Rchr
J-GLOBAL ID:200901075051768726   Update date: Feb. 17, 2012

Fujimoto Hisashi

フジモト ヒサシ | Fujimoto Hisashi
Affiliation and department:
Job title: Lecturer
Research field  (1): Sociology
Research keywords  (8): 異文化コミュニケーションギャップ ,  イギリスの移民の教育施策 ,  日本語支援ボランティア ,  外国人児童生徒問題 ,  在住外国人問題 ,  Japanese Language ,  NPO ,  Immigrants
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2008 - 2010 経済不況と日系人、日系人ネットワーク、外国人支援NPO
  • 2008 - 2010 文化の違いを背景にしたコミュニケーションギャップと誤解、偏見
  • 2002 - 2009 在住外国人問題と外国籍児童生徒の教育
  • 1998 - 2004 Immigrants in Japan.Immigrants in Britain
MISC (6):
  • 藤本久司. 外国籍児童生徒への学習サポート~大学生ボランティアを中心とした活動その後~. 三重大学人文学部文化学科『人文論叢』第26号. 2009
  • 藤本久司, 江成幸. 外国出身中学生への学習支援活動~大学生ボランティアを中心とした試み~. 三重大学人文学部文化学科『人文論叢』第24号. 2007
  • 永田素彦, 藤本久司. 日系南米人の若者のアイデンティティと生活経験の関係. 三重大学人文学部文化学科『人文論叢』第24号. 2007
  • 藤本久司. エスニックマイノリティの子供とイコールオポチュニティ~英国ミッドランドの教育現場. 三重大学人文学部文化学科『人文論叢』第23号. 2006
  • コベントリー市に見るイコールオポチュニティとマイノリティサポート. 三重人権問題研究所. 2001. 125-132
more...
Books (2):
  • Multicultural Education and Human Rights in UK About Human Rights
    Groval citizen network Mie 2002
  • イギリスの多文化教育と人権 テキスト人権を考える
    地球市民ネットワーク三重 2000
Education (4):
  • - 2000 Mie University
  • - 2000 Mie University Graduate School, Division of Humanities and Social Sciences Comparative Study of Culture
  • - 1973 Waseda University
  • - 1973 Waseda University Faculty of Political Science and Economics Economics
Professional career (1):
  • Master(Humanities) (Mie University)
Work history (3):
  • 2007 - 同 准教授
  • 2002 - Mie University Faculty of Humanities, Law and Economics
  • 2002 - Lecturer, Faculty of Humanities Mie University
Committee career (7):
  • 2008 - ~ 伊賀市教育行政評価委員長
  • 2004 - 2007 伊賀市教育委員
  • 2007 - ~ 三重県多文化共生推進会議座長
  • 2004 - 2006 三重県国際交流財団外国籍の子供の教育問題検討委員会座長
  • 異文化間教育学会 会員
Show all
Association Membership(s) (5):
異文化間教育学会 ,  日本語教育学会 ,  日本移民学会 ,  Japanese Langage Education ,  The Japan Society of Immigrants
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page