Rchr
J-GLOBAL ID:200901076142611826   Update date: Jan. 28, 2013

Yamamoto Atushi

ヤマモト アツシ | Yamamoto Atushi
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (6): マーケティング学説史 ,  ソーシャル・マーケティング ,  マーケティング・コンセプト ,  The History of Marketing Theory ,  Social Marketing ,  Marketing Concept
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • ソーシャル・マーケティング概念の新視点
  • マーケティング・コンセプトの新視点
  • Study on The New Perspective of The Concept of Social Marketing
  • Study on The New Perspective of The Marketing concept
MISC (6):
  • マーケティング概念の拡張論について. 1993. 24. 2. 49-76
  • On Broadening the Concept of Marketing. KEIZAI-TO-KEIEI. 1993. 24. 2. 49-76
  • 戦前の資生堂にみる日本的マーケティング・チャネルの形成. 産研論集. 1992. 9
  • The Development of Japanese Marketing Channel in the prewar SHISEIDO. REVIEW. 1992. 9
  • ソーシャル・マーケティング概念の生成と発展(1). 経済と経営. 1987. 18. 1
more...
Books (8):
  • 非営利組織マーケティング-その理論的基礎と戦略的枠組み
    『現代経営学の探求』所収 札幌大学経営学部 1993
  • Marketing for Nonprofit Organization--Its Conceptual Foundation and Strategic Framework
    『The Frontier of the Modern Management』, Facultty of Business Management, Sapporo University. 1993
  • ソーシャル・マーケティングの体系 『新時代のマーケティング理論と戦略方向』所収
    ぎょうせい 1992
  • The Framework of Social Warketing
    1992
  • 「マーケティング」 『現代経営学要綱』所収
    中央経済社 1984
more...
Education (4):
  • - 1971 Waseda University
  • - 1971 Waseda University Graduate School, Division of Commerce
  • - 1967 Waseda University School of Commerce
  • - 1967 Waseda University Faculty of Commerce
Professional career (1):
  • (BLANK)
Work history (1):
  • Sapporo University Faculty of Business Administration, Department of Business Administration
Committee career (1):
  • 1989 - 日本商業学会 評議員
Association Membership(s) (3):
日本経営学会 ,  日本経営教育学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page