1996 - モーリス・タツオカ賞
Association Membership(s) (8):
日本比較文化学会 ,  アメリカ教育学会(AERA) ,  アメリカ評価学会(NCME) ,  アメリカ心理学会(APA) ,  日本数学教育学会 ,  日本教育方法学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本教師教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page