Rchr
J-GLOBAL ID:200901081535064707   Update date: Aug. 02, 2012

Ishimoto Kaoru

イシモト カオル | Ishimoto Kaoru
Research field  (3): Social welfare ,  International relations ,  Rehabilitation science
Research keywords  (4): リハビリテーション ,  養成教育 ,  作業療法 ,  障害と開発
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2007 - 2009 障害者の地域社会生活支援に関する研究
  • 2003 - 2009 マレーシアを中心とするアジア各国のリハビリテーション事情の比較研究
Papers (7):
  • 「海外協力活動における短期支援の試み ~効果的な支援方法を目指して~」. 『日本リハビリテーション連会科学学会第12回大会論文集』. 2011. 160
  • “The Sustainability of CBR in Malaysia: Cooperation with the Health Service, Social Welfare, and Education”. Journal of International Health. 2009. Vol.24. No.3. 273
  • 「障害当事者の職域拡大を目指して:作業療法士養成教育への継続参与の効果と課題」. 『第17回職業リハビリテーション研究発表会発表論文集』. 2009. 386
  • 「CBR(Community Based Rehabilitation)における外部支援者の役割」. 『日本リハビリテーション連携科学学会 第10回大会論文集』. 2009
  • 「国際協力活動における作業療法士のCapacity Buildingに関する研究」. 『日本福祉大学社会福祉論集』. 2008. 第118号
more...
Books (2):
  • 『作業療法士 青年海外協力隊のあゆみ』
    (社)日本作業療法士協会 2006
  • 『生活の中で子供の発達を促す遊び方』
    マレーシア国ケダ州福祉局 1996
Works (16):
  • 社)日本理学療法士協会 社)日本作業療法士協会共催海外技術協力セミナー講師
    2011 -
  • 海外協力活動における短期支援の試み ~効果的な支援方法を目指して~
    2011 -
  • JOCVがCBRワーカーに指導した技術の継続性に関する研究 -マレーシア国ケダ州CBRプロジェクトの追跡調査結果から-
    2010 -
  • CBR as Learning Process for Medical Specialist(医療専門職者の学びの過程としてのCBRの意義)
    2010 -
  • Role of Occupational Therapist as Outsider in Community Based Rehabilitation -Findings from CBR Project in malaysia-(CBRにおける外部支援者としての作業療法士の役割)
    2010 -
more...
Education (3):
  • - 2002 Nihon Fukushi University
  • - 1995 Nihon Fukushi University
  • - 1985 College of Medical Technology, Kyoto University
Professional career (1):
  • 修士(経営開発学) (日本福祉大学)
Work history (7):
  • 2003 - 2009 日本作業療法士協会国際部
  • 1997 - 2007 日本福祉大学高浜専門学校作業療法学科専任教員
  • 2004 - ~ 認定作業療法士
  • 1995 - 1997 マレーシア国民統一社会開発省ケダ州福祉局
  • 1988 - 1992 名古屋第一赤十字病院
Show all
Association Membership(s) (6):
日本保健医療福祉連携教育学会 ,  世界作業療法士連盟 ,  日本リハビリテーション連携科学学会 ,  日本国際保健医療学会 ,  国際開発学会 ,  日本作業療法学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page