Rchr
J-GLOBAL ID:200901081055431483   Update date: Jul. 06, 2022

Sasaki Shigeru

ササキ シゲル | Sasaki Shigeru
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (4): Place Marketing ,  Tourism Exchange ,  マーケティング ,  Marketing
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 地域再生
  • 顧客満足のための協調的コンフリクト
  • 流通システム論
  • Comunity Business and Downtown Revitalization
  • Cooperative Conflict for Customer Satisfaction
Show all
Papers (16):
  • Shigeru SASAKI. Entrepreneurship Support in the Tourism Industry: Entrepreneurship support in France as seen through the efforts of Welcome City Lab. THE ECONOMIC JOURNAL OF TAKASAKI CITY UNIVERSITY OF ECONOMICS. 2022. 64. 4. 93-106
  • Shigeru SASAKI. Potential of Health Tourism for Frailty Prevention- An Empirical Study in Minami-Aizu Town -. Journal of Tourism Studies. 2022. 21. 77-89
  • Shigeru Sasaki. A Perspective of Resilience for Place Marketing - Accessible Tourism. Journal of tourism studies. 2021. 20. 1-14
  • SASAKI Shigeru. Strategic Position of DMO in regional Tourism. Journal of Tourism Studies. 2019. 18. 1-11
  • SASAKI Shigeru. A Case Study on Global Strategy by Local Entities-Cultural conversion-. Journal of Leisure and Tourism. 2018. 5. 91-96
more...
MISC (64):
  • 佐々木茂. 観光における事業創造への挑戦. (ビデオ講座)JAPANCOOL・地域コーディネーター養成講座、株式会社ワールドビュウと一般財団法人地域観光戦略研究所. 2022
  • 佐々木茂. 地域ブランド形成による地域マーケティングの枠組み-ツーリズムを中心に. 高崎経済大学産業研究所紀要. 2010. 45. 2
  • 地域マーケティング-ニュージーランドに見るツーリズムの役割. 観光・余暇関係諸学会共同大会論文集. 2009. 75-82
  • 佐々木茂, 徳江順一郎. ホスピタリティ研究の源流と今後の課題. 高崎経済大学産業研究所紀要. 2009. 44. 2. 1-19
  • 地域活性化の新たな視点としての「長期滞在」-ホスピタリティと地域ブランドの視点から. ツーリズム学会誌. 2008. 8. 17-32
more...
Books (28):
  • 新・地域マーケティングの核心: 地域ブランドの構築と支持される地域づくり
    同友館 2022
  • ホスピタリティ産業論
    創成社 2021 ISBN:4794425929
  • 入門マーケティングの核心 : マーケティングの未来を展望する
    同友館 2021 ISBN:9784496055171
  • おもてなしを考える
    創文企画 2019
  • 産業復興の経営学-大震災の経験を踏まえて-
    同友館 2017
more...
Lectures and oral presentations  (26):
  • コロナ禍による地方自治体の国際戦略の新たな方向性
    (浜松市国際戦略推進本部 2021)
  • Back to Basics: Culture and Heritage
    (2021)
  • 地域文化を異文化の人々に翻訳する-東京とパリ
    (大分県豊の国商人塾 2021)
  • グローバル・マーケティング
    (大分県豊の国商人塾 2021)
  • まちづくりと資金の活用を考える
    (大分県豊の国商人塾 2020)
more...
Works (7):
  • 総合地域開発戦略-場づくりこそまちづくりの基本(首相官邸ホームページ、SAISEIニュース)
    2008 -
  • 高崎市「大規模商業施設対策調査研究報告書」
    2005 -
  • 文部科学省地域振興室 マナビィ巻頭言「地域づくりにおける日米比較」
    2005 -
  • 群馬県庁商政課「次世代サービス事業」報告書
    2005 -
  • 「営業を学ぶ」『求人と求職のミスマッチ解消のためのカリキュラム』所収、群馬県地域産業活性化人材育成事業
    2005 -
more...
Education (4):
  • - 1991 Meiji University
  • - 1991 Meiji University Graduate School, Division of Commerce
  • - 1983 Meiji University School of Commerce Department of Commerce
  • - 1983 Meiji University Faculty of Commerce
Professional career (1):
  • 商学博士 (明治大学)
Committee career (36):
  • 2022/07 - 現在 The Japan Association of Regional Policy President
  • 2021/05 - 現在 NPO法人流通農業大学 学長・理事
  • 2019/09 - 現在 大分県商店街振興組合連合会主催・豊の国商人塾 塾頭
  • 2015/04 - 現在 富岡市市長公室 企画政策課 富岡市総合戦略策定会議委員
  • 2018/07 - 2022/06 日本地域政策学会 副会長
Show all
Awards (1):
  • 2011/07 - ツーリズム学会 ツーリズム学会賞論文賞 地域マーケティング-ニュージーランドに見るツーリズムの役割
Association Membership(s) (4):
THE ASSOCIATION FOR LEISURE AND TOURISM STUDIES ,  日本地域政策学会 ,  経営行動研究学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page