Rchr
J-GLOBAL ID:200901074552548355   Update date: Aug. 31, 2022

TOKIDA IKUKO

トキダ イクコ | TOKIDA IKUKO
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Linguistics
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 音声学の英語教育への応用
  • The Application of Phonetics to ELT
MISC (24):
  • Tokida Ikuko. Foreign Language Teaching for Communication : Some Characteristics of LOTE Program. The Shiga review of English studies. 1999. 10. 10. 76-95
  • Foreign Language Teaching for Communication : Some characteristics of LOTE Program. The Shiga Review of English Studies. 1999. 10. 76-95
  • Tokida Ikuko. Foreign Language Teaching in Austraria : The Present State and Some Issues of LOTE Program. The Shiga review of English studies. 1997. 9. 9. 67-82
  • Foreign Language Teaching in Australia : The Present State and Some Issues of LOTE Program. The Shiga Review of English Studies. 1997. 9. 67-82
  • 「通じる英語」指導への一提言(その2)-VT法の活用-. 英語教育研究. 1993. 17. 114-120
more...
Books (6):
  • ドイツ連邦共和国における外国語教育-ベルリン自由大学日本学科の場合-
    英語教育への情熱 山口書店 1996
  • Foreign Language Teaching in Germany
    The Passion for English Language Teaching 1996
  • 英語教育現代キーワード事典
    増進堂 1991
  • A Dictionary of Key Terms in English Language Education
    1991
  • About Britain
    Macmillan Language House 1989
more...
Education (4):
  • - 1981 University of Tsukuba Master's Program in Education
  • - 1981 University of Tsukuba Graduate School, Division of Education
  • - 1979 Doshisha Women's College of Liberal Arts Faculty of Liberal Arts
  • - 1979 Doshisha Women's College of Liberal Arts Faculty of Arts and Science
Professional career (1):
  • 教育学修士
Work history (3):
  • 1994 - -:滋賀大学助教授教育学部
  • 1990 - -:滋賀大学講師教育学部
  • 1982 - -:同志社女子大学嘱託講師
Committee career (1):
  • 1992 - 大学英語教育学会 研究企画委員
Association Membership(s) (6):
同志社女子大学英文学会 ,  筑波英語教育学会 ,  日本音声学会 ,  日本語学ラボラトリー学会 ,  日本英語教育学会 ,  大学英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page