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J-GLOBAL ID:200901080761164009
Update date: Jan. 30, 2024
Tasaki Atsuko
タサキ アツコ | Tasaki Atsuko
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (2):
Japanese language education
, Japanese language education
Research keywords (1):
Japanese language teaching, contact situation, discourse analysis, intercultural communication
Research theme for competitive and other funds (6):
Papers (53):
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張佳楠, 田崎敦子. 「不同意談話の形成に関する中日比較-協働作業における配慮の観点から-」. 『2021年日本語教育と日本学研究国際シンポジウム』. 2021. 192-194.
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TASAKI Atsuko. “Role of Japanese in English- Medium Instruction Programs at Japanese Universities: Toward the Globalization of Education that Values Diversity”. Journal of Intercultural Communication. 2020. Vol.20. 3. 89-105
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田﨑 敦子. 「多言語多文化化する大学院の学生に必要な異文化間コミュニケーション能力の養成-日本人学生と留学生の学習・研究の支援として-」. 『留学生教育』. 2018. 23. 73-81
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田﨑敦子. 「短期留学で行う研究活動の意義と可能性-日本語専攻の中国人留学生の事例を通して-」. 『日語教育と日本学研究』. 2016. 第7号. 38-42
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田崎敦子. 「英語を主言語としたゼミで効果的に働く日本語の談話能力-日本語母語話者と非母語話者間の議論の促進を目指して-」. 『異文化間教育』. 2016. 42号. 91-102
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MISC (41):
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OGUMA Teiko, UEHARA Machiko, TASAKI Atsuko, ECHIZENYA Akiko. An Activity to Develop and Express Ideas in Japanese through Logical Thinking : Preparing and Delivering a Short Speech in Elementary-level Japanese Classes at Graduate Schools. Journal of Japanese language education methods. 2010. 17. 1. 20-21
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TASAKI, Atsuko. 教員が留学生指導に関わる必要性-専門性の確立に向けて. 留学生交流・指導研究. 2010. Vol.12. 33-40
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TASAKI Atsuko, ECHIZENYA Akiko, OGUMA Teiko, UEHARA Machiko, NAKAGAWA Kazue. Role of an elementary-level Japanese language course in graduate schools : as a part of an educational curriculum for international students who conduct research in English. Journal of Japanese language education methods. 2009. 16. 1. 28-29
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田崎敦子. 「読解におけるフォーマルスキーマの活性化を通した異文化コミュニケーション能力の養成-学習者のMulti-competenceを活用して-. 『言語文化と日本語教育』. 2009. 37
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田崎敦子. 田崎敦子(2009)「英語で研究活動を行う留学生に対する日本語教育の必要性-英語から日本語へのコードスイッチングの働きから-. 『社会言語科学』. 2009. 12巻. 1. 80-92.
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Books (9):
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『日本語学論説資料』第53号
論説資料保存会 2018
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Bilingual communication between Japanese native and non-native speakers
ココ出版 2017
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『英語学論説資料』第42号
論説資料保存会 2010
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「接触場面のコ-ドスイッチングが参与者に与える影響-多言語を背景にした大学院生のグル-プディスカッションを対象に-」『英語学論説資料』
論説資料保存会 2010
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『日本語学論説資料』第44号
論説資料保存会 2009
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Lectures and oral presentations (22):
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Japanese language education for Japanese and international students on the multi-lingual and multi-cultural campus
(東京大学大学院工学研究科日本語教育シンポジウム「国際総合力育成に向けた日本語教育の実践と意義-人と大学の協働的ネットワーク形成-」 2018)
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短期留学で行う研究に求められること-日本語専攻の中国人留学生の事例を通して-
(日本語教育と日本語学研究国際シンポジウム 2016)
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「英語を共通言語とする大学院における異文化間コミュニケーション教育の役割-コミュニティー形成の観点から-」
(Intercultural Education Society of Japan 2015)
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助言談話の中日比較-ポライトネス理論の観点から
(05 2014)
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コミュニケーションの促進につながる文化の捉え方-日本人学生と留学生の比較と通して
(日本語教育と日本学研究国際シンポジウム 2014)
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Education (2):
- 2004 - 2008 Ochanomizu University Graduate School, Division of Humanities 国際日本学
- - 1993 オレゴン州立西オレゴン大学大学院 Graduate school of education Bilingual and Multicultural Education
Professional career (2):
- Ph.D.in Applied Linguistics (Ochanomizu University)
- M.S.in Education (Western Oregon State University)
Work history (6):
- 2022/04 - 現在 Daito Bunka University Department of Japanese, Faculty of Foreign Languages Professor
- 1994/10 - 2022/03 Tokyo University of Agriculture and Technology Organization for the Advancement of Education and Global Learning Associate professor
- 2020/10 - 2021/03 お茶の水女子大学大学院 比較社会文化学専攻科目日本語教育コース 非常勤講師
- 2013/10 - 2016/03 お茶の水女子大学大学院 人間文化創成科学研究科 比較社会文化学専攻(博士前期課程)日本語教育コース 非常勤講師
- 2014/04 - 2014/09 Ochanomizu University
- 1993/09 - 1994/06 - Western Oregon State University, Japanese language course, lecturer
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Committee career (4):
- 2014/06 - 現在 日本語教育学会 審査・運営協力委員
- 2014/05 - 現在 異文化間教育学会 紀要編集委員
- 2009/06 - 2013/05 日本語教育学会 学会誌委員
- 2009/05 - 2011/04 異文化間教育学会 常任理事
Association Membership(s) (4):
異文化間教育学会
, 日本語教育学会
, 社会言語科学会
, 留学生教育学会
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