Rchr
J-GLOBAL ID:200901076142611826
Update date: Jan. 28, 2013
Yamamoto Atushi
ヤマモト アツシ | Yamamoto Atushi
Research field (1):
Commerce
Research keywords (6):
マーケティング学説史
, ソーシャル・マーケティング
, マーケティング・コンセプト
, The History of Marketing Theory
, Social Marketing
, Marketing Concept
Research theme for competitive and other funds (4):
- ソーシャル・マーケティング概念の新視点
- マーケティング・コンセプトの新視点
- Study on The New Perspective of The Concept of Social Marketing
- Study on The New Perspective of The Marketing concept
MISC (6):
-
マーケティング概念の拡張論について. 1993. 24. 2. 49-76
-
On Broadening the Concept of Marketing. KEIZAI-TO-KEIEI. 1993. 24. 2. 49-76
-
戦前の資生堂にみる日本的マーケティング・チャネルの形成. 産研論集. 1992. 9
-
The Development of Japanese Marketing Channel in the prewar SHISEIDO. REVIEW. 1992. 9
-
ソーシャル・マーケティング概念の生成と発展(1). 経済と経営. 1987. 18. 1
more...
Books (8):
-
非営利組織マーケティング-その理論的基礎と戦略的枠組み
『現代経営学の探求』所収 札幌大学経営学部 1993
-
Marketing for Nonprofit Organization--Its Conceptual Foundation and Strategic Framework
『The Frontier of the Modern Management』, Facultty of Business Management, Sapporo University. 1993
-
ソーシャル・マーケティングの体系 『新時代のマーケティング理論と戦略方向』所収
ぎょうせい 1992
-
The Framework of Social Warketing
1992
-
「マーケティング」 『現代経営学要綱』所収
中央経済社 1984
more...
Education (4):
- - 1971 Waseda University
- - 1971 Waseda University Graduate School, Division of Commerce
- - 1967 Waseda University School of Commerce
- - 1967 Waseda University Faculty of Commerce
Professional career (1):
Work history (1):
- Sapporo University Faculty of Business Administration, Department of Business Administration
Committee career (1):
Association Membership(s) (3):
日本経営学会
, 日本経営教育学会
, 日本商業学会
Return to Previous Page