Rchr
J-GLOBAL ID:200901077525126510   Update date: Apr. 10, 2021

Rie Hashimoto

ハシモト リエ | Rie Hashimoto
Affiliation and department:
Research field  (1): Accounting
Research keywords  (1): 管理会計
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2017 - 2021 お土産品としての北海道スイーツの競争基盤に関する研究
  • 小売業の成長プロセス、小売業の業務システム
MISC (7):
  • 島 吉伸, 河合隆治, 橋元理恵, 朴 鏡杓. 「業績評価と報酬制度研究の回顧と展望」. 『国民経済雑誌』. 2008. 第198巻. 第1号
  • 橋元理恵. 「成長小売業における競争優位性の財務視点による考察」. 大阪産業大学流通イノベーションセンターモノグラフNo103. 2007
  • 橋元理恵. 「小売業の成長プロセス」. 神戸大学大学院 経営学研究科 博士論文. 2006
  • 経営学研究科, 第二論文. 「成長小売業における業務構造と財務成果の関連についての研究」. 2004
  • KATO Yutaka, HASHIMOTO Eri, HIRAOKA Koichiro, HIRANO Eiji. Strategic Alliance between Food Industry and Mage-Retailers-Target Cost Management Perspective. The accounting. 1996. 149. 1. 113-127
more...
Books (4):
  • 北海道スイーツ企業の売上高推移と上位企業の戦略の方向性
    北海商科大学論集 2019
  • 観光地のアメニティ
    白桃書房 2012
  • 管理会計研究のフロンティア
    中央経済社 2010 ISBN:9784502231100
  • 先端流通企業の成長プロセス
    白桃書房 2007 ISBN:9784561661665
Lectures and oral presentations  (5):
  • A Study about marketing channel of the Souvenir that attracts tourists: Perspective of Japan Tourism Agency “Ultimate OMIYAGE”
    (2015)
  • 観光需要の季節性への対応
    (日本商業学会第62回全国研究大会 2012)
  • 財務視点から見た変革期の百貨店経営
    (日本商業学会北海道部会 2010)
  • 業績評価と報酬制度研究の回顧と展望
    (日本管理会計学会2008年度全国大会 2008)
  • “STRATEGIC ALLIANCE BETWEEN RETAILERS AND FOOD MANUFACTURERS :
    (The 7th ASIAN-PASIFIC CONFERENCE ON INTERNATIONAL ACCOUNTING ISSUES (Seoul, Korea) 1995)
Education (1):
  • - 2006 Kobe University
Professional career (1):
  • 博士(経営学) (神戸大学)
Association Membership(s) (6):
日本ダイレクトマーケティング学会 ,  日本社会関連研究学会 ,  日本会計研究学会 ,  日本原価計算研究学会 ,  日本管理会計学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page