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J-GLOBAL ID:200901080710273709   Update date: Jul. 29, 2024

Sugiura Takeshi

スギウラ タケシ | Sugiura Takeshi
Affiliation and department:
Job title: 教授
Homepage URL  (1): http://motivateyour.life.coocan.jp/
Research field  (3): Education - general ,  Educational psychology ,  Sports science
Research keywords  (6): 教員評価 ,  自己心理学 ,  ナラティブ ,  質的研究 ,  スポーツ心理学 ,  Sport Psychology
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2021 - 2024 学校で教員が育つには -教員評価システム、管理職の役割、研修のあり方の観点から-
  • 2018 - 2021 What should be a teacher evaluation system that contributes to teachers' professional growth and school revitalization?
  • 2014 - 2017 The study of social-capital of teachers for the development of their ability and the prevention of burnout.
  • 2002 - 2003 ナラティブアプローチによるスポーツ選手の動機づけの発達プロセスについての研究-転機の語りがスポーツ選手としての心理的成熟に果たす役割について-
Papers (36):
  • SUGIURA, Takeshi. Care for the presence of children as the core purpose of school education. The Research Journal of the Teacher Education Department Kindai University. 2024. 35. 2. 1-22
  • Online lessons aimed at participating in the "imaginary community" using ICT. 2022. 34. 1. 1-12
  • How Managers Perceive the Teacher Evaluation System ? : From the Result of a Questionnaire about the Evaluation and Training System for Osaka Faculty and Staff. 2021. 32. 2. 43-72
  • Methods of Realizing the Meaning of Their Own Professional Practice in Case of Futsal Players with Particular Reference to the Levels of Competitive Skills. 2021. 32. 2. 23-41
  • Fundamental reasons why teacher evaluation systems are not accepted by teachers : Consideration based on the results of analyzing sentiment analysis and text mining of free descriptions in a questionnaire survey on Osaka prefecture teacher and staff evaluation and training systems. 2020. 32. 1. 45-74
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MISC (5):
  • Sugiura Takeshi. From the Teacher Evaluation System to New Evaluation Systems for Supporting Teachers. Journal of Japanese Scientists. 2024. 59. 8. 28-33
  • 杉浦 健. スポーツと自己創り-特集 自己を創る : 自己教育に取り組む姿勢と力を. 教育フォーラム / 日本人間教育学会 編. 2022. 70. 45-55
  • 杉浦 健. 学校は第2ベースキャンプ 傷ついた子どもをケアする場所であれ. 教育プロ. 2022. 52. 8-9
  • 杉浦, 健. 「これであなたもレポートが書ける!“レポート作成の超基本”」誕生秘話. 香散見草: 近畿大学中央図書館報 = Kazamigusa. 2022. 54. 6-7
  • 杉浦 健. 陸上競技における目標志向と練習のやる気の関係について. 日本体育学会大会号. 1995. 46. 222-222
Books (23):
  • 令和の教育課題 : 学制150年を踏まえて
    金子書房 2023 ISBN:9784760860210
  • 小学校教育用語辞典
    ミネルヴァ書房 2021 ISBN:9784623090792
  • 人間教育の基本原理 : 「ひと」を教え育てることを問う
    ミネルヴァ書房 2020 ISBN:9784623088430
  • 人間力の育成: 人間教育をどう進めるか (教育フォーラム)
    金子書房 2020 ISBN:4760860150
  • 学びに向かう力: 学習活動を支える情意的基盤を (教育フォーラム)
    金子書房 2019 ISBN:4760860142
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Lectures and oral presentations  (2):
  • 大学は何をする場所? (1)-大学生の大学観と大学生のあり方との関連について-
    (日本心理学会大会発表論文集 2003)
  • 大学は何をする場所? (2)-大学観による類型化の試み-
    (日本心理学会大会発表論文集 2003)
Education (4):
  • - 1996 Kyoto University
  • - 1996 Kyoto University
  • - 1991 Kyoto University Faculty of Education
  • - 1991 Kyoto University Faculty of Education
Professional career (1):
  • (BLANK) (Kyoto University)
Association Membership(s) (8):
JAPAN SOCIETY OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY ,  JAPAN SOCIETY OF YOUTH AND ADOLESCENT PSYCHOLOGY ,  日本人間教育学会 ,  THE JAPANESE SOCIETY FOR THE STUDY ON TEACHER EDUCATION ,  日本スポーツ心理学会 ,  JAPAN SOCIETY OF PHYSICAL EDUCATION, HEALTH AND SPORT SCIENCES ,  日本心理学会 ,  日本教育心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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