Rchr
J-GLOBAL ID:200901080162464177   Update date: Apr. 08, 2024

TAKAYUKI HISAKURA

TAKAYUKI HISAKURA
Research field  (1): Clinical psychology
Research keywords  (2): 臨床心理学 ,  臨床発達心理学
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2008 - 2011 Repeat offender prevention program for delinquent juvenile with developmental disorders
  • 2007 - 2011 軽度発達障害児・者に対する生涯教育支援プログラムの開発
  • 2008 - 2009 A Study of Children's WISC-III Profiles under Complex Nursing Difficulties
Papers (24):
  • Hideki UNO, Takayuki HISAKURA, Jun MAEDA. The Change of Infection Prevention and Psychosomatic States of Students at Muroran Institute of Technology during COVID-19 -A Latent Class Analysis-. Memoirs of the Muroran Institute of Technology. 2024. 73. 1-18
  • Report on the results of the SQD (Screening Questionnaire for Disaster Mental Health) conducted on the general population - Assessment of areas with relatively little damage from the 2018 Hokkaido Eastern Iburi Earthquake -. Bulletin of Faculty of Psychology Sapporo Gakuin University. 2021. 4. 1. 1-11
  • Sugisawa Harutaka, Hisakura Takayuki, Kawahara Jun-ichiro. Effects of Experience of Speech-to-Text Interpreting on Working Memory Capacity. The Annals of the Hokkaido Psychological Society. 2021. 43. 16-35
  • 山本 彩, 俵谷 知実, 中村 裕子, 久藏 孝幸. 発達障害(疑い含む)がある人への司法・医療・福祉連携の実態 : いわゆる「入口支援」「出口支援」に関するアンケート調査から-JUDICIAL, MEDICAL AND WELFARE PARTNERSHIPS FOR PEOPLE WITH NEURODEVELOPMENTAL DISORDERS : BASED ON A SURVEY RELATING TO "ENTRANCE SUPPORT" AND "EXIT SUPPORT". 児童青年精神医学とその近接領域 = Japanese journal of child and adolescent psychiatry : 日本児童青年精神医学会誌. 2021. 62. 2. 222-240
  • 久藏 孝幸. An Attempt to Express the Adaptation Process of University Freshmen by Bayesian Network. -Consideration of Student Support Policy with Probabilistic Simulation.-. 札幌学院大学心理学紀要 = Sapporo Gakuin University Bulletin of Faculty of Psychology. 2019. 1. 2. 13-32
more...
MISC (12):
  • Sugisawa Harutaka, Hisakura Takayuki. Does the experience of speech-to-text interpreter extend working memory capacity?. The Proceedings of the Annual Convention of the Japanese Psychological Association. 2020. 84. PK-015-PK-015
  • Yamada Reina, Hisakura Takayuki. Research on acceptance of disability and identity acquisition of Deaf person -According to life story interview by sign language-. The Proceedings of the Annual Convention of the Japanese Psychological Association. 2019. 83. 1C-032-1C-032
  • Takizawa Hayato, Hisakura Takayuki. The study about difficult situation and approach experienced by Deaf and/or hard-of-hearing students. The Proceedings of the Annual Convention of the Japanese Psychological Association. 2017. 81. 1D-033-1D-033
  • 橋本 直樹, 朝倉 聡, 斉藤 美香, 久蔵 孝幸, 大崎 明美, 武田 弘子, 川島 るい. 北海道大学職員を対象とした、メンタルヘルスファーストエイドを用いたゲートキーパー養成研修の効果に関する研究 大学生自殺者の減少を目指して. 精神神経学雑誌. 2013. 115. 11. 1160-1160
  • 斉藤 美香, 久蔵 孝幸, 大崎 明美, 川島 るい, 武田 弘子, 朝倉 聡, 武藏 学. 発達障害学生の心理検査の評価について WAIS-IIIとAQ-Jの特徴. CAMPUS HEALTH. 2013. 50. 1. 456-457
more...
Lectures and oral presentations  (26):
  • 聴覚障害学生が体験する困難場面と その対処方法に関する研究 -聴覚障害学生の語りから-
    (日本心理学会第81回大会 2017)
  • 北海道家庭学校第五代校長の「言葉」の変遷の検討の試み 谷昌恒校長の著作のテキスト分析による経時的変化の抽出
    (2017)
  • 放課後等デイサービス事業所の従事者の対処と価値観について
    (2016)
  • 里親養育における里親心性の形成プロセス(1) 里親養育での困難体験が里親心性に与える影響
    (2016)
  • 北海道大学職員を対象とした、メンタルヘルスファーストエイドを用いたゲートキーパー養成研修の効果に関する研究 大学生自殺者の減少を目指して
    (精神神経学雑誌 2013)
more...
Professional career (1):
  • 修士 (北海道大学大学院教育学研究科)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page