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J-GLOBAL ID:200901076369876605   Update date: Mar. 25, 2024

Moriya Jun

モリヤ ジュン | Moriya Jun
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Homepage URL  (1): https://www.edu.hokudai.ac.jp/graduate_school/profile/守屋%e3%80%80淳/
Research field  (2): Education - general ,  Educational psychology
Research keywords  (8): 現象学 ,  実践的研究 ,  授業 ,  教育観 ,  学ぶ主体 ,  学び ,  教育関係 ,  interpersonal relations in education
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2022 - 2026 地域社会に公共性を涵養する教育実践の創造-生きづらさでつながる優しい社会をつくる
Papers (33):
  • 守屋 淳. 歴史から紐解く 「教師のいらない」授業. 国語教育. 2023. 65. 10. 4-7
  • MORIYA JUN. On the Strangeness of "the Japanese-style Scool Education in Reiwa Era": Focusing on "the Optimal Individual Learning". 2023. 18. 12-19
  • 守屋 淳. 総合的な学習と主体的な学び. せいかつか&そうごう. 2022. 29. 4-15
  • Jun Moriya. Potentiality of Educational Practice "children as learning agent". The Hokkaido Journal of Clinical Research on Human Development and Education. 2020. 9. 41-46
  • Jun Moriya. For the Sake of Moral Education Today:From the Viewpoint of "Thinking and Discussing Moral Education". Theory and Practice of Education. 2019. 14. 12-18
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MISC (54):
  • 守屋 淳. 主体的な学びの本質からこれからの生活科・総合的な学習のあり方を考える. ふるさとの大地. 2022. 25. 4-14
  • 守屋 淳. 進歩・発展を求めず、本物の言葉を紡ぎ続ける. 北海道の臨床教育学. 2021. 10. 1-1
  • 守屋 淳. 目の前の子どもたちから学ぼう. Booklet信教. 2021. 110. 31-32
  • 守屋 淳. 主体的に学ぶ子どもたち-ある学級から学んだこと-. 信濃教育. 2020. 1603. 1-11
  • Jun Moriya. Review on "A straightforward Argument on Education" by Yasuko Kimura and Shozo Kikuchi. The Hokkaido Journal of Clinical Research on Human Development and Education. 2018. 7. 90-91
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Books (11):
  • ともに生きるための 教育学へのレッスン40--明日を切り拓く教養
    明石書店 2019 ISBN:4750348821
  • 子どもを学びの主体として育てる : ともに未来の社会を切り拓く教育へ
    ぎょうせい 2014 ISBN:9784324098318
  • 教職への道しるべ【第2版】
    八千代出版 2013
  • スタディ・スキル入門(分担執筆)
    有斐閣 2008 ISBN:9784641183667
  • 授業に命を吹き込む「技」(分担執筆)
    ぎょうせい 2006 ISBN:4324078351
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Lectures and oral presentations  (35):
  • 自然を活かした保育・教育の取り組み
    (北海道教育学会第68回研究発表大会 2024)
  • 答える人から問う人へ-主体的に学ぶとは-
    (北海道国語教育連盟「夏の学習会」 2023)
  • Resigning to control your experience:opening your body to intercorporeality
    (40th International Human Science Research Conference 2023)
  • 子どもをよりよく豊かに理解するとは?
    (第6回肢体不自由療育セミナー 2023)
  • 総合的な学習と主体的な学び
    (静岡県生活科・総合的学習教育学会令和4年度研究集会 2022)
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Education (4):
  • - 1989 The University of Tokyo
  • - 1989 The University of Tokyo Graduate School, Division of Education
  • - 1982 The University of Tokyo Faculty of Education
  • - 1982 The University of Tokyo Faculty of Education
Professional career (1):
  • (BLANK) (The University of Tokyo)
Work history (7):
  • 2011/10 - 現在 Hokkaido University Faculty of Education
  • 2010/04 - 2011/09 University of Hyogo School of Human Science and Environment
  • 2007 - 2010 University of Hyogo School of Human Science and Environment
  • 2004 - 2007 University of Hyogo School of Human Science and Environment
  • 1998 - 2004 Himeji Institute of Technology
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Committee career (5):
  • 2022/04 - 現在 北海道教育庁 北海道・札幌市公立学校教員採用に関する協議会委員
  • 2022/04 - 現在 北海道教育委員会 北海道教員育成協議会委員
  • 2017/10 - 2019/03 北海道教育委員会 「高校生の基礎学力の定着に向けた学習改善のための調査研究事業」検討会議構成員
  • 2017/07 - 2018/03 札幌市教育委員会 札幌市「学ぶ力」の育成推進協議会委員
  • 2015/09 - 2016/03 北海道教育委員会 言語活動実践協議会委員長
Association Membership(s) (8):
北海道臨床教育学会 ,  北海道教育学会 ,  日本臨床教育学会 ,  日本生活科・総合的学習教育学会 ,  日本芸術教授学研究会 ,  International Human Science Research Conference(国際人間科学研究会議) ,  日本教育心理学会 ,  日本教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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