Rchr
J-GLOBAL ID:200901076074048271   Update date: Oct. 02, 2024

Takenaka Takeshi

タケナカ タケシ | Takenaka Takeshi
Affiliation and department:
Job title: Principal Research Manager
Other affiliations (1):
Homepage URL  (2): http://staff.aist.go.jp/takenaka-t/http://unit.aist.go.jp/cfsr/index.htm
Research field  (4): Other ,  Experimental psychology ,  Sensitivity (kansei) informatics ,  Soft computing
Research keywords  (2): サービス工学 ,  認知心理学
Research theme for competitive and other funds  (13):
  • 2024 - 2028 エフェクチュエーションによる価値創造プロセスに関する総合的研究
  • 2022 - 2025 メカニズムデザインの実践に向けたフィールド実験基盤の構築と活用
  • 2019 - 2022 Socially-Conscious Service System Design in the Era of Digital Transformation (SoSDeX)
  • 2016 - 2020 人工物ジレンマの解決のための情報設計論の構築
  • 2016 - 2019 Study on service system design and operation method based on future forecast information
Show all
Papers (56):
  • Yuki Inoue, Takeshi Takenaka, Takami Kasasaku, Tadafumi Tamegai, Ryohei Arai. How to design platform ecosystems by intrapreneurs: Implications from action design research on IoT-based platform. Electronic Markets. 2023. 33. 1
  • Takeshi Takenaka, Akio Ashima, Nariaki Nishino. Strategies for evolving IoT-based Product-Service Systems from Emergent Synthesis Perspective. Procedia CIRP. 2022. 112. 1-5
  • Kentaro Watanabe, Takashi Okuma, Takeshi Takenaka. Evolutionary design framework for Smart PSS: Service engineering approach. Advanced Engineering Informatics. 2020. 45
  • Takeshi Takenaka, Hiroshi Nishikoori, Nariaki Nishino, Kentaro Watanabe. Re-design of service systems based on employee satisfaction, customer satisfaction and labour productivity. Revue Europeenne d' Economie et Management des Services. 2020. 10. 17-47
  • Hiroki Takahashi, Nariaki Nishino, Takenaka Takeshi, Ryuichiro Ishikawa. Interpreting value creation model by case-based decision theory. Procedia CIRP. 2020. 88. 584-588
more...
MISC (83):
  • KIMURA Ayaka, TERANO Masaaki, OZAWA Jun, NISHIKAWA Yuri, TAKENAKA Tsuyoshi, OURA Fuko. Service Quality Improvement of IoT Coffee Roasting Service Using Lifestyle Analysis. Proceedings of the Annual Conference of JSAI. 2019. 2019. 0. 4Rin131-4Rin131
  • Takenaka Takeshi. Activity of Special Interest Group (SIG) in 2018. Serviceology. 2018. 5. 1. 46-47
  • HOSHINO Tomohiro, TANIZAKI Takashi, SHIMMURA Takeshi, TAKENAKA Takeshi. Approach to improvement of restaurant management using machine language. Proceedings of the Annual Conference of JSAI. 2018. 2018. 0. 2O2OS24a05-2O2OS24a05
  • SHIMMURA Takeshi, FUJII Nobutada, TAKENAKA Takeshi, OURA Syuichi, NONAKA Tomomi. Study on reduction of Labor Hour Input at Multiproduct Japanese Cuisine Restaurant Introducing Re-establishment of Allocation of Tasks. Journal of Japan Industrial Management Association. 2017. 67. 4. 303-313
  • 武田裕司, 大隈隆史, 木村元洋, 蔵田武志, 竹中毅, 岩木直. 事象関連電位を用いた視覚環境への興味度の評価. 基礎心理学研究. 2016. 34. 2. 297
more...
Books (1):
  • 新世紀の工学シリーズ4:創発とマルチエージェントシステム
    培風館 2007
Education (3):
  • 1998 - 2002 神戸大学大学院 文化学研究科 社会文化専攻
  • 1996 - 1998 神戸大学大学院 文学研究科 社会学専攻
  • - 1996 Kobe University
Work history (13):
  • 2023/09 - 現在 Hitotsubashi University Graduate School of Social Data Science Professor
  • 2023/09 - 現在 National Institute of Advanced Industrial Science and Technology Human Augmentation Research Center Principal Research Manager
  • 2018/11 - 現在 National Institute of Advanced Industrial Science and Technology
  • 2021/04 - 2024/03 Kyoto University Graduate School of Management
  • 2019/07 - 2021/03 Kyoto University
Show all
Committee career (3):
  • 2018/06 - 2020/05 サービス学会 理事
  • 2016/06 - 2018/05 サービス学会 理事
  • 2008 - 計測自動制御学会 計測自動制御学会SI部門共創システム部会副主査
Awards (7):
  • 2016 - サービス学会 Best Paper Award サービス・ベンチマーキングによるサービス・プロフィット・チェーンの高度化に関する研究
  • 2012 - 人工知能学会 研究会優秀賞 大規模ID-POSデータ活用のための顧客の計算モデル化
  • 2012 - 人工知能学会 研究会優秀賞 ステイクホルダ分析と実データに基づく経営者支援システムの開発
  • 2012 - スケジューリング学会 技術賞 Process management in restaurant service - A case study of Japanese restaurant chain
  • 2006 - 計測自動制御学会第7回システムインテグレーション部門講演会優秀講演賞
Show all
Association Membership(s) (2):
Society for Serviceology ,  日本心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page