Rchr
J-GLOBAL ID:200901073822744937
Update date: Sep. 29, 2022
Chichii Katsunori
チチイ カツノリ | Chichii Katsunori
Affiliation and department:
Job title:
Dean of Contemporary Social Studies
Research field (7):
Primary/secondary education and curricula
, Japanese language education
, Educational technology
, Cognitive sciences
, Library/information science, humanistic/social informatics
, Human interfaces and interactions
, Database science
Research keywords (9):
日本語教育
, 実務教育
, 計量言語学
, メディア情報学
, 図書館情報
, 読書教育
, Japanese Language Education
, Business Education
, mathematical Linguistics
Research theme for competitive and other funds (6):
- 1980 - 2012 日本語の語彙研究と読書指導のための電子情報データベースの作成および電子テキストの自動要約・評価システムの開発
- 1990 - Potential for an Electronic Library
- 1980 - Research of Chinese characters in Japanese education
- 1978 - mathematical study of meaning Structure on Discourse
- 電子図書館の可能性
- 談話・文章の意味構造の数理的研究
Show all
MISC (47):
-
乳井克憲. 日本古典書籍に現れた漢字表記「温泉」の読みに関する研究. 札幌国際大学紀要. 2007. 38. 99-108
-
Katsunori Chichii. Considerations on a Japanese Word "ONSEN" part2. journal of Sapporo International University. 2007. 38. 99-108
-
乳井克憲. 多読と精読. 札幌国際大学紀要. 2006. 37. 89-94
-
Katsunori Chichii. Intensive Reading and Extensive Reading. Journal of Sapporo Internatinal University. 2006. 37. 89-94
-
乳井克憲. 学生のネットワーク利用学習の構築に向けて. 札幌国際大学紀要. 2005. 36. 115-123
more...
Books (11):
-
大衆化された大学における新しい教授法の開発
札幌国際大学 日本私学振興財団報告書 1998
-
特色ある教育研究「ビジネスキャリア演習資料」
札幌国際大学 日本私学振興財団報告書 1997
-
秘書科で学ぶために
静修短期大学 1996
-
美しきネットワーカー
紀伊國屋書店 1992
-
国語表現 安本美典ほか
建帛社 1988
more...
Lectures and oral presentations (1):
Works (2):
-
大学図書館の将来像(全国図書館大会・大学図書館分科会提言)
1993 -
-
旭川市立図書館の図書館電算化と上川地区のコンピュータネットワークの形成
1993 -
Education (2):
- - 1971 Hokkaido University of Education Faculty of Education
- - 1971 Hokkaido University of Education Faculty of Education
Committee career (6):
- NTT電話応対コンクール 北海道地区 審査委員
- 全国大学・短期大学実務教育協会 理事
- 旭川市図書館電算化検討委員
- 札幌市図書館協議会 会長
- 紀伊国屋秘書シリーズ企画委員
- 札幌市図書館友の会 会長
Show all
Awards (1):
Association Membership(s) (5):
日本読書学会
, 日本ビジネス実務学会
, 人工知能学会
, 計量国語学会
, 国語学会
Return to Previous Page