Rchr
J-GLOBAL ID:200901076878931372   Update date: Oct. 31, 2024

Uemura Tomohiro

ウエムラ トモヒロ | Uemura Tomohiro
Affiliation and department:
Research field  (1): Sensitivity (kansei) informatics
Books (4):
  • ワークショップと学び『学びほぐしのデザイン』(3巻)
    東京大学出版会 2012
  • ワークショップと学び『場づくりとしてのまなび』(2巻)
    東京大学出版会 2012
  • 改訂 美術科教育の基礎知識
    建帛社 2010
  • 協同と表現のワークショップ 学びのための環境のデザイン
    東信堂 2010
Works (47):
  • ワークショップにおける学びの観察・分析ツールDDAA-Dynamic diagram activity analyzer iPad版
    2016 -
  • 幼児教育におけるドキュメンテーションツール開発Easy Snap Archiver Mac版
    2016 -
  • 幼児教育におけるドキュメンテーションツール開発Easy Snap iPhone版
    2016 -
  • ビジュアルシンキングを支援する行動観察ツール?CAVScene iPad版
    2012 -
  • ワークショップにおける学びの観察・分析ツールECD(Event-Capturing Device)
    2012 -
more...
Education (1):
  • - 1984 University of Tsukuba School of Arts and Design
Professional career (1):
  • Ph.D. (perceptual sciences) (University of Tsukuba)
Work history (13):
  • 2017/04 - 現在 Tama Art University Faculty of Art and Design Department of Information Design Professor
  • 2008/04/01 - 現在 青山学院大学ヒューマンイノベーション研究センター 研究員
  • 2000/04/01 - 現在 大東文化大学 非常勤講師
  • 2013/04 - 2017/03 Tama Art University Faculty of Art and Communication Department of Design Professor
  • 2009/04/01 - 2013/03/31 青山学院大学社会情報学部 非常勤講師
Show all
Committee career (1):
  • 2014/09 - 現在 造形教育センター
Awards (6):
  • 2016/07 - 日本デザイン学会 グットプレゼンテーション賞(学びの活動を振り返るためのドキュメンテーションツールの開発)
  • 2014/06 - EdMedia2014 (World Conference on Education Multimedia, Hypermedia and Telecommunications) Outstanding Poster Awarded (The Development of a Video Tool to Support Reflection in Educational Practice)
  • 2012/06 - 日本デザイン学会 グットプレゼンテーション賞(ワークショップにおける学びの観察ツールのデザイン)
  • 2009/06 - EdMedia2009 (World Conference on Education Multimedia, Hypermedia and Telecommunications) Outstanding Poster Awarded (Tool for Collective Analysis of Visual Scenes in Moving Activities)
  • 2008/06 - 日本デザイン学会 グットプレゼンテーション賞(「砂場遊び」における幼稚園児のふるまいに関する研究)
Show all
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page