Rchr
J-GLOBAL ID:200901074733948053   Update date: Apr. 05, 2024

Nozaki Daichi

Nozaki Daichi
Affiliation and department:
Job title: 教授
Homepage URL  (1): http://www.p.u-tokyo.ac.jp/~dnl
Research field  (2): Neuroscience - general ,  Physical and health education
Research theme for competitive and other funds  (17):
  • 2021 - 2025 多自由度身体運動の制御・学習過程の解明
  • 2018 - 2023 「好不調の波」を抑える:身体表現の揺らぎ発現メカニズムの解明
  • 2020 - 2022 閉ループ筋電気刺激外乱システムを用いた立位姿勢制御系適応能力の解明
  • 2018 - 2022 Paralympic brain -ability of functional and structural reorganization in human brain-
  • 2018 - 2022 Neurophysiological traits related to the motor learning rate
Show all
Papers (93):
  • Yuto Makino, Takuji Hayashi, Daichi Nozaki. Divisively normalized neuronal processing of uncertain visual feedback for visuomotor learning. Communications biology. 2023. 6. 1. 1286-1286
  • 関口 浩文, 佐々木 睦, 竹内 成生, 宮崎 真, 二橋 元紀, 門田 宏, 山中 健太郎, 野崎 大地, 中澤 公孝. 脳機能マップの筋間における重複面積が広いほど新規な運動スキル学習は速い. 臨床神経生理学. 2022. 50. 5. 448-448
  • Takarada, Y, Nozaki, D. Shouting strengthens voluntary force during sustained maximal effort through enhancement of motor system state via motor commands. Scientific Reports. 2022. 12. 16182. 16182-16182
  • Yudai Takarada, Daichi Nozaki. Shouting strengthens maximal voluntary force and is associated with augmented pupillary dilation. Scientific reports. 2021. 11. 1. 18419-18419
  • Yudai Takarada, Daichi Nozaki. The unconscious mental inhibiting process of human maximal voluntary contraction. Psychological Research. 2021. 86. 5. 1458-1466
more...
MISC (64):
Education (3):
  • 1992 - 1995 The University of Tokyo
  • 1990 - 1992 The University of Tokyo
  • 1985 - 1990 The University of Tokyo The Faculty of Engineering
Professional career (1):
  • 博士(教育学)
Work history (6):
  • 2011/05 - 現在 東京大学大学院教育学研究科 教授
  • 2007/04 - 2011/04 東京大学大学院教育学研究科 准教授
  • 2006/04 - 2007/03 東京大学大学院教育学研究科 助教授
  • 1998/10 - 2006/03 国立身体障害者リハビリテーションセンター研究所 研究員
  • 2005/04 - 2005/12 Queen's University Visiting Scholar
Show all
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page