Rchr
J-GLOBAL ID:200901080710273709   Update date: Sep. 16, 2021

Sugiura Takeshi

スギウラ タケシ | Sugiura Takeshi
Affiliation and department:
Job title: 教授
Homepage URL  (1): http://motivateyour.life.coocan.jp/
Research field  (3): Education - general ,  Educational psychology ,  Sports science
Research keywords  (6): 教員評価 ,  自己心理学 ,  ナラティブ ,  質的研究 ,  スポーツ心理学 ,  Sport Psychology
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2021 - 2024 学校で教員が育つには -教員評価システム、管理職の役割、研修のあり方の観点から-
  • 2018 - 2021 教員の職能成長と学校の活性化に寄与する教員の評価システムはどのようにあるべきか
  • 2014 - 2017 The study of social-capital of teachers for the development of their ability and the prevention of burnout.
  • 2002 - 2003 ナラティブアプローチによるスポーツ選手の動機づけの発達プロセスについての研究-転機の語りがスポーツ選手としての心理的成熟に果たす役割について-
Papers (30):
  • How Managers Perceive the Teacher Evaluation System ? : From the Result of a Questionnaire about the Evaluation and Training System for Osaka Faculty and Staff. 2021. 32. 2. 43-72
  • Methods of Realizing the Meaning of Their Own Professional Practice in Case of Futsal Players with Particular Reference to the Levels of Competitive Skills. 2021. 32. 2. 23-41
  • Fundamental reasons why teacher evaluation systems are not accepted by teachers : Consideration based on the results of analyzing sentiment analysis and text mining of free descriptions in a questionnaire survey on Osaka prefecture teacher and staff evaluation and training systems. 2020. 32. 1. 45-74
  • The Relationship between Teachers Social Capital and Burnout. 2020. 32. 1. 25-43
  • SUGIURA,Takeshi. The Influences on Education of Teacher Evaluation Determined by the Student’s Academic Results of Examination: from the Viewpoint of the Education Policy of Osaka-city. The Research Journal of the Teacher Education Department Kindai University. 2019. 31. 1. 83-103
more...
Books (22):
  • 小学校教育用語辞典
    ミネルヴァ書房 2021 ISBN:9784623090792
  • 人間教育の基本原理 : 「ひと」を教え育てることを問う
    ミネルヴァ書房 2020 ISBN:9784623088430
  • 人間力の育成: 人間教育をどう進めるか (教育フォーラム)
    金子書房 2020 ISBN:4760860150
  • 学びに向かう力: 学習活動を支える情意的基盤を (教育フォーラム)
    金子書房 2019 ISBN:4760860142
  • 人間性の涵養: 新学習指導要領の究極的な目標は (教育フォーラム)
    金子書房 2019 ISBN:4760860134
more...
Lectures and oral presentations  (2):
  • 大学は何をする場所? (1)-大学生の大学観と大学生のあり方との関連について-
    (日本心理学会大会発表論文集 2003)
  • 大学は何をする場所? (2)-大学観による類型化の試み-
    (日本心理学会大会発表論文集 2003)
Education (4):
  • - 1996 Kyoto University
  • - 1996 Kyoto University
  • - 1991 Kyoto University
  • - 1991 Kyoto University
Professional career (1):
  • (BLANK) (Kyoto University)
Association Membership(s) (8):
JAPAN SOCIETY OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY ,  JAPAN SOCIETY OF YOUTH AND ADOLESCENT PSYCHOLOGY ,  日本人間教育学会 ,  THE JAPANESE SOCIETY FOR THE STUDY ON TEACHER EDUCATION ,  日本スポーツ心理学会 ,  JAPAN SOCIETY OF PHYSICAL EDUCATION, HEALTH AND SPORT SCIENCES ,  日本心理学会 ,  日本教育心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page