Rchr
J-GLOBAL ID:200901076604470891
Update date: Sep. 02, 2024
Tachino Takashi
Tachino Takashi | Tachino Takashi
Affiliation and department:
Research field (4):
Primary/secondary education and curricula
, Entertainment and game informatics
, Learning support systems
, Educational technology
Research keywords (7):
メディア情報学
, 教育情報
, 情報工学
, eラーニング
, 教育工学
, ビジネスゲーム
, 観光情報学
Research theme for competitive and other funds (10):
- 2024 - 2028 Developing a Game-Based Data Literacy Education Program for Liberal Arts Students at Private Universities
- 2022 - 2027 Consideration of Internship Program to Promote Life career Development -From the Perspectives on Life-role Fulfilment and Transitions
- 2022 - 2027 AIを活用したリハビリテーション看護領域の安全教育システムの開発
- 2021 - 2025 Development of an Educational Program to Support Human Multitasking Control in Business Game Learning
- 2020 - 2025 保育者の視点に着目し学生の能動的な思考を促す保育者養成プログラムの開発と評価
- 2019 - 2023 第二言語で作成された動画を専門教育で利用するための再生シナリオ自動導出
- 2018 - 2022 Business Game based Learning Program Development in Informatics for High School Education Focusing on Multitasking Behavior
- 2015 - 2019 Development of Adaptive Testing Based on Item Response Theory for Critical Thinking Test
- 2015 - 2019 Development of teaching methods using AR technology in nursing education and safety
- 2015 - 2018 Development of Practical Education Program Using Business Game for Informatics in High School
Show all
Papers (22):
-
長嶋 祐子, 立野 貴之, 小野坂 益成, 金 宰郁. リハビリテーション看護領域におけるインシデントの傾向と転倒に関する文献調査. 駒沢女子大学看護学部研究紀要. 2022. 1. 37-45
-
長嶋 祐子, 立野 貴之, 小野坂 益成, 金 宰郁. リハビリテーション看護領域におけるインシデントの傾向と転倒に関する文献調査. 駒沢女子大学看護学部研究紀要. 2022. 1. 37-45
-
Takashi Tachino, Yuuki Kato, Shogo Kato, Anthony Madden. Considering the Possibilities and Limitations of Multitasking Behavior to Improve Business Game Learning. Information and Technology in Education and Learning. 2022. 2. 1. Sh-p001
-
大沢 裕, 立野 貴之, 野末 晃秀. 保育者養成課程における幼児の事故防止学習システムに関する考察-Consideration on the accident prevention learning system for infants in the childcare worker training course. 子ども学研究論集 / 子ども研究所 編. 2022. 2. 37-50
-
山本 美紀, 草山 太一, 竹内 俊彦, 立野 貴之, 若山 昇. 非認知的能力に関する計測とデータ分析. 教育テスト研究センター年報. 2021. 第6号. 1-6
more...
MISC (141):
-
立野貴之, 若山昇, 加藤由樹, 加藤尚吾, MADDEN Anthony, 岡田工. アイトラッキングを活用したビジネスゲーム学習における視線行動の分析. 日本教育情報学会年会論文集. 2023. 39th
-
川下貴士, 小野坂益成, 丸山昭子, 福井英理子, 立野貴之. VR技術を用いて精神科患者の身体拘束を疑似体験する教材開発に関する考察. 日本教育情報学会年会論文集. 2023. 39th
-
小野坂益成, 川下貴士, 立野貴之, 丸山昭子, 福井英理子. VRを活用した保護室模擬体験用教材開発についての考察. 日本教育情報学会年会論文集. 2023. 39th
-
立野貴之, 若山昇, 加藤由樹, 加藤尚吾. ビジネスゲームにおける視線行動の計測に関する一考察. 日本教育情報学会年会論文集. 2022. 38th
-
岡田工, 立野貴之, 宮川幹平, 土屋守正. 遠隔授業におけるアクティブラーニングの実践. 日本教育情報学会年会論文集. 2022. 38th
more...
Books (1):
-
大学生のための情報処理演習
共立出版 2021 ISBN:9784320124677
Professional career (1):
Work history (3):
- 2022/04 - 現在 Tamagawa University College of Arts and Sciences Department of Liberal Arts
- 2014/04 - 2022/03 Shoin University
- 2009/04 - 2013/03 Shoin University Faculty of Tourism and Culture
Committee career (2):
- 2018/03 - 現在 日本教育情報学会 評議員
- 2009 - 現在 NPO法人 観光文化研究所 幹事
Awards (6):
Association Membership(s) (6):
JAPAN INFORMATION-CULTUROLOGY SOCIETY
, JAPANESE ASSOCIATION FOR EDUCATION OF INFORMATION STUDIES
, JAPANESE SOCIETY FOR INFORMATION AND SYSTEMS IN EDUCATION
, 日本教育工学会
, Association for the Advancement of Computing in Education
, 日本教育情報学会
Return to Previous Page