Rchr
J-GLOBAL ID:200901077681442449
Update date: Sep. 26, 2022
Furuya Keita
フルヤ ケイタ | Furuya Keita
Affiliation and department:
Research field (1):
Education - general
Research keywords (5):
社会的構成主義
, 経験主義
, ジョン・デューイ
, 道具主義
, プラグマティズム
Research theme for competitive and other funds (1):
MISC (23):
-
Learning as Inquiry based on an Attitude of “Sincerity” in the Thought of John Dewey. 2019. 34. 8-21
-
The Necessity of Redescribing "a Child as an Active Subject" in Learning Process. Studies in the Philosophy of Education. 2015. 111. 148-150
-
Furuya Keita. Two Aspects of John Dewey in China in the Early 20th Century: the Symbol of Western Modernization and/or the Medium which Relativizes it. Forum on Modern Education. 2014. 23. 23. 119-128
-
Furuya Keita. What Does "the Reformist Left" Mean in the Post-Cold War Pedagogy in Japan?: The Question which Arises by Referring to Some Conservative Thoughts. Forum on Modern Education. 2013. 22. 22. 111-120
-
FURUYA Keita. A Consideration of the "Collective" in the Philosophy of John Dewey during the Depression. The Japanese Journal of Educational Research. 2013. 80. 1. 13-25
more...
Books (11):
-
教育の哲学・歴史
学文社(東京) 2017 ISBN:9784762026126
-
教育思想事典-増補改訂版
勁草書房(東京) 2017 ISBN:9784326251223
-
教職総論
学文社(東京) 2016 ISBN:9784762026119
-
西洋教育思想史
慶應義塾大学出版会(東京) 2016 ISBN:9784766423273
-
教職入門のための教育学
協同出版株式会社(東京) 2014
more...
Lectures and oral presentations (14):
-
教育における希望を探して-教育思想からのエール-
(東京都看護教員養成研修・特別講演 2019)
-
J.デューイとJ.アダムズにおける「劇化」の教育思想
(日本学校教育学会第33回大会 2018)
-
「歴史セクション」の成果と展望-教員養成課程における教育哲学の位置づけに関する再検討(3)-
(教育哲学会第53回大会 2010)
-
デューイというモナドが映す有機的統一の思想-若きデューイと「個人の時代」を考える-
(教育思想史学会第19回大会・フォーラム2 2009)
-
教育哲学の役立ちに関するテクストとコンテクスト
(教育哲学会第51回大会 2008)
more...
Works (9):
-
書評:岡田敬司著『「自律」の復権』
-
書評:下司晶著『〈精神分析的子ども〉の誕生-フロイト主義と教育言説』を読む
-
柳沼良太著『ローティの教育論』
-
田中智志著『社会性概念の構築-アメリカ進歩主義教育の概念史-』
-
図書紹介:リチャード・シュスターマン著、樋口聡・青木孝夫・丸山恭司訳『プラグマティズムと哲学の実践』
more...
Education (1):
- - 2002 Tokyo Metropolitan University
Professional career (1):
Return to Previous Page