Rchr
J-GLOBAL ID:200901081055431483   Update date: Nov. 07, 2024

Sasaki Shigeru

ササキ シゲル | Sasaki Shigeru
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (4): Place Marketing ,  Tourism Exchange ,  マーケティング ,  Marketing
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2004 - 2006 Interdisciplinary Study on the Theory of the Balanced Scorecard and Its Implementation in Japan
  • 1999 - 2001 流通システムにおけるコンフリクト構造に関する研究
  • 1997 - 1998 流通システム論の新視点-グローバル化,ロジスティクス化の進展とインフラ再構築による創造型流通システムの方向性-
  • 1994 - 1994 創造型流通システムにおけるシステム・オルガナイザーの役割
  • 地域再生
Show all
Papers (18):
  • Shigeru Sasaki. The Potential of Regenerative Tourism: Beyond Sustainability. Journal of Tourism Studies. 2024. 23. 75-90
  • Shigeru Sasaki. A Study on Cultivating Citizens' Awareness in Place Marketing: Design through Co-creation of Tourism and Community Development. 2023. 22. 151-171
  • Shigeru SASAKI. Entrepreneurship Support in the Tourism Industry: Entrepreneurship support in France as seen through the efforts of Welcome City Lab. THE ECONOMIC JOURNAL OF TAKASAKI CITY UNIVERSITY OF ECONOMICS. 2022. 64. 4. 93-106
  • Shigeru SASAKI. Potential of Health Tourism for Frailty Prevention- An Empirical Study in Minami-Aizu Town -. Journal of Tourism Studies. 2022. 21. 77-89
  • Shigeru Sasaki. A Perspective of Resilience for Place Marketing - Accessible Tourism. Journal of tourism studies. 2021. 20. 1-14
more...
MISC (64):
  • 佐々木茂. 観光における事業創造への挑戦. (ビデオ講座)JAPANCOOL・地域コーディネーター養成講座、株式会社ワールドビュウと一般財団法人地域観光戦略研究所. 2022
  • 佐々木茂. 地域ブランド形成による地域マーケティングの枠組み-ツーリズムを中心に. 高崎経済大学産業研究所紀要. 2010. 45. 2
  • 地域マーケティング-ニュージーランドに見るツーリズムの役割. 観光・余暇関係諸学会共同大会論文集. 2009. 75-82
  • 佐々木茂, 徳江順一郎. ホスピタリティ研究の源流と今後の課題. 高崎経済大学産業研究所紀要. 2009. 44. 2. 1-19
  • 地域活性化の新たな視点としての「長期滞在」-ホスピタリティと地域ブランドの視点から. ツーリズム学会誌. 2008. 8. 17-32
more...
Books (31):
  • 和合(WAGO)第53号
    太陽出版 2024 ISBN:4867231762
  • Questioning the paths of Compostela in the 21st century
    2024 ISBN:9782385424800
  • ホスピタリティ・マーケティング
    創成社 2024 ISBN:4794426305
  • 新・地域マーケティングの核心: 地域ブランドの構築と支持される地域づくり
    同友館 2022
  • ホスピタリティ産業論
    創成社 2021 ISBN:4794425929
more...
Lectures and oral presentations  (33):
  • 喜多方;古いまちなみと食を 活かした観光による地域活性化
    (福島県立テクノアカデミー会津校・公開講座 2024)
  • 持続可能なツーリズムを考える - 巡礼によるアプローチ
    (余暇ツーリズム学会全国大会・統一論題 2024)
  • Pilgrimages and economic dynamics in Japan
    (Pilgrim's Way to Santiago de Compostela, European Cultural Route and World Heritage Site 2024)
  • New targeting by upgrading tourism resources
    (2023)
  • Formation of a "place" called a regional ecosystem that generates innovation
    (2023)
more...
Works (7):
  • 総合地域開発戦略-場づくりこそまちづくりの基本(首相官邸ホームページ、SAISEIニュース)
    2008 -
  • 高崎市「大規模商業施設対策調査研究報告書」
    2005 -
  • 文部科学省地域振興室 マナビィ巻頭言「地域づくりにおける日米比較」
    2005 -
  • 群馬県庁商政課「次世代サービス事業」報告書
    2005 -
  • 「営業を学ぶ」『求人と求職のミスマッチ解消のためのカリキュラム』所収、群馬県地域産業活性化人材育成事業
    2005 -
more...
Education (4):
  • - 1991 Meiji University
  • - 1991 Meiji University Graduate School, Division of Commerce
  • - 1983 Meiji University School of Commerce Department of Commerce
  • - 1983 Meiji University Faculty of Commerce
Professional career (1):
  • 商学博士 (明治大学)
Committee career (37):
  • 2022/07 - 現在 The Japan Association of Regional Policy President
  • 2022/05 - 現在 奥利根広域観光連携協議会 奥利根広域観光連携支援アドバイザー
  • 2021/05 - 現在 NPO法人流通農業大学 学長・理事
  • 2019/09 - 現在 大分県商店街振興組合連合会主催・豊の国商人塾 塾頭
  • 2015/04 - 現在 富岡市市長公室 企画政策課 富岡市総合戦略策定会議委員
Show all
Awards (1):
  • 2011/07 - ツーリズム学会 ツーリズム学会賞論文賞 地域マーケティング-ニュージーランドに見るツーリズムの役割
Association Membership(s) (4):
THE ASSOCIATION FOR LEISURE AND TOURISM STUDIES ,  日本地域政策学会 ,  経営行動研究学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page