Rchr
J-GLOBAL ID:200901080342917056   Update date: Feb. 01, 2024

Ogasawara Shinji

オガサワラ シンジ | Ogasawara Shinji
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Primary/secondary education and curricula
Research keywords  (2): リーディング指導 ,  e-Learning 学習
Research theme for competitive and other funds  (12):
  • 2020 - 2023 Producing e-learning Materials Based on CLIL, 3 Round Theories and Their Evaluation
  • 2017 - 2023 3ラウンドの理論に基づく教材開発と評価システムの構築
  • 2014 - 2018 An Examination of the Longitudinal Effects of English Proficiency Based Classes on Education and Learning
  • 2013 - 2017 3ラウンド・システムを活用した学習者オートノミーの育成に関する実証的研究
  • 2012 - 2012 双方向型音声認識エンジン搭載のデジタル教科書教材の開発
Show all
Papers (8):
  • OGASAWARA Shinji. How to Rewrite Non-fiction Stories in English Textbook: Reporting Facts or Embroidering in the Tianic Disaster. Studies in English Teaching and Learning in East Asia. 2022. 8. 29-49
  • HIROE Akira, OGASAWARA Shinji. Performance Assessment in Elementary Schools -A Preliminary Study-. JASTEC Journal. 2019. 38. 129-144
  • Estimating the TOEIC Scores from the G-TELP Scores by the Generalized Linear Model : From the Data Obtained from Nagasaki University Students from 2011 to 2016. 2018. 6. 33-51
  • Shinji OGASAWARA, Masazumi Maruyama, Yuzuru Utsunomiya. The Effects of Compulsory e-Learning Materials on Students' Learning Attitudes: Principal Component Analysis of Data Yielded from Two Questionnaires-. Annual Review of English Learning and Teaching. 2017. 22. 71-91
  • Yuzuru UTSNOMIYA, Masazumi MARUYAMA, Shinji OGASAWARA. Estimating TOEIC Scores using G-TELP Scores: A Bayesian Model in a Japanese National University. JLTA Journal. 2016. 19. 19. 27-45
more...
MISC (47):
  • Collins William. The Effects of Extracurricular Studies Using Two Kinds of e-Learning Materials : Based on Data Obtained from G-TELP Test Scores and Student Surveys. 2016. 4. 139-161
  • OGASAWARA Shinji, MARUYAMA Masazumi. To What Extent Can G-TELP (Level 3) Scores Predict TOEIC Scores?. Annual Review of English Learning and Teaching. 2014. 19. 45-63
  • OGASAWARA Shinji. A Longitudinal Study of English Proficiency at Nagasaki University : G-TELP Scores Examined Over a One-Year Period. 2013. 1. 47-74
  • Can G-TELP Scores Predict TOEIC Scores?(Collaboration and Relativization in English Language Education). 2013. 52. 42-43
  • Ogasawara Shinji. How to Effectively Teach English to Students in the Proficiency-Based English Classes. 2012. 3. 9-20
more...
Books (21):
  • タイタニック号の永遠の讃美歌 : 楽団リーダー、ウォレス・ハートリーの真実
    英宝社 2022 ISBN:9784269820562
  • 英語教育e-learning DVD動画教材「Scotland Tour」試作版
    長崎大学 2022
  • Talking about our campus
    2021 ISBN:9784269410411
  • 英語教育DVD教材 Campus Tour 改訂版
    長崎大学言語教育研究センター 2020
  • And The Band Played On ...
    Eiho-sha 2019 ISBN:9784269820531
more...
Lectures and oral presentations  (14):
  • 英語教科書におけるノンフィクション教材の扱い方ータイタニック号の真実とはー
    (大学英語教育学会 九州・沖縄支部第32回支部研究大会 2021)
  • 翻訳を通して、映画『タイタニック』を再考するー楽団員は本当に最期に讃美歌を演奏したのか
    (大学英語教育学会九州沖縄支部第214回東アジア英語研究会 2020)
  • 習熟度別英語クラスの英語スコアの伸長ーある大学の事例から
    (大学英語教育学会 JAAL-in-JACET 2020)
  • サウジアラビアの英語教育ーカリキュラムの変遷を中心にー
    (第44回大学英語教育学会・九州沖縄支部 東アジア英語教育研究会 2004)
  • 多文化交流の問題点 -イスラム圏英語教員研修留学生の指導の問題点と課題ー
    (第26回日本比較文化学会全国大会 2004)
more...
Education (4):
  • - 1986 Hyogo University of Teacher Education
  • - 1986 Hyogo University of Teacher Education Graduate School, Division of School Education
  • - 1981 Doshisha University Faculty of Letters Department of English
  • - 1981 Doshisha University Faculty of Literature English Department
Professional career (1):
  • (BLANK) (Hyogo University of Teacher Education)
Work history (7):
  • 2012/04 - 現在 Nagasaki University Center for Language Studies
  • 2006/04 - 2012/03 Nagasaki University Research and Development Center for Higher Education
  • 1997/10 - 2006/03 Nagasaki University Faculty of Education
  • 1991/04 - 1997/09 Nagasaki University
  • 1986 - 1991 Nagasaki College of Foreign Languages
Show all
Association Membership(s) (10):
Japan Association for Language Policy ,  The Japan Language Testing Association ,  関西英語教育学会 ,  日本比較文化学会 ,  大学英語教育学会 ,  日本児童英語教育学会 ,  The Japan Association of Comparative Culture ,  JASTEC ,  KELES ,  JACET
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page